تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رفع مشکلات حاشیه نشینی باید اولویت اصلی مسوولین باشد

رفع مشکلات حاشیه نشینی اولویت اصلی مسوولین به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ زندگی شهری، در میان دود وشلوغی و مسیری منتهی به تجمل گرایی افراطی، برق برج های لوکس،بازار های تجاری متنوع و مدگرایی های جوانان شهری تنها ظاهریست وسوسه انگیز برای القای حس آرامش و رفاه بیشتر.  رفاه و آرامش ،دو کلید واژه ای که این روزها ذهن بسیاری از نیروهای کار جوان،سالم و روستایی را به سوی خود می کشاند.

حاشیه شهر ،منطقه ای برای مهاجرت روستاییان

بوی زباله های متعفن، جوب های لجن بسته، خانه های رنگ و رو رفته ای که بیشتر به مخروبه شبیهند تا محلی برای سکونت، این ها تنها بیان کننده  مشکلات کوچکی از معضلات عمده   حاشیه نشینی در اطراف شهر مشهد مقدس است.

امروزه جمعیت حاشیه نشینان در سراسر کشور به دلیل مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر های بزرگ در حال افزایش است و شهر بهشت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جمعیت ساکنین این مناطق در اطراف شهر مشهد به بیش از یک میلیون ودویست هزار نفر رسیده است و با رشد صعودی که هرروزه شاهد آن هستیم،موجب مشکلات متعددی برای مسوولین شده است چرا که ساخت و ساز های غیر قانونی و خارج از محدوده ی تعیین شده ،مشکلات معیشتی جدی به همراه دارد.

نیاز های اولیه از جمله نیاز بیشتر به امنیت،حمل و نقل عمومی ،آب ،برق،گاز،بهداشت ، جدول کشی و هموار کردن راه ها برای عبور و مرور اتومبیل و...باعث بروز نگرانی های بسیاری شده است.

مزیده بر این مشکلات ، جوانان و ساکنین این مناطق با مهاجرت از روستا به کلان شهر ،در انتظار یافتن شغلی مناسب با در آمدی بالا هستند اما اشتغال،شاه گره ایست که بسیاری از جوانان شهری با داشتن امتیاز تحصیلات تکمیلی و مدارج بالا نیز با آن دست به گریبانند.

با توصیه جدی مقام معظم رهبری ،نهادها،تشکل ها و مسوولین موظف شدند بیش از پیش به موضوع حاشیه شهر مشهد رسیدگی کنند.

در همین خصوص استاندار خراسان رضوی گفت:استانداری ستادی را برای موضوع حاشیه شهر مشخص کرد و یک مشاور و مسوول برای پیگیری این موضوع مشخص شد.

علیرضا رشیدیان افزود:در این راستا بسته ای برای بازسازی و احیای حاشیه شهر تهیه شدو در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

حمل و نقل عمومی در کلان شهرها،به دلیل جمعیت زیاد و وسعت شهر یکی از برجسته ترین نیازهاست به خصوص برای شهروندان حاشیه نشین که برای رسیدن به مرکز شهر ملزم به طی مسیر و زمان بیشتری هستند .
 

شهردار مشهد گفت: در حوزه  عمران و آبادانی تقریبا میتوان گفت بالغ بر نود و پنج درصد از معابر فرعی آسفالت شده اند.

صولت مرتضوی با اشاره به اهمیت وسایل حمل و نقل عمومی افزود:مهمترین اقدام در حاشیه شهر افتتاح فاز دو قطار شهری است که تا حدودی بیشتر مناطق حاشیه ای را پوشش می دهد.

باتوجه به تدابیر چند ساله ی دستگاه های اجرایی شاهد رشد روز افزون خدمات اجتماعی،فرهنگی،عمومی و بهداشتی در حاشیه شهر مشهد هستیم وشهروندان امیدوارند مشارکت دولت جهت رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال نیز بتواند پاسخگوی نیاز این مناطق باشد.

  گزارش از جنگی

انتهای پیام/س




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رفع مشکلات حاشیه نشینی باید اولویت اصلی مسوولین باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..