تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عده‌ای نبود کتاب در جامعه را بهتر از بودن آن می‌دانند

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرفشاهیکامران شرفشاهی مدیر انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به مسری بودن بیماری نشر اظهار داشت: یک مدیر بیمار ضعف و ناتوانی خود را به سایر بخش‌ها تسری می‌دهد. علاوه بر این موضوعات در رسانه‌های ما هم موضوع کتاب هنوز به طور شایسته مورد تبلیغ و تشویق قرار نمی‌گیرد. هیچ‌ تلاشی در جهت ایجاد انگیزه در سطح جامعه ما و همچنین کارهای خلاقانه مانند کتابخانه های محلی یا حتی در فضای مدارس، مساجد و دیگر اماکن عمومی دیده نمی‌شود. گویی عده‌ای نبود کتاب در جامعه را بهتر از بودن آن می‌دانند.

وی درباره دلایل متعدد کاهش تیراژ کتاب و لزوم بررسی و آسیب شناسی جدی آن گفت: به دلیل تورم، مسائل اقتصادی و حمایت نکردن مسئولان از حوزه چاپ و نشر، قیمت کتاب همچنان در این مدت رو به افزایش بوده و بخش عمده‌ای از خریداران کتاب که نوجوانان و جوانان هستند، روز به روز از قدرت خریدشان کاسته شده است. از سوی دیگر نهادها، ارگان ها و دیگر دستگاه‌هایی که روزگاری در شمار خریداران عمده و حمایت کنندگان تولید کتاب بوده‌اند، مدت‌هاست از این حوزه عقب نشینی کرده‌اند.

شرفشاهی افزود: ناشران همانند گذشته از سفارش‌های نهادها، ارگان‌ها و دیگر دستگاه های اجرایی بی بهره مانده‌اند. به علاوه می‌توان گفت حکایت اهل علم در روزگار ما همچون همان حکایت طنز عبید زاکانی است که به فرزند خود خطاب می‌کند، اگر دست از شیطنت برندارد، او را به مکتب می‌گذارد تا کتابخوان شود. چون اهل علم شد، محنت بیند و روزگار ناخوشی داشته باشد. در درجه اول آنها که خود را در این جامعه مسئول می دانند، باید حداقل دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشند. در حالی که این سیر قهقرایی که در حوزه‌های فرهنگی قابل مشاهده است، بیانگر نبود چاره اندیشی جدی و موثر است.

انتهای پیام/

دلایل پایین بودن تیراژ کتاب از نگاه یک ناشر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عده‌ای نبود کتاب در جامعه را بهتر از بودن آن می‌دانند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..