تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطار تغییرات دانشگاه آزاد بر ریل کیفیت بخشی حرکت می‌کند؟/ اختلافات سلیقه‌ای در بزرگترین نهاد علمی کشور می‌تازد

قطار تغییرات دانشگاه آزاد بر ریل کیفیت بخشی حرکت می‌کند؟/ اختلافات سلیقه‌ای در بزرگترین نهاد علمی کشور می‌تازدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشگاه آزاد اسلامی دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران در اردیبهشت ۱۳۶۱ به پیشنهاد آیت ا... هاشمی رفسنجانی و با حمایت امام خمینی دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شدو هدف آن توسعه واحد‌هایی دانشگاهی در قسمت‌های مختلف کشور بود و این مساله به خوبی طی سه دهه اخیر خود را نشان داده است و علاوه بر این مساله به نوعی ایجاد اشتغال برای جامعه بوده است چرا که براساس آمار‌ها دارای ۳۱ هزار کارمند و بیش از ۳۴ هزار هیات علمی در رده‌های مختلف است همچنین نباید از توسعه مناطق کشور که با ورود دانشگاه آزاد به این مناطق گسترش یافته، چشم پوشی کنیم.

در کنار مزایایی که این نهاد آموزشی داشته توسعه آن شیب تندی گرفت و در مسیر انحرافی از کیفیت آموزشی پیش رفت تا آنجا که تعدد رشته‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه آزاد امسال حرف و حدیث‌های بسیاری به همراه داشت و محل اختلاف بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی شد که در نهایت این مساله بعد از کش و قوس‌های بسیاری رفع شد و شرایط برای متقاضیان شرکت در این دانشگاه تعیین شد.

علاوه بر این چالش‌ها مساله ریاست دانشگاه نیز مسائل خودش را داشت و از سال ۹۰ جنجال‌هایی برای انتخاب رئیس وقت ایجاد شد تا آنجا که حکم ریاست به دست رئیس هیئت امنایی وقت هاشمی رفسنجانی امضا شد و در نهایت وزیر علوم آن را امضا کرده که البته از اواخر شهریور ۹۲ حمیدمیرزاده سکانداری را به عهده گرفت.

شرایط مدیریتی دانشگاه آزاد در ظاهر بدون تلاطم پیش رفت تا آنجا که از زمستان ۹۵ تغییر در هیات امنا ایجاد شد و موج این تغییرات همچنان می‌تاخت و بهار سال ۹۶ در اقدامی ناگهانی علی محمد نوریان جایگزین رئیس سابق آن شد.

البته این تغییر و تحولات به ریاست دانشگاه محدود نبود و دامنه وسیع آن حتی رسانه‌های وابسته به دانشگاه آزاد را نیز تحت تاثیر این سونامی تغییرات قرار داد.

به هر روی این شرایط باز هم در جریان است و تغییرات همچنان در مسیر حرکت دانشگاه آزاد خودنمایی می‌کند و باید دید این طوفان تغییر دانشگاه آزاد را به هدف تعریف شده کنونی آن یعنی ارتقای کیفیت می‌رساند یا خیر.

دانشگاهی که از زمان بدو تاسیس تاکنون چند رئیس داشته چند روز پیش پنجمین رئیس را نیز برای هدایت این نهاد علمی به خود دیده است و امید دارد فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران، فردی با تحصیلات در حوزه اقتصاد گره از جنجال‌های دانشگاه آزاد بگشاید.

حال باید دید این تغییرات سریالی در حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد کی به پایان می‌رسد تا شرایط پایداری را دانشجویان شاهد باشند، دانشجویانی که گاه نگران از تحصیل در دانشگاه و ثبات این روند حتی پذیرش رشته‌های آن در نهاد‌های دیگر هستند.

شعار کیفیت بخشی در دانشگاه آزاد مطرح شده و مسئولان اذعان دارند که خیلی بلند برای دستیابی به این مهم را دارند هر چند در این میان چالش برای تصمیمات و اختلاف نظر با وزارت علوم سد‌هایی است که اگر برطرف نشوند رسیدن به اهداف تعریف شده را خدشه دار می‌کنند.

انتهای پیام /

«فرهاد رهبر» به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطار تغییرات دانشگاه آزاد بر ریل کیفیت بخشی حرکت می‌کند؟/ اختلافات سلیقه‌ای در بزرگترین نهاد علمی کشور می‌تازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..