تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین وضعیت محل اسکان حجاج ایرانی در مکه و مدینه/اجاره هتلهای مدینه در نقطه مرکزی شهر+ فیلم

به گزارش  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حسین اسماعیلی ظهر امروز درباره چشم‌انداز حج تمتع سال 96 اظهار کرد: با آنچه که مشاهده می‌کنیم حجی بدون مسئله و مشکل را در پیش خواهیم داشت.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای مسکن زائران ایرانی حج تمتع 96 گفت: با وجود اینکه دیرهنگام وارد صحنه حج  شدیم و جزو آخرین بعثه‌های دعوت شده نام گرفتیم اما مسکن مکه به مدینه به نحو احسن اجاره شد.

مسئول کمیته مسکن سازمان حج و زیارت به سفر اخیر خود و مسئولان ذیربط به عربستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تعدادی از مسکنهای در نظر گرفته شده برای زائران ایرانی نتوانستند مجوزهای لازم را دریافت کنند این سفر انجام گرفت و مسکنهای جایگزین نیز انتخاب شد؛ درحال حاضر هم تمامی هتلهای مورد نیاز زائران در مکه و مدینه تامین شده است.

به گفته‌ی اسماعیلی، تا کنون 28 هتل در مکه مکرمه برای زائران ایرانی در نظر گرفته شده و در شهر مدینه نیز تمامی مسکنها در نقطه مرکزی تدارک دیده شده است؛ هیچ کدام از مسکنهای حجاج در شهر مدینه خارج از منطقه‌ مرکزی نخواهد بود و تمامی 86 هزار زائر در منطقه مرکزی ساکن خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در شهر مکه مکرمه نیز هتلها در همان مناطقی که سالهای گذشته اجاره شده بود انجام گرفته و در همان سطح سالهای قبل است که امیدواریم در موضوع مسکن، حمل و نقل و تغذیه مشکلی نداشته باشیم.

مسئول کمیته مسکن سازمان حج و زیارت درباره مدت اقامت زائران ایرانی در شهر مدینه و مکه توضیح داد: امسال حجاج ایرانی پنج شب و 6 روز در شهر مدینه مدینه و حدود  27 تا 28 شب در مکه اقامت و اسکان خواهند داشت.

اسماعیلی همچنین درباره تامین پروازهای حجاج ایرانی و وضعیت پرواز سعودیها در این رابطه اظهار کرد:‌ تاکنون برای جابجایی 20 هزار زائر ایرانی با هواپیماهای سعودی و 43 هزار زائر ایرانی با هواپیمایی ایران توافق شده است و تامین باقی ظرفیت پروازهای سعودی نیز این هفته نهایی خواهد شد.

گفتنی است، امسال بیش از 86 هزار نفر از زائران کشورمان در فاصله مرداد تا شهریور ماه برای به جا آوردن اعمال حج تمتع عازم عربستان سعودی خواهند شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین وضعیت محل اسکان حجاج ایرانی در مکه و مدینه/اجاره هتلهای مدینه در نقطه مرکزی شهر+ فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..