تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابراز تاسف میرفخرایی از غفلت مسئولان در بخش طراحی صحنه و لباس

نباید از بخش‌های مهمی چون طراحی صحنه و لباس غافل شدمجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت طراحی صحنه و لباس سال‌های اخیر سینما گفت: به نظرم با این عجله‌ای که در تولید فیلم‌‌های سینمایی به واسطه صرف بودجه‌های کم وجود دارد،نه تنها طراحی صحنه و لباس پیشرفت نکرده بلکه افول هم داشته است.

وی افزود: اشکال کار اینجاست که 90 درصد تهیه‌کنندگان سینما نگاه پولسازی دارند و از مخارجی چون طراحی صحنه و لباس کم می‌کنند و بیشتر مخارج را صرف بازیگر می‌کنند غافل از اینکه هر فیلمی، برای پیش بردن داستان در فضای مورد نیاز و همسو با قصه، به این بخش نیاز ویژه‌ای دارد.

 وی ادامه داد: متأسفانه در یک پروژه یک طرف بازیگران هستند و عوامل پشت صحنه در طرف دیگر قرار دارند. یعنی حدود 70 درصد بودجه برای بازیگر و حدود 30 درصد برای تمام گروه تعلق می‌گیرد. البته نباید از برخی دلایل و فشارهایی که برای تولید یک فیلم به تهیه‌کننده تحمیل می‌شود، گذشت.

 میرفخرایی عنوان کرد: این موضوع در بخش آموزش هم رسوخ کرده یعنی دانشجوی این رشته با دیدن شرایط موجود و به جهت درآمدزایی به سمت بازیگری خواهد رفت؛ بنابراین نیروی انسانی در قسمت طراحی صحنه، لباس و...کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

 وی تصریح کرد: متأسفانه به جای پیشرفت و همسو شدن با سینمای دنیا در این بخش، ما یا ایستاده‌ایم و یا در حال پسرفت هستیم.

میرفخرایی خاطرنشان کرد: راهکار این است که باید به صورت ریشه‌ای مشکلات سینما و در نتیجه مشکلات قسمت‌هایی چون طراحی صحنه و لباس حل شود، مسئله  اصلی در اینجا نه فقط بازیگر بلکه عدم تعادل و توازن در سینما و در صرف هزینه‌ها است.

انتهای پیام/

دوران افول طراحی صحنه و لباس به دلیل عدم توازن در صرف هزینه‌ها



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابراز تاسف میرفخرایی از غفلت مسئولان در بخش طراحی صحنه و لباس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..