تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پراکندگی داعش بعد از شکست در موصل هوشیاری کشورهای منطقه را می‌طلبد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زارعی گفت: داعش آسیب‌ جدی در عراق و سوریه متحمل شده، لذا باحمایت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سعی در بحران‌سازی در مناطق دیگر دارد.

به گزارش صدخبر؛ اصغر زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره خطر پراکندگی تروریست‌های داعش بعد از شکست در عراق و سوریه، اظهارداشت: طبیعی است که هر کجا عرصه بر تروریست‌های تکفیری تنگ شود آنها دایره نفوذ خود را به مناطق جدید انتقال خواهند داد.

زارعی افزود: گروه‌های تکفیری و تروریستی امروز در سوریه و عراق زمینه فعالیت خود را محدود می‌بینند و برای از سرگیری فعالیت‌ و ادامه بقای خود به طرف شمال آفریقا، اروپا و جنوب آسیا در حال حرکتند.

وی با اشاره به این موضوع که برخی تروریست‌های شکست خورده در عراق به سمت افغانستان و پاکستان رفته‌اند، اظهارداشت: تروریست‌های تکفیری طبیعتا در افغانستان و پاکستان تحت فشار قرار خواهند گرفت و در مقابل سعی می‌کنند عرصه‌های جدیدی را برای خودشان باز کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در عبور تروریست‌ها از این مناطق آنها را حمایت می‌کنند و تروریست‌ها نیز طبق برنامه‌ریزی‌های آنان عمل می‌کنند؛ بنابراین حضور تروریست‌های تکفیری در مرزهای جنوبی و غربی پاکستان که هم جوار با کشورمان است، امری طبیعی به حساب می‌آید.

زارعی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که نظام سلطه تدارک دیده و اعلام صریح برخی کشورهای منطقه به ویژه عربستان مبنی بر اینکه ناامنی را باید به داخل مرزهای ایران کشاند، شاید اینها در نظر داشته باشند خود را به مرزهای ایران نزدیک کنند و قطعا کشور ما نیز با رصد کامل اطلاعاتی آمادگی برخورد با چنین مسائلی را دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: جریان تروریستی تکفیری داعش آسیب‌های جدی را در عراق و سوریه متحمل شده است و قطعا این گروهک تروریستی سعی خواهد کرد در مناطق مختلف به بحران سازی و ناامن سازی ادامه دهند، همانگونه که در فلیپین این کار را انجام دادند و در بخشی از کشورهای آفریقایی تحت عوامل مختلف فعال هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پراکندگی داعش بعد از شکست در موصل هوشیاری کشورهای منطقه را می‌طلبد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..