تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدرسه‌ای با مزرعه کشاورزی و جانوری

علی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه این مدرسه بر اساس مدل محوریت معلم راهنما  اداره می‌شود، اظهار کرد: معلم راهنما، طبق تعریف مدرسه شجره طیبه شخصیتی است که مسئول توزیع تمام خدمات مدرسه آموزشی، فرهنگی، تربیتی، پژوهشی، مالی به دانش آموزان است.

بیات افزود: معلم راهنما شخصیتی بسیار دلسوز، مهربان، زیرک و مجرب است تا بتواند متکفل تمامی شئون دانش آموزان در مدرسه باشد. لذا این جایگاه در مدرسه به شدت اهمیت دارد چرا که شاهراه ارتباطی منابع نیروی انسانی ماست به این معنا که ارتباط سه جانبه اولیاء، دانش آموز و دبیر از طریق معلم راهنما صورت گرفته و تنظیم می‌شود.

به گفته وی در مقطع راهنمایی مهمترین نقش را معلم راهنما دارد. معلم راهنماست که دانش آموزان را "coach" می کند این اصطلاح "coach" مدتی است که رایج شده و حتی سمت مدیر را در مجموعه‌ها به مربی تغییر داده است. قطعاً معلم راهنما یک مربی حرفه‌ای است که مدیریت و راهبری بسیاری از امور دانش‌آموزان به عهده اوست.نبض دانش آموزان در دست معلم راهنماست و هر تغییر و تحولی و افت و خیزی و فراز و فرودی از چشم او پنهان نیست و نباید باشد.

مدیرعامل نخستین مدرسه پسرانه شجره طیبه گفت: دانش‌آموز محوری از دیگر ارکان اداره مجموعه شجره طیبه است و ما در مدرسه فضای رقابتی و سیکل‌های معیوب آن را نخواهیم داشت. در بسیاری از مدارس دانش‌آموزان تحت تاثیر این فشار رقابت است که درس می‌خوانند تا از همه بهتر باشند و عقب نیفتند. این مدل درس خواندن، مدل خودخواهانه است که اثرات آموزشی و تربیتی زیانباری را هم به دنبال داشته و دارد.

بیات ادامه داد:‌ما در شجره طیبه انگیزه رشد و پیشرفت دانش‌آموز را متمرکز بر خود او خواهیم کرد نه انگیزه های بیرونی. مدل دانش‌آموز محور منجر به تکریم شخصیت دانش‌آموزان خواهد شد، مسئولیت‌های متعددی که دانش‌آموزان در مدرسه خواهند داشت اصلی ترین عامل مسئولیت پذیری آنان است. این مهم در شجره طیبه موجب بزرگی و احساس عزت در دانش آموزان می‌شود.همانطور که نادیده گرفتن انگیزه‌های فطری و انسانی دانش‌آموزان بزرگترین توهین به آنان است چیزی که شاید در بطن نظام آموزشی ما ریشه کرده و ما به آن بی توجهیم به همان نسبت توجه به حالات و ابعاد انسانی آنها موجب سرزندگی و نشاط و عزت آنها خواهد شد.

مدیرعامل نخستین مدرسه پسرانه شجره طیبه افزود: آموزش فضای کسب و کار با تکیه بر تولیدات دانش بنیان دانش‌آموزان در مزرعه کشاورزی و جانوری انجام می‌شود که در نهایت فضای بانک مدرسه و بورس مدرسه را رقم می‌زند و این برای نخستین بار در مدرسه شجره طیبه رخ خواهد داد.حفظ سالیانه دو جزء قرآن کریم به صورت مفهومی و همچنین آموزش سوارکاری و چوگان به عنوان بازی اصیل ایرانی و سفارش شده در روایات اسلامی بر اساس هر دانش آموز یه مربی و یک اسب پایان راهنمایی مقطع راهنمایی نیز به دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه ثبت‌نام در مدرسه شجره طیبه تنها در پایه هفتم (دوم راهنمایی) صورت می‌پذیرد، عنوان کرد: دلیل این موضوع به خاطر حاکم شدن نظام تربیتی خاص در مدرسه شجره طیبه است که در پی تربیت نسلی با ویژگی‌های ممتاز است، آن دسته از افرادی که مایل به ثبت‌نام در این مدرسه هستند از طریق سایت shtschool.ir پیش ثبت‌نام کرده و آماده آزمون ورودی در‌ 30 تیر‌ خواهند شد. در صورت قبولی در آزمون، مصاحبه‌ای با خانواده دانش آموز و خود او ترتیب داده خواهد شد و پس از این مرحله ثبت نام فرد در مدرسه فطعی تلقی می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدرسه‌ای با مزرعه کشاورزی و جانوری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..