تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از ۴۰۰ نفر در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند/ زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بازنشسته می شوند

ساعت: 14:37 منتشر شده در مورخ: 1396/04/26 شناسه خبر: 1151291

معاون اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: یکهزار و ۳۰۴ نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و ۳۷۸ خانوار روستایی و عشایری تحت حمایت بیمه بهزیستی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهاره رحمانی معاون اجتماعی بهزیستی قزوین در گفت‌وگو با شاخص، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در قالب دفاتر شبه خانواده، توانمندسازی خانواده و زنان، امور کودکان و نوجوانان و آسیب‌ها و فوریت‌ها در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در دفتر شبه خانواده با همکاری ۷ مرکز( ۲ مرکز دولتی و ۵ غیر دولتی) وظیفه ساماندهی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان را برعهده داریم.

این مسوول با اشاره به تعداد ۱۸۰ کودک تحت حمایت طرح امدادبگیران در استان تشریح کرد: به ازای نگهداری هر کودک ۲۷۰ تومان در ماه  به خانواده‌های جایگزین پرداخت می‌شود تا از کودکان نگهداری کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۲۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی واگذار شد، تصریح کرد: خانواده‌هایی که متقاضی بر عهده گرفتن سرپرستی فرزند هستند به بهزیستی مراجعه کرده و بعد از تشکیل پرونده و بررسی صلاحیت‌ها این کار صورت می‌گیرد.

رحمانی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر متقاضی در نوبت قبولی فرزند خواندگی هستند تصریح کرد: باتوجه به اینکه جز استان‌هایی هستیم که تعداد ورودی کودک خیلی زیاد نیست متوسط انتظار برای فرزندخواندگی حدود سه سال است.

وی ابراز کرد: باتوجه به اینکه آموزش‌ مهارت‌های شغلی و زندگی در الویت کاری بهزیستی قرار دارد تمام زنانی که وارد چرخه بهزیستی می‌شوند فرم آمادگی شغلی را پرمی‌کنند تا افراد قابل بازتوان را به سمت و سوی اشتغال بازار سوق دهیم.

این مسوول با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ خانوار از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، گفت:  یک هزار و ۳۰۴ نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و ۳۷۸ خانوار روستایی و عشایری تحت حمایت بیمه بهزیستی هستند که بعد  از ۱۰ سال می‌‎توانند  از خدمات حداقل دستمزد مستمری بهره‌مند ‌شوند.

رحمانی با اشاره به افزایش ۳/۶ درصدی مستمری‌ها در حوزه زنان سرپرست خانوار در سال گذشته بیان کرد: بخشی از مستمری‌ها از محل هدفمندی یارانه‌ها و بخشی دیگر از محل اعتبارات یازمان بهزیستی تامین خواهد شد که مبلغ مستمری‌ها  از ۹۵ تا ۳۶۵ هزار تومان بنا بر بعد خانواده متغیر است.

این مسوول خبر داد: بر اساس سرانه برنامه ریزی شده کشوری سالانه باید بیش از  ۱۰ درصد از مددجویان بهزیستی از چرخه خارج ‌شوند که از میان بانوان آموزش دیده خواهند بود.

رحمانی با اشاره به گروه های همیار اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تشریح کرد: زنان سرپرست خانوار می‌توانند با تشکیل گروه‎‎‌های تعاملی به فعالیت بپردازند که به هر گروه  ۳۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی در خصوص مهدهای کودک استان گفت: باتوجه به اینکه سلامت کودکان از لحاظ اجتماعی و بدنی برای ما در الویت است طرح یک وعده غذای گرم را در مهدهای روستایی، حاشیه‌ای و نقاط آسیب دیده استان داریم.

وی با بیان اینکه ۱۱۴ مهدکودک در استان قزوین وجود دارد،  تشریح کرد: سرانه روزانه هر کودک ۲ هزار تومان است که سال گذشته هزار و ۶۵۷ کودک با هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد ریال تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

این مسوول با اشاره به طرح منافع عالی کودکان  یان کرد: سال گذشته ۵۰۰ کودک با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از هزینه بهزیستی پذیرش و از خدمات مهدهای کودک استفاده کردند.

وی از افزایش ۱۵ درصدی هزینه‌های مهدهای کودک در سال جاری خبرداد و گفت: تمام آموزش‌هایی که در مراکز مهدکودک ارائه می‌شود مطابق با منابع آموزش و پرورش است و هیچ گونه نگرانی در خصوص ارائه مدرک پیش دبستانی دراین مراکز وجود ندارد.

رحمانی در خصوص طرح اورژانس و آسیب‌های اجتماعی توضیح داد: در حال حاضر ۳ مرکز اورژانس اجتماعی در تاکستان، بویین زهرا و قزوین به صورت فعال هستند و شهروندان با تماس شماره ۱۲۳ می توانند از خدمات مشاوره‌ای این مراکز استفاده کنند.

این مسوول در ادامه ابراز کرد: در استان ۴ تیم کاهش طلاق ( یک تیم در دادگستری و ۳ تیم دیگر در مراکز مداخله در بحران ) داریم که که خدمات مددکاری و روانشناسی به صورت تیمی ارائه می‌دهند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی تشریح کرد: در سال ۹۵ ، یکهزار و ۶۰۸ پرونده طلاق را بررسی کردیم که بیش از ۲۰ درصد از آنان منجر به سازش شد.

وی با اشاره به خدمات رسانی سامانه ۱۲۳ بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد از تماس‌های ارسالی به این سامانه در رابطه با کودک‌آزاری بوده که با همکاری تیم سیار مشاوره‌های لازم ارائه می‌شود.

رحمانی عنوان کرد: اعتیاد، عدم آشنایی به مهارت‌های زندگی و دخالت‌های دیگران از عوامل تاثیرگذار در موضوع طلاق هستند به طوریکه طبق پژوهش‌های انجام شده در سال ۹۴ طبق بالغ بر ۴۰ درصد از طلاق ها به خاطر عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی بوده است.

این مسوول تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی وزیران ۱۱ دستگاه در کودکان کار و خیابان مسوولیت داشته  و موظف هستند در مورد کودکان کار چاره اندیشی نمایند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درصد کودکان کار استان از اتباع هستند، اذعان داشت: ما در برابر کودکانی که مهاجرت قانونی برای حضور در کشور را دارند خدمات رسانی می‌کنیم درحالیکه سال گذشته ۲۸ کودک افغانی بالغ بر یک ماه در مراکز نگهداری شدند بطوریکه مهاجر قانونی نبودند.

رحمانی در انتها با اشاره به راه اندازی مرکز حمایتی خانه خورشید گفت: سال گذشته ۱۰۰ کودک در این مراکز و ۷۱ کودک در مراکز دولتی جذب کردیم و با شناسایی و سلامت جسمانی و روانی مانع از حضور آنان در خیابان‌ها شدیم .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از ۴۰۰ نفر در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند/ زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بازنشسته می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..