تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شورای نگهبان، حافظ قانون اساسی است

ساعت: 16:34 منتشر شده در مورخ: 1396/04/26 شناسه خبر: 1151473

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی:

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: شورای نگهبان؛ صیانت ، حراست، حفاظت و نگهبانی از قانون اساسی را برعهده داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرزداران،قنبر کریم نژاد مسئول دفتر نظات و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار مرزداران به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در پاسخ به این سوالی در ارتباط با تخلفات انتخاباتی، گفت : هر چند تخلفاتی در انتخابات امسال مشهود بود و در محاکم قضایی در حال رسیدگی است ولی انتخابات سال ۹۶ با سلامت کامل برگزار شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. کمبود تعرفه، تاخیر در شروع رای گیری، عدم رعایت یکطرفی، عدم صدور کارت نماینده نامزدها، خرید و فروش آرا جزو اصلی ترین تخلفات مطرح شده هستند که در بیانیه شورای نگهبان هم به آن اشاره شده است لذا در ایام تبلیغات انتخابات نیز تخلفاتی در زمان پیش از آغاز زمان قانونی و در زمان قانونی را شاهد بودیم که پرونده افراد حقیقی و حقوقی مفتوح است و هنوز در برخی از پرونده ها به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

مسئول دفتر نظات و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی افزود : 15 هزار نفر ناظر امین در شبکه شورای نگهبان مسئول حراست و حفاظت از انتخابات را بر عهده دارند البته در کشور ما پنج نوع انتخابات وجود دارد که به جز انتخابات شورای شهر و روستا ، شورای نگهبان بر ۴ انتخابات( ریاست جمهوری ، مجلس ، خبرگان و همه پرسی) نظارت می کند .

وی در پایان گفت : ضرورت وجود شورای نگهبان؛ صیانت ، حراست، حفاظت و نگهبانی از قانون اساسی است ؛ چرا که قانون اساسی بالاترین و با ارزش ترین میثاق ملی و وحدت گری می باشد لذا در بحث نظارت رعایت بی طرفی خیلی مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شورای نگهبان، حافظ قانون اساسی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..