تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز اردوهای جهادی بسیج دانشجویی با شعار «هر دانشگاه یک خانه محروم»/ تجربه روزهای خوش در فصل غربت

ساعت: 14:32 منتشر شده در مورخ: 1396/04/26 شناسه خبر: 1151318

با آغاز فصل تابستان، گروه های جهادی دانشجویی استان آذربایجان شرقی فعالیت های گسترده خود در زمینه های عمرانی، فرهنگی، پزشکی و آموزشی را شروع کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، اردو های جهادی دانشجویی که در چند سال گذشته رونق فراوانی در بین دانشجویان استان گرفته اند، همه ساله و با شروع تابستان خیل عظیم دانشجویان مشتاق به خدمت را به نقاط محروم استان کشیده و روز ها و سب ها در منطقه ای غریب و دور از خانه به فعالیت و کار وا می دارد.

این اردو ها که با هدف محرومیت زدایی از روستا ها و افراد نیازمند و در اوایل کار فقط در زمینه عمرانی شروع به فعالیت کرده است، الآن و با گذشت چندین سال از آغاز فعالیت، در محور ها و زمینه های گسترده تری رشد پیدا کرده و بطوری که بیشتر گروه ها تخصصی شده و خدمت رسانی به صورت علمی انجام می شود.

البته کسانی که تجربه حضور در اردو های جهادی را دارند، خودسازی معنوی را اصلی ترین ثمره این اردو ها می دانند و فضای بسیار شاد و نیت های خالصانه دانشجویان را عامل ایجاد صمیمیت و صفای قلوب می شمارند.

در استان آذربایجان شرقی، شاید از زلزله ارسباران سال 91 بتوان به عنوان نقطه عطفی در اردو های جهادی دانشجویی یاد کرد که تلنگری شد تا همه دست به دست هم دهند و از جان و دل برای کمک به هم نوعانشان مایه بگزارند و گروه هایی تشکیل دهند که تا به امروز نیز فعالیتشان ادامه دار باشد، آن هم نه در تابستان که درطول سال مشغول کارند.

اعزام بیش از 2200 دانشجو در قالب 100 تیم به اردوهای جهادی

غلامرضا جعفری، مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با زیتون، از شعار «هر دانشگاه یک خانه محروم» برای امسال خبر داد و گفت: امسال بیش از 2200 دانشجوی استان در قالب 100 گروه جهادی و در زمینه های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی، قرآنی، پزشکی، دامپزشکی، ورزشی، حقوقی، مشاوره ای و... به فعالیت خواهند پرداخت.

وی خالصانه و بی منت بودن کار جهادی را عامل استبقال دانشجویان دانست و اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه های استان در سال های گذشته نشان داده اند که برای کمک به همنوع و محرومیت زدایی از هم نوعانشان، در کشور پیشگام بوده اند و این باعث ده است که هرسال افراد بیشتری علاقمند به شرکت در چنین اردو هایی باشند.

اخبار گروه های جهادی دانشگاه های تبریز

دانشگاه آزاد، آغاز کننده فعالیت عمرانی ساخت خانه محروم

امسال دانشگاه آزاد تبریز پیشگام عرصه جهادی بود و قبل از بقیه دانشگاه ها دست بکار شده است. این دانشگاه از اوایل تابستان فعالیت عمرانی خود را با ساخت یک واحد خانه محروم در روستای «اذناب خالصه» شهرستان هوراند شروع کرده که الآن در مراحل پایانی و تحویل به صاحبش قرار دارد.

همچنین اکبرزاده، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از ادامه فعالیت ها در قالب های دیگر در همین روستا خبر داد و گفت: فعالیت گروه های جهادی دانشگاه آزاد در 5 قالب دامپزشکی، هنری، آموزشی، تربیتی و بهداشت و درمان نیز توسط دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه تا آخر تابستان ادامه دار خواهد بود.

حسینی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند نیز از حضور گروه جهادی این دانشگاه همانند سال گذشته در روستای «کومار» شهرستان جلفا خبر داد و اظهار داشت: اردوی جهادی این دانشگاه از اواخر مرداد ماه و در زمینه های عمرانی و فرهنگی فقط برای دانشجویان پسر شروع خواهد شد.

چاراویماق، مقصد بیشتر گروه های جهادی تبریز

شهرستان چاراویماق، همانند سال گذشته مقصد بقیه گروه های جهادی دانشگاه های تبریز خواهد بود.

دانشگاه پیام نور تبریز که از پیشتازان عرصه جهادی در استان بوده امسال نیز برنامه فشرده ای برای محرومیت زدایی دارد.

شهبازی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به انتخاب روستای «خادم کندی» شهرستان چاراویماق به عنوان محور فعالیتی این دانشگاه، تصریح کرد: با هماهنگی هایی که با مسئولین منطقه داشته ایم، ساخت یک واحد خانه محروم، مرمت سرویس بهداشتی های مسجد روستا و مرمت و رنگ آمیزی مدرسه این روستا در اولویت برنامه های عمرانی جهاد گران دانشگاه خواهند بود. همچنین کلاسهای آموزشی، فرهنگی، قرآنی و مشاوره ای نیز در روستا انجام خواهد شد.

وی زمان اعزام جهادگران را در قالب دانشجویان دختر و پسر دانشگاه به این اردو ها 5 مرداد ماه اعلام کرد.

گروه جهادی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز به گفته طاهری، مسئول بسیج این دانشگاه، ساخت خانه محروم و فعالیت های فرهنگی و آموزشی در شهرستان چاراویماق را در برنامه خود دارد.

به گفته وی این دانشگاه فعالیت خود را با حضور دانشجویان پسر از اول مرداد ماه آغاز خواهد کرد.

فعالیت گروه های تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی در شادیان چاراویماق

دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز که سال گذشته اقدام بسیار بزرگی در رفع محرومیت های پزشکی و دندانپزشکی شهرستان چاراویماق کرده بود و به صورت گسترده مردم منطقه را ویزیت کرده بود، امسال هم با بهره گیری از دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی و بقیه دانشجویان، اردوی تخصصی جهادی خود را در منطقه جنوب و غرب «شادیان» شهرستان چاراویماق برگزار خواهد کرد.

شاهی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: گروه های جهادی تخصصی پزشکی دانشگاه درقالب پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مامایی و علوم آزمایشگاهی از دهم مرداد ماه با حضور دانشجویان دختر و پسر دانشگاه برگزار خواهد شد.

دانشگاه تبریز نیز فعالیت گسترده خود در زمینه های مختلف جهادی را از 5 مرداد ماه با اعزام دانشجویان دختر و پسر به چاراویماق آغاز خواهد کرد.

نیرومند، مسئول بسیج دانشگاه تبریز با اعلام این خبر افزود: فعالیت جهادی این دانشگاه در عرصه های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، کشاورزی و دامپزشکی خواهد بود.

همچنین دانشگاه علمی کاربردی استان نیز با ساخت یک واحد خانه محروم در شهرستان چاراویماق توسط جهادگرانش را در برنامه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز اردوهای جهادی بسیج دانشجویی با شعار «هر دانشگاه یک خانه محروم»/ تجربه روزهای خوش در فصل غربت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..