تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر در مصرف آب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس بر لزوم مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر در مصرف آب تاکید کرد و گفت: این روش‌ها می‌تواند ما را از بحران تابستان با تنش آبی برهاند.


وی افزود: خالی بودن نیمی از ظرفیت سد‌های فارس بیانگر آن است که مردم باید با حساسیت و توجه بیشتری به مصرف بهنیه فکر کنند.


دهقانی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از ضعف قانون در زمینه کشت سوء استفاده کرده اند و مبادرت به کشت برنج در بعضی نقاط استان فارس کرده اند که این عمل در شرایط کنونی به ضررخود کشاورزان است و کشاورزان و بهره برداران باید شرایط پرتنش آبی را درک و از کاشت بیشتر محصولات پرهیز کنند.


وی نیز با ارائه آماری از ظرفیت آب سد‌های استان فارس، بیان کرد: ورودی آب سد‌های استان فارس اکنون ۱۱.۷ متر مکعب بر ثانیه است و همه سد‌های در حال بهره برداری حدود ۹۲۱ میلیون متر مکعب آب قابل بهره برداری دارند.


محمدرضا ارجمند مدیر روابط عمومی سازمان آب منطقه‌ای استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر ۴۹ درصد از حجم مخازن سد‌های استان فارس آب دارد و ۳۹ درصد از آب موجود قابل استفاده و برداشت است، اولویت در برداشت آب با تامین آب شرب مردم است.


ارجمند به ذخیره سد درودزن به عنوان تامین کننده بخشی از آب شرب شیراز و مرودشت اشاره کرد و افزود: سد درود زن فقط ۵۰ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده دارد، ورودی آب به این سد اکنون کمتر از ۴ دهم متر مکعب در ثانیه است، بنا بر این کشاورزان نباید انتظار داشته باشند در این شرایط که از سد درود زن آبی برای مصارف کشاورزی ر‌ها سازی شود.


وی همچنین به ذخیره سد‌های ملا صدرا و سلمان فارسی اشاره کرد وگفت: سد ملا صدرا ۶ میلیون متر مکعب و سد سلمان فارسی ۷۳۶ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده دارد، ورودی آب به سد‌های یاد شده به ترتیب یک متر مکعب و ۴.۷ متر مکعب در ثانیه است.


ارجمند با بیان اینکه سد رودبال در شرق استان فارس نیز ۵ متر مکعب در ثانیه ورودی و ۷۰ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده دارد گفت:تنش آبی در شهر‌های شرق استان فارس ایجاب می‌کند که از آب سد رودبال در مصارف شرب استفاده شود و تامین آب شرب مردم در اولویت باشد.
انتهای پیام/ر

خالی بودن نیمی از ظرفیت سدهای فارس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر در مصرف آب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..