تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شبکه افق تاریخچه مردم‌سالاری را بررسی می‌کند

شبکه افق تاریخچه مردم‌سالاری را بررسی می‌کندبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دموکراسی دارای تعاریف سیاسی و اجتماعی مختلفی است؛ اما همگان بر این عقیده هستند که این شیوه در واقع یک روش حکومتی برای مدیریت کم خطا بر مردم محسوب می‌شود. به واقع در حاکمیت  بر اساس دموکراسی، فرد یا گروهی خاص حکومت نمی‌کنند بلکه مردم حکومت بر خود را در اختیار دارند. البته دموکراسی دارای انواع و اقسامی است و حتی ممکن است چندگانگی دموکراسی هم در جامعه‌ای رخ دهد.

مستند «تبار دموکراسی» درباره ریشه‌های پیدایش این مفهوم به معنای امروزی آن است و به تاریخ شکل‌گیری این تفکر از یونان باستان تاکنون می‌پردازد.

نمایندگی، چند حزبی، تک حزبی، مشارکتی و شبه دموکراسی از انواع دموکراسی محسوب می‌شوند که در این فیلم به آنها اشاره شده است. همچنین به عوامل شکل‌گیری دولت شهرها، دولت‌های دینی و نقش مذهب و سیاست، تاریخ اجتماعی دنیای باستان (یونان و روم دو نماینده غرب و شرق)، دید منفعت طلبانه پادشاهان و امپراطوری روم باستان به دین و بهره‌برداری‌های سیاسی از این مسئله هم پرداخته می‌شود.

امیر حسین نوروزی مستند «تبار دموکراسی» را تهیه کرده و علی حمید هم کارگردان آن است.

این مستند را می‌توانید یکشنبه، 25 تیرماه ساعت 18:00 و تکرار آن را  سه‌شنبه، ساعت یک بامداد از شبکه افق ببینید.

انتهای پیام/

پخش برنامه مستند «تبار دموکراسی» از شبکه افق



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شبکه افق تاریخچه مردم‌سالاری را بررسی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..