تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشارکت ۸۰ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات محسنات زیادی داشت

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی؛

مشارکت ۸۰ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات محسنات زیادی داشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین محرابی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بعد از برگزاری انتخابات در ۲۷ شهرستان استان خراسان رضوی هیچ شکایتی به هیات اجرایی نرسید و تنها یک شکایت رسمی تنظیم شد، بیان کرد: انتخابات ۹۶ با مشارکت ۸۰ درصدی مردم در خراسان رضوی محسنات بسیار زیادی داشت، اما متاسفانه عادت شده که همه سراغ اشکالات می‌رویم و بر روی آن‌ها تمرکز می‌کنیم در نتیجه فرصتی برای پرداختن به نقاط قوت باقی نمی‌ماند.

وی در خصوص برخی ادعا‌های مطرح شده در مورد تخلفات در انتخابات گفت: شایعه شده بود که به روستایی با نام کاریزنو در جاده کلات صندوق اخذ رای نرفته و از سوی افراد مختلف به دادستان و دیگر مسئولان استان نیز پیامک می‌کردند تا جایی که از تهران نیز در این خصوص از ما سئوال شد، اما بعد از بررسی گردید چنین روستایی اصلا وجود خارجی ندارد.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی افزود: همچنین شکایت شده بود که افراد را در برخی شعبه‌های اخذ رای وادار می‌کردند بدون مهر انتخابات برگه خود را در صندوق بیاندازند و می‌گفتند ۶۰ هزار برگه بدون مهر وجود دارد در حالی که در تمام خراسان رضوی ۶۵۳ عدد برگه رای بدون مهر وجود داشت.

حجت الاسلام محرابی در مورد تاخیر در شروع به کار برخی شعب اخذ رای نیز گفت: چهار هزار و ۵۷۳ شعبه رای در خراسان رضوی وجود داشت که در ۳۲۶ شعبه انتخابات با یک ربع تاخیر، ۳۴۹ شعبه نیم ساعت تاخیر، ۲۱ شعبه ۲ ساعت و ۷ شعبه نیز سه ساعت تاخیر یا توقف داشتند که به دلایل گوناگون مانند اشکال در سامانه، نبود اسامی نامزد‌ها و یا عدم حضور ماموران انتظامی بوده است.

وی افزود: ۳۷۴ مورد تاخیر در آغاز رای گیری به دلیل اشکال در سامانه بوده که بسیاری از این اشکالات در همه دوره‌های قبلی انتخابات نیز وجود داشته است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی با اشاره به ادعای کمبود تعرفه در برخی شعب نیز بیان کرد: همه شهر‌های خراسان رضوی تعرفه رای به میزان ۱۰۰ در صد واجدین شرایط یا بیش از میزان مورد تقاضا را گیری داشتند و اشکالات و توقف رای گیری که در بعضی شعب بوجود آمد بخاطر عدم توزیع مناسب تعرفه‌ها بوده است.

حجت السلام محرابی در مورد اینکه عده‌ای با وجود حضور در محل شعب اخذ رای نتوانستند بعد از ساعت ۲۴ رای خود را به صندوق بیاندازند نیز گفت: توقف رای گیری در ساعت ۲۴ روز انتخابات یکی از کار‌های خوبی بود که در این دوره انجام شد و غیرقانونی رای گیری نکردند، زیرا طبق قانون انتخابات باید در یک روز انجام شود.

وی افزود: ۱۴ نفر از مدیران، فرمانداران، بخشداران و دیگر افراد در این استان پیرامون برگزاری انتخابات به دستگاه قضایی احضار شده اند که از هر ۲ طرف جریان‌های سیاسی هستند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از شکایت‌هایی که در استان پیرامون برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ صورت گرفت به دلیل ناپختگی نمایندگان نامزد‌ها و برخی از آن‌ها از اساس نادرست بود، افزود: اگر آموزش، سازماندهی و تجربه نیرو‌های ناظر انتخابات شورای نگهبان نبود ممکن بود مشکلات بیشتری ایجاد شود و کار‌ها جمع و جور نشود.

انتهای پیام//ف. ف

نشست خبری سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در خراسان رضوی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشارکت ۸۰ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات محسنات زیادی داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..