تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حوزه های علمیه خواهران سنگربانان جبهه عفاف و پاکی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبر نگار شمیم ماهنشان گفت: در خصوص عفاف و حجاب و تبعات عدم رعایت آنها اقوال و تذکرات فراوانی از بزرگان و علمای عظام منقول است ، توصیه ای که از آیات الهی در سور مختلف از جمله آیه ۲۴ سوره مبارکه نور و ۵۹ احزاب تاکید شده استنباط رعایت قوی و بی نقص عفاف و حجاب بر می آید، بنابراین همانطور که برای خواهران رعایت حجاب شامل پوشش مناسب نه صرفا چادر تاکید شده برای مردان پلکهایشان وسیله حجاب در دیدن است در هنگام مواجهه با نامحرم .

محسن ربی اظهارداشت: عدم رعایت این موضوع آثار و تبعات فراوانی در پی دارد و همانطور که شهری بدون قلعه در زمان تهاجم دشمن آسیب جدی میبیند عدم پوشش مناسب مخصوصا در قشر بانوان که پوششان به عنوان قلعه و نگهدارنده آنها در برابر نگاههای پلید است, لطمه های بی حدی بر شخصیت و سایر ارزشهای وجودی آنها وارد خواهد کرد.

وی افزود:امروزه با توسعه ابزارهای ارتباطی و رسانه ای که از غرب بر کشورهای در حال توسعه و علی الاخصوص کشورهای اسلامی مستولی شده , راه را برای نفوذ تفکرات لیبرالی و بی بند و بار بر افکار نفوس ملل اسلامی هموار کرده، به طوری که وقتی سیاستمداران غربی و معاند تنها راه براندازی و استحاله فکری جوامع اسلامی را ایجاد ناهنجاریهای مغایر با آموزه های موجود در نص دستورات الهی و مکتب های درون آن میدانند ، به وسیله همین ابزارها در صدد اشاعه این روش براندازانه و مضمحل کننده خود هستند تا خانواده ها و به تبع، جامعه اسلامی را به ورطه سقوط بکشانند.

مدرس دانشگاه گفت: یکی از مهمترین این ناهنجاریها نهادینه کردن “فرهنگ برهنگی” به عنوان هنجار اجتماعی و فردی است که متاسفانه بدلیل سوء مدیریت در بخش فرهنگی کشور که فی الحال منجر به صدور فرمان آتش به اختیار از سوی مقام عظمای ولایت نیز شده این تفکر غربی و هدایت شده توسط حامیان آن در اقشار مختلف رسوخ  کرده و باز متاسفانه بعضا لطمات جبران ناپذیری در افراد مبتلابه این هجوم مشاهده می کنیم .

ربی اظهار داشت:قطعا بابرگزاری همایشها، نشستها و سخنرانیهای کذایی نمیتوانیم در مقابل این هجمه ، کاری از پیش ببریم و اعاده این فرهنگ یعنی رعایت عفاف و حجاب که بر هر دو جنس: سلسله اناث و ذکور واجب است، باید به صورت ریشه ای نهادینه شده و افراد عالم و بشیر در تریبونها ، ابتدا خود به بیانات و تباشیر خود “عامل” شوند و در محیط خانواده خود نیز ساعی در اجرا باشند و سپس تاثیر دوچندان پیامهای عملی و شفاهی خود را خواهند دید.
وی افزود: قطعا داعیان به نص دین در هر لباس و تفکر تا زمانیکه خود مقید به رعایت بیانات خود نباشند تاثیر گذار نخواهند بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران زینب کبری س در این گفت و گو با بیان حدیثی اینکه « یکی از همسران پیامبر (ص): زنان انصار را چنین ستایش می کرد: «مرحبا به زنان انصار : همین که سوره نور نازل شد ، یک نفر از آنان دیده نشد که مانند سابق بیرون بیاید ، سر خود را با روسری های مشکی می پوشاندند ، گویی کلاغ روی سرشان نشسته است.» (سوره نور/ ۳۱)» گفت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه در جوامع اسلامی مطرح است و همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند، مقوله حجاب و عفاف به قدری دارای اهمیت است که امروزه از حوزه عقیدتی تبدیل به مسئله سیاسی شده است.

علوی اظهارداشت: از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد لذا دشمنان اسلام و مسلمین در یافتند برای از بین بردن آرامش و امنیت جامعه اسلامی باید وارد مقوله حجاب و عفاف شوند و در این راستا اقدامات بسیار زیادی از جمله ابزار گرفتن بانوان برای تبلیغات اجناس ، وارد کردن لباس های نامتعارف اسلامی که همان کوتاه و یا اندام نما بودن لباس بانوان، استفاده و ورود لوازم آرایشی بیشتر، ترویج بی حجابی و بی عفتی در رسانه های بیگانه و حتی داخلی و ….انجام دادند و در حال ترویج بیشتر بی عفتی و بی حجابی در جامعه اسلامی هستند که در پی این بی حجابی و بی عفتی بانوان مردان هم بی غیرت شده و تبعات بسیار بدی را دارد، اما باید بانوان بدانند حتی حفظ جایگاه و منزلت زن به حفظ حجاب و عفت او بر می گردد از آنجایی که غرب از زنان به عنوان ابزار استفاده می کنند لازم است بدانند اسلام برای یک زن شأن و منزلت خاصی داده است .

وی با بیان اینکه  حوزه های علمیه خواهران سنگربانان جبهه عفاف و پاکی هستند که در ارتقای فرهنگ گرایش بانوان جامعه ایرانی به سمت عفاف و حجاب نقشی اساسی و غیرقابل انکاری دارند،افزود: آرامش، آسودگی و راحتی زن زمانی تحقق پیدا می کند که از دست درازی منحرفان جامعه در امان باشد و این امنیت تنها در سایه حفظ حجاب به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا خواهد کرد.

رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان ماهنشان نیز در گفت و گو  اظهارداشت: حجاب یکی از مسایل اصلی جامعه اسلامی است که سلامت و پویایی جامعه با حجاب رابطه تنگاتنگی داشته و هر چقدر مردان و زنان جامعه عفیف و با حیا باشند نشاط درونی افراد بسیار عمیق خواهد بود چرا که  حجاب آنقدر اهمیت دارد که یک زن مسلمان حتی در منزل خود و در تنهایی هم در هنگام نماز و راز و نیاز با خدای خود باید با حجاب کامل باشد.

یوسف عزیزی گفت: پس حجاب نه تنها زن را از نگاه آلوده ی نامحرمان مصون نگه میدارد بلکه به او شخصیت و کرامت خاص می بخشد و همچنین به عنوان نماد زن مسلمان هم محسوب می شود وقتی می بینیم دولت های مستکبر با هزینه ی میلیاردها دلار سعی دارند در جوامع اسلامی با حجاب مبارزه کنند، اهمیت موضوع مشخص می شود که در پشت آن اهداف مختلف و متعدد وجود دارد لذا با درک آثار بسیار عالی و سازنده حجاب و عفاف مسؤلان جامعه با بسترسازی مناسب هم با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند و هم زمینه رشد عفاف و حجاب را ارتقا ء دهند.

وی افزود: حجاب و عفاف و ترویج و برنامه هایی برای حفظ آن موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری و یکی از آرمانها و سفارشات رزمندگان اسلام و شهدای عزیز بوده به امید اینکه همه رسالت و دین خود را به نیکی و به موقع انجام بدهیم.

مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان گفت: حجاب و عفاف همواره بخش عمده ای از رسالت انبیا و اولیا بوده است و رعایت حجاب اسلامی به تهذیب و تزکیه نفس پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می کند .

مرسل هدایتی اظهارداشت: حجاب یک دستور دینی است که با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است. حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است که این دو عامل باعث سلامت جامعه می باشد و این موضوع یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم بوده که از سوی مقام معظم رهبری بار ها مورد تاکید قرار گرفته است .

وی افزود: تغییر عفاف و فرهنگ هر جامعه سبب می‌شود تا اعتقادات درونی و پوشش‌ها تغییر کند که ما باید مراقب باشیم تا دشمنان بر نفس و عفاف ما غلبه نکنند که اگر این اتفاق بیافتد دیگر نیازی برای جنگ سخت و … نیست چرا که به راحتی می توانند بر ما غلبه کنند و فرهنگ و دین اصیل و ناب اسلامی را از بین ببرند و به خود ما هم رحم نکنند.

کارشناس ارشد روانشانسی گفت: امروزه در جامعه ما بد حجابی یکی از مظاهر بی حیایی مفرطی است که متاسفانه در کوچه و خیابان شاهد آن هستیم و از سوی دیگر شاهد تبلیغات رسانه های غربی هستیم که با علم به ارزش حیا در صدد از بین بردن آن هستند و برنامه های مختلفی را اجرایی می کنند.

معصومه ملکی اظهارداشت: باتوجه به اینکه گرایش به عفاف  و حجاب یک امر فطری است و رابطه مستقیم با اخلاق و فرهنگ جامعه دارد، کرامت انسانی زن  هم در سایه عفاف است که تامین می شود و احکام دین برای حفظ جامعه از آلودگیهای اخلاقی تشریع شده است لذا حجاب تجلی زیباییهای معنوی زن است و یکی از مولفه های سامان دهنده روابط بین المللی زن و مرد هم به شمار می آید.

وی افزود: حجاب دینی زنان را از آفات و بیماریهای بسیاری بیمه می کند و همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطان است و عدم وجود حجاب هم موجب فساد و امروزه  یکی از دلایل عدم تمایل جوانان به ازدواج هم همین بی حجابی و بی بند و باری است که در پی عدم رعایت آن جامعه را فرا گرفته است.

kjehfe-105x80

کارشناس فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زنجان گفت: جرای برنامه ها و ارائه خدمات فرهنگی و تبلیغی در ترویج عفاف و حجاب نقش مهمی را درجامعه ایفا می کند .
ولی امیری اظهارداشت: برنامه هایی نظیر برگزاری نمایشگاه های کتاب، نشست های تخصصی در این حوزه،  برپایی جشنواره ها، همایش ها و کارگاه های آموزش توجیهی و جلسات هم اندیشی با این رویکرد برخانواده ها از روش هایی است که الگوی جامعه را از لحاظ پوشش اسلامی – مد و لباس – تقویت می کند.
وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ سالم درحوزه حجاب و عفاف و ارزش والای اخلاقی در جامعه و آشنایی نونهالان و نوجوانان با این موضوع با اجرای نقاشی ،خط های دیواری در محیط شهرها و روستاها و ارسال پیامک برای افراد جامعه که همراه با پیام های اخلاقی با موضوع حجاب و عفاف باشد، تاثیر گذار است.
کارشناس فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زنجان گفت: دعوت از بانوان محجبه و موفق در عرصه های اجتماعی ، فرهنگی و هنری و کارآفرین با هدف الگو سازی برای ترویج عفاف و حجاب و تشویق جوانان و افراد جامعه در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و حمایت از آنان که در این حوزه تولیدات فرهنگی و هنری انجام میدهند هم می تواند جایگاه عظیم حفظ حجاب و عفاف را برساند.

مسئول جامه القرآن کریم خواهران در ماهنشان گفت: بنیادی ترین اصل در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی رعایت موازین اخلاقی است، یکی از این موازین رعایت عفاف و حجاب در عرصه جامعه است که امروزه تبدیل به یک معضل و ناهنجاری رفتاری و اجتماعی شده است، اگرچه این ناهنجاری رفتاری ممکن است علل های گوناگونی داشته باشد ولی از عوامل مهم آن پایبند نبودن به ایمان و به رسمیت نشناختن حقوق مردم است.

ستاری اظهارداشت: در این زمینه حضرت فاطمه زهرا س در خطبه های فدکیه از موجبات ترک محرمات الهی سخن به میان می آورند و می فرمایند ترک دزدی موجب عفت و خویشتن داری می شود لذا در بحث اصل حجاب و عفاف و تعالی آن باید به ریشه های ایجاب آن توجه خاص شود. که مصداق بارز آن رعایت مال حلال و پرهیز از مال حرام و شبه ناک باید حائز اهمیت قرار بگیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حوزه های علمیه خواهران سنگربانان جبهه عفاف و پاکی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..