تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارجاع تخلفات انتخاباتی معاون استاندار و فرمانداران و بخشداران به مراجع قانونی

ساعت: 16:31 منتشر شده در مورخ: 1396/04/25 شناسه خبر: 1150601

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی:

عزیزی، رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی گفت: تا کنون ۷۰ مورد تخلف از مسوولان اجرایی استان به مراجع قضایی ارجاع داده شده که در بین آنها از مدیران کل استانی، معاونین استاندار و فرمانداران و بخشداران نیز بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ائل، صمد عزیزی، رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن نکوداشت سالگرد تاسیس شورای نگهبان به اهمیت این نهاد نظارتی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان بعد از انقلاب با انتخاب شش فقیه و شش حقوقدان  در تیر ماه سال ۵۸ تاسیس شد.

وی با بیان اینکه قانون به عنوان نرم افزار نظارتی کشور است؛ تاکید کرد: فلسفه وجودی شورای نگهبان از نظر شرعی و قانونی نیاز یک نظام اسلامی است و اسلامی بودن، شرعی بودن و همراه بودن با حاکمیت دینی  از تضمین های شورای نگهبان است.

 وقتی کسی از فیلتر شورای نگهبان رد نمی شود؛ علیه این نهاد جنگ نرم به راه می اندازند

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ائل در خصوص دلیل حمله جریانات سیاسی به شورای نگهبان اذعان داشت: شورای نگهبان، بدنه حاکمیت اسلامی است و با کارکرد این نهاد نظارتی راه های نفوذ بسته شده و غرب از سالها پیش به این نتیجه رسیده که نمی تواند روبروی نظام بایستد؛ با این حال سعی دارد با جنگ نرم و عملیات روانی علیه شورای نگهبان  این نهاد را تخریب کند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی تصریح کرد: این جریانات سیاسی می خواهند فردی را از فیلتر شورای نگهبان رد کنند و وقتی موفق نمی شوند؛ علیه این نهاد جنگ نرم به راه می اندازند ولی خوشبختانه موفق نشده اند که بنیه های این نهاد را تضعیف کنند و به بن بست خورده اند  چرا که شورای نگهبان بر اساس دستور رهبر معظم و خواسته مردم  با قدرت و دقت و قاطعیت به وظایف خود عمل می کند  و گاها با فشار های رسانه ای و سیاسی می خواهند در ایام انتخابات روند بررسی صلاحیت هارا مختل کنند که تا کنون موفق نشده اند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در زمان غیبت، عالم فقیه، حاکم کشور است؛ گفت: حاکمیت دینی در زمان غیبت صاحب الزمان (عج) به دست فقیه انجام می گیرد و نصب اعضای شورای نگهبان به دست حاکم فقیه انجام می گردد که شورای نگهبان با دقت و قدرت حافظ اسلام و احکام اسلامی در کشور است.

وی همچنین در ادامه گفت: رئیس جمهور رای خود را از مردم کسب می کند؛ بودجه مسلمین کشور در درست رییس جمهور است و هرگونه دخل و تصرف در امورات کشور باید با حکم شرعی (حکم تنفیذ) رهبر باشد  در حالی که  در مجلس شورای اسلامی، مردم نمایندگانی انتخاب می کنند که قانون های جدید وضع کنند که شورای نگهبان تایید کننده این افراد است و حراست و نگهبانی  از قانون اساسی  بر عهده شورای نگهبان است و رعایت اصول قانون اساسی، میثاق ملی و ام القوانین است.

این عضو نهاد نظارتی همچنین  به وصایای سیاسی امام(ره) در خصوص شورای نگهبان  اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان باید با دقت، قدرت و قاطعیت انجام وظیفه کند و نباید تحت فشار های سیاسی قرار گیرد و شورای نگهبان باید از نظر حقوقی، قانونی و اجتماعی در جایگاه بالاتری قرار گیرد.

شورای نگهبان گلو گاه حیاتی برای جهت گیری کشور است

عزیزی با بیان اینکه شورای نگهبان مکلف به ایستادگی برابر نفوذ دشمنان است؛گفت: شورای نگهبان هم حافظ اسلامیت نظام و هم حافظ جمهوریت نظام است.

وی در ادامه گفت: شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام است تا بر تطبیق قوانین مجلس بر موازین اسلام مواظبت کند و حافظ جمهوریت نظام است تا از رای مردم بعنوان حق الناس صیانت و پاسداری کند و در حفظ حق مردم با کسی تعارف ندارد و سعی می کند به بهترین نحو انجام وظیفه کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان حساس ترین دستگاه قانونی کشور  است؛ تصریح کرد: جایگاه شورای نگهبان در نظام سیاسی کشور، بسیار حساس است چرا که مطمئن ترین دستگاهی است که انقلاب، به کشور بخشیده است و به عنوان گلو گاه  حیاتی  برای جهت گیری کشور است  و مانع انحراف حرکت نظام می شود.

مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی  ویترینی نیست

این مسئول نظارتی همچنین  با تاکید بر این که شورای نگهبان حافظ جمهوریت نظام است؛ اظهار داشت: ما امانت دار آرای مردم هستیم و همه ملزم به رعایت قانون هستند و هیچ کسی فراتر از قانون نیست و این ادعا را می توان از حضور حداکثری مردم در انتخابات اثبات کرد چرا که مردم به شورای نگهبان اعتماد کرده و هم می دانند که انتخابات  نمایشی و تزیینی نیست؛ مردم سالاری حقیقت دارد و آرای مردم در انتخابات تاثیر گذار است.

وی در تشریح این مطلب بیان داشت: انتخابات یک کنش سیاسی و اجتماعی است، برخی با عدم تمکین به قانون هرج و مرج کنند در حالی که همه باید بدانند، مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی امری ویترینی نیست.

مشارکت ۷۳ درصدی در انتخابات، ادعای آمریکا  را رد کرد

 عزیزی با اشاره به اینکه مردم علاقه دارند سرنوشت خود را به دست خود رقم بزنند؛ افزود: مردم با حضور در پای صندوق های رای، علاقه مند هستند که سرنوشت خود را به دست خود رقم بزنند و این امر با حضور ۷۳ درصدی  واجدین شرایط در پای صندوق های رای، ادعای آمریکا در خصوص  وجود ایراد در انتخابات ایران را رد کرد؛ افزایش مشارکت مردم در انتخابات، حاصل اعتماد مردم به نظام است.

وی در ادامه افزود: اینکه برخی کشور ها از این مردم سالاری دینی  و حق انتخاب مردم گلایه می کنند؛ به خاطر صدور این فرهنگ اسلامی به کشور هایی همچون فلسطین و بحرین و سوریه است که مردم خود حاکمیت خود را انتخاب کنند و این موضوع را نظام استکبار نمی تواند تحمل کند.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات آذربایجان شرقی  همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راه اندازی دفاتر استانی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت:  ثبت نام حداکثری افراد برای شرکت در انتخابات، باعث شد که به صورت بومی با ایجاد دفاتر، بررسی ها صورت گیرد و اعضای این دفاتر در طول هر دوره تحت آموزش قرار می گیرند  و حتی اگر فردی برای آینده تصمیم به شرکت در انتخابات داشته باشد؛ مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین در بخش دیگر از سخنان خود به تخلفات انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: تا کنون ۷۰ مورد تخلف از مسوولان اجرایی استان به مراجع قضایی ارجاع داده شده که در بین آنها از مدیران کل استانی، معاونین استاندار و فرمانداران و بخشداران نیز بوده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارجاع تخلفات انتخاباتی معاون استاندار و فرمانداران و بخشداران به مراجع قانونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..