تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک اطلاعات غلط درباره اعداد مندرج در انتهای بطری‌ها

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، سمیره صباح - معاون اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو با نادرست دانستن  قابل مصرف چندباره بودن بطریهایی که در انتهای آنها اعداد 2-4-5 قید شده است، اظهار داشت: مبنای  اعداد مندرج در انتهای بطری‌های نوشیدنی، مقررات انجمن صنایع پلاستیک  بوده و معرف جنس ماده بسته بندی است.

صباح با اشاره به اینکه طرح چنین مباحث تخصصی و غیر ضروری سودی برای مردم ندارد، ادامه داد: این اعداد قراردادی هستند و معمولاً هم در بطریها درج نمی‌شوند اما برای اینکه مصرف کنندگانی که برخی اطلاعات را بصورت نادرست دریافت کردند از اصل مطلب مطلع شوند یاد آور می‌شویم عدد 1 برای ظروف پت یا پلی اتیلن ترفنلات، عدد 2 برای پلی اتیلن بادانسیته بالا و عددهای 3 و 4 به ترتیب مشخص کننده مواد پلی ونیل کلراید و پلی اتیلن با دانستیه کم است.

وی همچنین عددهای 5 و 6 مندرج در انتهای بطریها را  تمیز دهنده جنس پلی پروپیلن و پلی استایرن از سایر  مواد بر شمرد و در مورد ظروف پلیمری تصریح کرد:  که جنس آنها هم در بسته بندیی‌ها و هم پروانه ساخت باید مشخص شود.

این مقام مسئول در اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو به مصرف کنندگان توصیه کرد: در هنگام خرید فراورده های غذایی و آشامیدنی به  ظروف اعم از پلیمری و کاغذی توجه کنند و پس از اطمینان از دارا بودن شماره پروانه‌های بهداشتی و نشان سازمان غذا و دارو نسبت به مصرف آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک اطلاعات غلط درباره اعداد مندرج در انتهای بطری‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..