تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه

ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانهترفند های ویژه برای مرتب کردن آشپزخانه

در صورت شلوغی و بهم ریختگی در آشپز منزل تاثیرهای بر روی کل منزل می‌گذارد امروز ترفند های برای تمیز نگه داشتین آشپز منزل به شما آموزش میدهیم   زماني كه بعد از يك روز پرمشغله به منزل باز مي‌گرديم، هيچ چيز بهتر از مرتب و منظم بودن آن، خستگي را از تن بيرون نمي‌كند.

نظم و ترتيب در هر مكان و فضایی، حس آرامش و زيبايي آن را چند برابر می‌گرداند. انجام اين كار در آشپزخانه كه قلب هر منزل‌ای نيز به حساب می آید، اضافه بر اينکه كار در اين فضا را آسان مي‌کند در مرتب بودن كل منزل نيز تاثير زيادي دارد. در اين مقاله همراه من باشيد تا روش‌های نظم‌دهي را با هم بررسي كنيم.

كابينت

كابينت، يكي از اساسي‌ترين وسايل موجود در آشپزخانه هست. هرچه تعداد كابينت‌ها بيشتر باشد، آشپزخانه نظم بيشتري خواهد داشت؛ به اين شرط كه به‌درستي از انها بهرهگیری شود. اگر آشپزخانه شما كوچك هست و فضاي كافي براي قرار دادن لوازم آشپزخانه نداريد، دراین صورت اهميت كابينت‌ها بيشتر مي‌‌‌‌شود.

در اين حالت كابينت‌هايي كه محل ذخيره انواع وسايل؛ اعم از وسايل آشپزخانه يا بسته‌های خوراكي و طبقه‌های مختلفي دارند، بسيار كاربردي میباشند، چراكه مي‌توان در يك فضاي كوچك وسايل مختلفي را طبقه‌بندي كرد تا در عين حال فضاي زيادي از آشپزخانه نيز به هدر نرود.

ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه

طبقه و شلف

اگر در آشپزخانه ديوار خالي داريد، بهترين كار نصب طبقه يا شلف بر روي آن هست. مي‌توانيد براي نظم دادن به وسايل، انها را بر روي شلف يا طبقه قرار دهيد. هم‌چنين مي‌توانيد بر روي انها از اكسسوري‌های گوناگون برای دكور كردن و زيباسازي آشپزخانه بهرهگیری كنيد. با اين كار، هم از فضا بهرهگیری بهينه كرده‌ايد و هم آشپزخانه را مرتب‌تر جلوه خواهید داد.

ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه

استفاده از سبد و ظروف نگهداري

معمولا كشوها از قسمت‌های شلوغ آشپزخانه به حساب می آیند. به هم‌ريختگي انها باعث مي‌شود نتوانيم وسايل موردنياز خود را به‌راحتي پيدا كنيم و سردرگم مي‌شويم، پس بهتر هست وسايل گوناگون درون كشوها را دسته بندي كرده و درآنها قرار دهيم. هم‌چنين گاهي اوقات وسايل آشپزخانه به حدي زياد میباشند كه طبقات آشپزخانه فضاي كافي براي قرار گیری آن ها را ندارد؛

بنابراين سبدها و وسايل نگهداري راه‌حل مناسبي براي اين مشكل میباشند. وسايل گوناگون در آشپزخانه را طبقه‌بندي كنيد: مواد خوراكي، مواد شوينده، وسايل نظافت و غيره. انها را در سبدهاي گوناگون و در طبقات قرار دهيد. هم‌چنين مي‌توانيد از اين وسايل براي نگهداري برنج، ماكاروني، حبوبات، ميوه‌ها و غيره نيز بهرهگیری كنيد.

ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه

مرتب كردن زير سينك

يكي‌ديگر از قسمت‌هايي كه معمولا شلوغ و به هم‌ريخته هست زير سينك ظرفشويي هست. مواد شوينده، وسايل پخت و پز، سبدها و … از مواردي میباشند كه در زير سينك قرار مي‌گيرند. براي جلوگيري از به هم‌ريختگي در اين قسمت مي‌توان از سبدهاي چند طبقه بهرهگیری كرد.

ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه

هم‌چنين مي‌توان طبقات كوچكي را در پشت درب نصب كرد تا وسايل كوچك‌تر در آن جاي گيرند. اضافه بر آن توصیه ما این هست که از خلاقيت خود بهرهگیری كرده و با نصب لوله، تخته و يا گيره در پشت درب كابينت، درب‌های قابلمه و يا وسايل ديگري را در آن قرار دهيد تا براي وسايل بزرگ تر، فضاي بيشتري در كابينت باشد.

ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه

نگهداري ساير وسايل

آشپزخانه هميشه محل نگهداري وسايل زيادي هست؛ وسايل كوچك و بزرگي كه اغلب اوقات به آن ها نياز هست و امکان دارد منظم نگه‌داشتنشان سخت به نظر برسد، ولي نگران نباشيد. راه‌حل‌های مختلفي وجود دارند كه اين مشكل را برطرف می‌كنند. نصب آويز در زير كابينت آشپزخانه و يا تهيه وسيله‌ای برای آويزان كردن انها، ايده بسيار خوبي هست. ظروف پخت و پز، انواع ماگ‌ها و جاروهاي دسته‌بلند از وسايلي میباشند كه امكان آويزان شدن در فضاهاي گوناگون آشپزخانه را دارند.

ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترفند های برای مرتب کردن آشپزخانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..