تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرسودگی ۳۵ کیلومتر از خط انتقال اب گناباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  هادی حیدرنیا رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گناباد گفت: برای اصلاح و ارتقای خط انتقال آب شرب گناباد ۱۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی افزود: فرسودگی تجهیزات و لوله‌های خط انتقال موجب بروز اتقاقات بسیار در فرآیند انتقال آب و هدر رفتن سالانه ۶۰ هزار مترمکعب آب در این شهرستان می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گناباد گفت: به رغم لزوم اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب گناباد و پیگیری‌های متعدد، از ابتدای امسال تاکنون اعتباری در این زمینه اختصاص نیافته و توجه بیشتر مسئولان مربوطه به این امر ضروری است.

حیدرنیا با بیان اینکه به دلیل خشکسالی حدود دو دهه گذشته سطح آب چاه‌های تامین آب شرب گناباد سالانه یک متر افت می‌کند، احداث مخزن را از نیاز‌های اساسی برای تامین آب شرب این شهرستان دانست.

وی افزود: آب شرب شهری گناباد توسط ۱۴ هزار مترمکعب مخزن تامین می‌شود و این شهرستان با کمبود ۱۰ هزار مترمکعب مواجه است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گناباد گفت: مجموع این مشکلات موجب شده است سالانه به طور متوسط ۱۰ میلیارد ریال صرف نگهداری و انتقال آب در گناباد شود و این شهر زیانده‌ترین منطقه استان خراسان رضوی از نظر تامین آب شرب به شمار می‌رود.

حیدرنیا با بیان اینکه گناباد یکی از شهر‌های دارای تنش شدید آب در استان خراسان رضوی است، گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب باید از شعار خارج و به واقعیت مهم زندگی تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب اگر مردم مصرف بهینه آب را جدی نگرفته و در مصرف آن صرفه جویی نکنند، این شهرستان در آینده نزدیک با بحران جدی در تامین آب مواجه می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گناباد گفت: بعد از خطوط انتقال آب از سد دوستی به مشهد، طولانی‌ترین خط انتقال در استان خراسان رضوی به طول بیش از ۱۴۳ کیلومتر مربوط به شهرستان گناباد است که این امر مشکلات بسیار در روند تامین آب شرب مردم این شهرستان به دنبال دارد.

حیدر نیا افزود: ۷۵ درصد آب مورد نیاز مردم مناطق شهری گناباد از فاصله ۱۲۰ کیلومتری با پمپاژ‌های متعدد و از فاصله پایین دست با ارتفاع ۷۰۰ متری در منطقه کیبرکوه با مشکلات بسیار تامین و در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد و ۳۰ درصد بقیه از دیگر منابع آب این شهر تامین می‌شود.

وی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی کشور تاکنون به نقش خود در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب به خوبی عمل کرده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری گناباد در این بازدید در جریان روند اطلاع رسانی و تهیه و انتشار اخبار و گزارش‌ها توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت.

هم اکنون ۲۴ هزار مشترک در گناباد و شهر‌های بیدخت و کاخک این شهرستان زیرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب شهری قرار دارند.

انتهای پیام//ح. ت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرسودگی ۳۵ کیلومتر از خط انتقال اب گناباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..