تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویدئویی جالب از کلاس درس مریم میرزاخانی

کلاس درس مریم میزراخوانیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبر فوت مریم میرزاخانی ( 13 اردیبهشت 1356، تهران- 24 تیر 96 پالو آلتو کالیفرنیا )، نابغه ایرانی ریاضیات جهان امروز در صدر اخبار مهم به چشم خورد. او نخستین زن و تخستین ایرانی بود که در طول تاریخ، موفق به دریافت جایزه نوبل ریاضیات ( مدال فیلدز)  در سال 2014  شد.

ثمره زندگی 40 ساله این نابغه ریاضی، از سالهای تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران تا سال‌های مدال آوریش در المپیاد جهانی ریاضی 94 و 95 میلادی، و یا تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف که منجر به بورسیه  تحصیل در دانشگاه هاروارد شد، نشان از عشق بی‌پایان او به این دنیای پیچیده داشت.

میرزاخانی در کنار فعالیت‌های علمیش به تدریس در دانشگاه پرینستون و استانفورد آمریکا نیز مشغول بود و دانشجویان بسیاری را از ذهن پربار خود بهره‌مند می‌کرد. آخرین درخشش او سال گذشته، در عضویت آکادمی ملی علوم شکل گرفت.

عشق و علاقه‌ این بانوی جوان به دنیای پیچیده ریاضیات در کلامش به خوبی دیده می‌شود: پر ارزش‌ترین بخش ریاضی لحظه‌ای است که می‌گویی آها! ذوق کشف و لذت فهمیدن چیزی جدید، احساس ایستادن بالای یک بلندی و رسیدن به دیدی شفاف و واضح. هر چقدر بیشتر برای ریاضیات زمان گذاشتم، بیشتر هیجان زده شدم.

ویدئو زیر، لحظاتی از تدریس او در دانشگاه است، شور و هیجان این استاد جوان در کلام و حرکات بدنش کاملا  به چشم می‌خورد. 

 

 

انتهای پیام/

نابغه ریاضی ایرانی در کلاس درس +فیلم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویدئویی جالب از کلاس درس مریم میرزاخانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..