تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایلان ماسک وب سایت X.Com را راه اندازی کرد

ایلان ماسک، مؤسس و مالک دو کمپانی اسپیس‌ایکس و تسلا، وب‌سایتی با آدرس X.Com راه‌اندازی کرد.

ایلان ماسک که مؤسس شرکت‌های معروفی چون اسپیس‌ایکس و تسلا است، امروز صبح در حساب کاربری توییتر خود خبر راه‌اندازی وب‌سایت x.com را منتشر کرد. اما هنوز مشخص نیست که این سایت دقیقا با چه هدفی فعال شده است. در حال حاضر با مراجعه به x.com فقط یک حرف X مشاهده خواهید کرد.

هنگامی که ماسک در پی‌پال فعالیت می‌کرد، مالک دامین x.com بود؛ اما هنگامی که پی‌پال عمومی شد و او نیز از این شرکت خارج شد، دامین یادشده را از دست داد. اوایل ماه جاری ایلان ماسک دامین مورد بحث را مجددا با قیمتی نامعلوم خریداری کرد. برخی افراد در مورد قیمت این دامین حدس‌هایی زده‌اند، اما حقیقت این است که هیچ‌کس از قیمت واقعی x.com اطلاع ندارد.

آیکان یک گروه بین‌المللی است که دامنه‌های اینترنتی را تنظیم می‌کند. این گروه در سال ۱۹۹۳ تصمیم گرفت از آن تاریخ به بعد، فروش دامین‌های تک‌حرفی را لغو کند؛ اما پیش از این تصمیم‌گیری، شش دامین تک‌حرفی ثبت شده‌ بود: q.com ،z.com ،i.net ،q.net و x.org.

آيکان در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد که امکان ثبت دامین‌های تک‌حرفی مجددا فعال خواهد شد؛ اما این اتفاق رخ نداد. در حال حاضر تعداد زیادی دامین تک‌حرفی وجود دارد که توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از جمله دامین‌های تک‌حرفی فعال می‌توان به t.co توییتر و دامین کوتاه‌شده‌ی سرویس پیام‌رسان فیسبوک یعنی m.me اشاره کرد. هم‌اکنون Q.Com ،X.Com و Z.com تنها دامین‌های تک‌حرفی فعال با پسوند دات کام محسوب می‌شوند.

ماسک وعده داده است که وب‌سایت X.Com فعال خواهد شد؛ به این ترتیب وی قصد دارد چشم‌اندازی از برنامه‌های خود برای دامین یادشده ارائه دهد. در هر صورت اکنون هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند که ماسک برای دامین مورد بحث چه ایده‌هایی دارد.

حدس شما در این مورد چیست؟ به نظر شما ایلان ماسک چه برنامه‌ای برای دامین x.com دارد؟ آیا وی از این دامین برای یکی از شرکت‌های خود یعنی اسپیسایکس یا تسلا استفاده خواهد کرد؛ یا این وب‌سایت نشان‌دهنده‌ی یک سرمایه‌گذاری جدید است؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایلان ماسک وب سایت X.Com را راه اندازی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..