تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطع برق بیمارستان‌های استان قزوین به منظور برگزاری رزمایش

ساعت: 15:05 منتشر شده در مورخ: 1396/04/24 شناسه خبر: 1149731

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: به منظور بررسی میزان تاب آوری در مواقع بحرانی، برق بیمارستان‌های استان قزوین قطع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی فخارسلیمانی مدیرعملیات بحران علوم پزشکی قزوین پیش از ظهر امروز(شنبه) در کارگروه پدافند غیرعامل که در سالن اجتماعات علوم پزشکی قزوین برگزار شد، از قطع شدن جریان برق در بیمارستان های استان قزوین در روزهای آتی خبر داد و گفت: این اقدام برای سنجش تاب آوری آنها در هنگام حوادث غیرمترقبه است. 

وی در ادامه افزود: به منظور بررسی توان بیمارستان‌ها در مواقع بحران و قطع شدن جریان برق آنها، رزمایش تاب آوری در روزهای ۲۶ و ۲۸ تیرماه برگزار خواهد شد. 

به گفته این مسئول در رزمایش اول به مدت چهار ساعت در تمام بیمارستان‌ها «به جز مرکز آموزشی - درمانی ولایت» و در رزمایش دوم به مدت ۲۴ ساعت در مراکز آموزشی – درمانی کوثر و ولایت، جریان برق قطع خواهد شد و این مراکز درمانی باید امکان استمرار ارائه خدمات تشخیص درمانی خود را داشته باشند. 

فخار سلیمانی، اولین هدف از انجام این رزمایش‌ها را افزایش بازدارندگی تهدیدهای احتمالی و کاهش آسیب پذیری‌های مراکز درمانی در موقع بحران دانست و مهم‌ترین هدف را ارتقای پایداری زیرساخت‌ها یا تاب آوری مراکز و در نتیجه استمرار کارکردهای ضروری درمانی و دستگاه های امداد رسان اعلام کرد. 

لزوم شناسایی بخش‌های متکی به انرژی 
در این نشست، افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین ضمن تأیید سخنان مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اظهار کرد: در این رزمایش لازم است که مراکز نسبت به ارزیابی خود در حوزه خدمات دهی و استمرار کارکرد اقدام کنند و مشخص شود چه بخش‌هایی در مراکز وابستگی مستقیم به انرژی برق دارند و به نوعی نقاط قوّت و ضعف خود را برای تاب آوری در مواقع قطع برق شناسایی کنند. 

رزمایشی برای اولین بار در کشور 
باباخانی، مسئول دبیرخانه کارگروه انرژی پدافند غیرعامل و نماینده شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین هم ابتدا ضمن اشاره به عقد تفاهم نامه بین اداره برق استان و بیمارستان‌ها برای انجام این رزمایش، گفت: این رزمایش برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود و قزوین به عنوان اولین استان انجام دهنده رزمایش تاب آوری بیمارستان‌ها در مواقع قطع برق انتخاب شده است. 

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های قزوین در حوزه انرژی پیشرو هستند، عنوان کرد: خوشبختانه به نظر می‌رسد آمادگی‌ها و زیرساخت‌های لازم در مواقع بحران و قطع برق در بیمارستان‌های استان ایجاد شده است، در این مانور ژنراتورهای بیمارستان‌ها نیز توسط نمایندگان شرکت توزیع برق، بررسی خواهند شد.
انتهلای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطع برق بیمارستان‌های استان قزوین به منظور برگزاری رزمایش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..