تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه مردم از مصوبه افزایش کرایه تاکسی ها در زنجان/ مسیر تاکسی ها خیلی کوتاه است

ساعت: 15:27 منتشر شده در مورخ: 1396/04/24 شناسه خبر: 1149441

پانزدهم تیرماه بود که افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس به صورت رسمی اعلام شده و این افزایش نرخ تاکسی ها اعتراضات مردمی را در پی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان، پانزدهم تیرماه بود که افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس به صورت رسمی اعلام شده و از همان روز نیز همین افزایش نرخ توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس اعمال شد.

هنوز چند مدتی از مصوبه اخیر شورای شهر و خبر گرانی تاکسی و حمل و نقل عمومی در زنجان نگذشته است که جبهه گیری ها علیه این مصوبه آغاز شده است.

اعتراض مردم به این مصوبه در فضای مجازی و در تاکسی ها و محافل عمومی در حالی ادامه دارد که خبرها از لغو این مصوبه به گوش می رسید.

یک شهروند زنجانی در این باره گفت: با توجه به افزایش 10 درصدی حقوق کارکنان چرا باید افزایش کرایه تاکسی ها 20 درصد باشد؟

وی ادامه داد: افزایش کرایه تاکسی ها باید کارشناسی شده باشد و این مصوبه افزایش کرایه ناوگان عمومی در حالی است که در آمد مردم خیلی کم است.

صباحی تصریح کرد: در بیشتر مکان ها از جمله چهارره سعدی،سه راه امجدیه، اول خیابان شهدا، و اول خیابان امام به سوی چهار راه 15 خرداد تاکسی ها سد معبر و اتراق می کنند و شهرداری در این خصوص احساس مسئولیت نمی کند و روان سازی در این مسیرها اتفاق نمی افتد.

شهروند دیگر این افزایش کرایه ها را درحالی ناعادلانه می داند که معتقد است مسیرهای تاکسی ها در زنجان خیلی کوتاه است و این افزایش کرایه ها اصلا عادلانه نیست.

گلایه مردم از مصوبه گرانی کرایه تاکسی ها در زنجان

طبق مصوبه شورای شهر میزان کرایه تاکسی از طریق کارت خوان 550 تومان و به صورت نقدی 600 تومان، نرخ کرایه تاکسی تعیین شده برای دو مسیر کارت‌خوان 850 تومان و به صورت نقدی 900 تومان تعیین شد.

بر همین اساس نرخ سه مسیر در زنجان یک هزار و 100 تومان با کارت‌خوان و یک هزار و 200 تومان به صورت نقدی تعیین شد.

نرخ کرایه تاکسی در چهار و پنج مسیر به ترتیب یک هزار و 400 و یک هزار و 500 تومان از طریق کارت‌خوان و کرایه‌های این مسیرها به صورت نقدی یک هزار و 500 و یک هزار و 600 تومان اعلام شده است.

همچنین نرخ کرایه پیش‌بینی شده برای خودروهای ون یک هزار و 100 تومان و تاکسی‌های بی‌سیم 4 هزار تومان تعیین شده است.

بر اساس این مصوبه نرخ کرایه اتوبوس نیز 10 درصد افزایش یافته و بر این اساس نرخ کرایه اتوبوس‌های شهر زنجان با کارت‌خوان 370 تومان و به صورت نقدی 500 تومان تعیین، اتوبوس‌های سریع‌السیر 600  تومان به صورت نقدی و با استفاده از کارت‌خوان 490 تومان، نرخ کرایه اتوبوس شهر سایان هم به صورت کارتی و نقدی به ترتیب 490 و 600 تومان تعیین شد.

بر این اساس نرخ کرایه تعیین شده برای دیزج‌آباد با استفاده از کارت‌خوان 630 تومان و مبلغ نقدی این کرایه 700 تومان اعلام شد.

این افزایش کرایه ها در حالی اتفاق می افتد که هنوز کارت شهروندی در زنجان برای شهروندان صادر نشده است.

همه این اتفاق ها در حالی رخ می دهد که به گفته ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت تجارت و معدن استان زنجان، این موضوع به هیچ وجه مورد قبول سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان نبوده و در جلسه ستاد تنظیم بازار استان نیز مورد تصویب نشده است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه مردم از مصوبه افزایش کرایه تاکسی ها در زنجان/ مسیر تاکسی ها خیلی کوتاه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..