تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از رفتار انجمن فرصت طلب دانشگاه عمیقا متاسفیم/در زمان تحولات دانشگاه عده ای از حول حلیم به دیگ افتاده اند

ساعت: 15:17 منتشر شده در مورخ: 1396/04/24 شناسه خبر: 1149532

دانشگاه ارومیه در پی انتشار ویدیو خبر سرقت علمی رییس دانشگاه از کانال انجمن اصلاح طلب دانشگاه ارومیه بیانیه ای را منتشر نمود که متن آن در ادامه آمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل برهان،دانشگاه ارومیه در پی انتشار ویدیو خبر سرقت علمی رییس دانشگاه از کانال انجمن اصلاح طلب دانشگاه ارومیه  بیانیه ای را منتشر نمود که متن آن در ادامه آمده است.

باسمه تعالی

در پی سوال بعضی از همکاران و دانشجویان عزیز در خصوص پیگیری موضوع تخلف علمی موضوع گزارشات سال قبل مجله نیچر به اطلاع دانشگاهیان ارجمند می رساند که موضوع فوق در دو سطح دانشگاه ارومیه ( توسط کمیته مستقل رسیدگی به تخلفات علمی ) و در
وزارت علوم در کمیته ای متشکل از معاونین پژوهشی و حقوقی وزارت و مسئول دفتر رسیدگی به تخلفات مورد رسیدگی واقع گردیده و در هردو سطح دفاعیات آقای دکتر حب نقی مورد تایید و پذیرش قرار گرفت.

اما توضیحات مرتبط:

۱- دانشجوی دکترای تخصصی پاتولوژی دانشگاه تهران (آقای ج-ج) که قبلا دانشجوی دانشکده دامپزشکی ارومیه بوده و پایان نامه خود را با راهنمایی دکتر حب نقی گذرانده بود، بعد از شروع دوره تخصصی در دانشگاه تهران با تشکیل تیمی وبا وعده چاپ مقاله ISI به دانشجویان سال آخر، پایان نامه های آن ها را بدون اجازه استاد راهنما به مقاله تبدیل نموده در این مقالات علاوه بر اسم دانشجو و استاد راهنما، اسامی تیم مذکور که گاهی به بیش از ۸ نفر هم می رسید درج می گردید. در واقع با هماهنگی دانشجوی فارغ التحصیل یک نوع پایان نامه دزدی صورت می گرفت.

حتی قبل از افشاگری نیچر بعضی همکاران در گروه پاتوبیولوژی با مشاهده چنین مقالات عجیبی با هماهنگی مدیر گروه وقت نامه ای اعتراض آمیز به معاونت محترم پژوهشی ارسال می کنند.

بعد از گزارش نیچر و شروع تحقیقات سایبری وزارت علوم مشخص شد که نامبردگان خودشان بنام استاد راهنما ایمیلی تقلبی باز نموده، سردبیران مجلات مذکور با آن ایمیل ها با به ظاهر نویسندگان و اساتید راهنمای مقاله( که گاها بعنوان نویسنده اول درج شده بود) تماس پیدا کرده و موافقت شان را می گرفتند!!

جالبتر اینکه فرد متخلف اشاره شده با این روش ها و از نتیجه کار های دیگران مقالات بیشماری برای خود و دوستانش بدست آورده و بعنوان پژوهشگر برتر در بخش نوروساینس یکی از بیمارستان های بزرگ تهران استخدام شده بود!

وزارت علوم در حال حاضر در مرحله نهایی صدور رای برای فرد و دوستان خاطی وی بوده و خود آقای دکتر حب نقی نیز مستقلا از فرد مذکور شکایت کرده است.

۲- ما نمی توانیم تاسف عمیق خود را از رفتار نهاد دانشجویی رسمی دانشگاه که عامل تبلیغات یک تلویزیون ماهواره ای ضد انقلاب و ضد نظام شده را ابراز ننمایم.

۳- تاسف بار تر اینکه حالا که وقت تشکیل کابینه و تغییر مدیریت های کلان کشور است عده ای فرصت را غنیمت دانسته بدون تفحص و بدون توجه به اصول اخلاقی و برای اغراض فردی از حول حلیم به دیگ افتاده اند!

ما می دانیم که دانشجو آرمان طلب و ضد ظلم و ضد فساد است ولی دانشجویان نیز باید بدانند نباید با ساده اندیشی در دام سیاست بازان و سیاست زدگان بیافتند.

دانشگاه ارومیه همچون گذشته تلاش دارد در مشی اعتدال حرکت کرده فضایی باز برای همه جناحها و فرزندان انقلاب فراهم نماید و در عین حال حق برخورد با عوامل نشر اکاذیب و … برای خویش محفوظ می شمارد.

۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶

دانشگاه ارومیه

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از رفتار انجمن فرصت طلب دانشگاه عمیقا متاسفیم/در زمان تحولات دانشگاه عده ای از حول حلیم به دیگ افتاده اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..