تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




120 طرح در هفته بهزیستی اجرا می‌‌شود/ ایجاد اشتغال برای 1450 معتاد بهبود یافته

ساعت: 16:25 منتشر شده در مورخ: 1396/04/24 شناسه خبر: 1149784

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: 120 طرح در سطح استان با هزینه‌‌‌ای بالغ بر 116 میلیارد تومان در این هفته افتتاح خواهند شد که بخشی از این هزینه ها توسط دولت، بخشی از کمک‌‌‌های مردمی و قسمتی از آن نیز توسط بخش خصوصی پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محسن ارشد زاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته بهزیستی در ابتدا با اشاره به مسئله قتل "آتنا" دختر بچه مغانی اظهار داشت: امثال این موضوع در کشور بسیار اتفاق می‌‌‌افتد و این مسئله یک آسیب اجتماعی است و باید آگاه سازی و حساس سازی خانواده‌‌‌ها صورت بگیرد و از رسانه‌‌ها انتظار می‌‌‌‌‌رود با نیت خیر خواهانه به مسائل اجتماعی پرداخت کنند تا این آسیب‌‌ها کاهش پیدا کند.

وی با بیان شعار هفته بهزیستی مبنی بر "بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی" توضیح داد: بار سنگینی از مشکلات اجتماعی برروی دوش بهزیستی قرار دارد و به همین دلیل بهزیستی جز سازمان‌‌‌‌های پر دغدغه و حساس محسوب می‌‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص طرح های هفته بهزیستی، خاطرنشان ساخت: 120 طرح در سطح استان با هزینه‌‌‌ای بالغ بر یک صد و شانزده میلیارد تومان در این هفته افتتاح خواهند شد که بخشی از این هزینه ها توسط دولت، بخشی از کمک‌‌‌های مردمی و قسمتی از آن نیز توسط بخش خصوصی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این طرح‌‌ها به صورت مستقیم برای 200 نفر اشتغال زایی ایجاد کرد که این افراد از خانواده‌‌‌‌ها و جوانان تحت پوشش بهزیستی خواهند بود.

ارشد زاده از ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرهای استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه در شهرهای بالای پنجاه هزار نفر بایستی اورژانس اجتماعی وجود داشته باشد که هم اکنون 140 شهر در کشور و 11 استان در استان آذربایجان شرقی فاقد اورژانس اجتماعی هستند که امیدواریم با مساعدت های لازم تمام این شهر ها امسال مجهز به اورژانس اجتماعی شوند.

وی افزود: هشتاد و هفت پروژه مسکن توسط بهزیستی برای مددجویان و معلولین ساخته شده است که از این تعداد شصت و پنج مسکن متعلق به خانواده های دارای دو معلول به بالا هستند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به این مسئله که سی درصد از جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، خاطر نشان کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 250 هزار نفر تحت پوشش مستقیم بهزیستی قرار دارند.

وی بیان داشت: در سال 95 در جهت تحقق مسئولیت و سلامت اجتماعی دو هزار و 265 میلیارد ریال اعتبار به بهزیستی اختصاص یافته است که بخشی از این کمک‌‌‌ها دولتی و بخشی مربوط به بخش خصوصی بوده است.

محسن ارشد زاده آماری از تعداد معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن داد و متذکر شد: 160 هزار معلول در سطح استان شناسایی شده است که از این تعداد شصت هزار نفر به صورت مستقیم تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، تعداد سالمندان بالای شصت سال نیز 420 هزار نفر بوده است که کمتر از 15 هزار نفر از این افراد تحت پوشش مستقیم بهزیستی و  ده هزار نفر بیمار روانی مزمن مورد شناسایی قرار گرفته اند که 3 هزار و 500 نفر تحت پوشش مستقیم و 500 نفر توسط بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی یادآور شد: در پایان سال 95 یک میلیون و صدهزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش طرح توانمندی جامعه قرار گرفتند که در این طرح 24 هزار نفر معلول در روستاها شناسایی شده است.

ارشد زاده از کمک غذایی به بیماران pqu خبر داد و افزود: تعداد121 نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده است که به آنها کمک های غذایی صورت می‌‌گیرد.

وی ادامه داد: تعداد 852 نفر ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که اکثریت آنها به دلیل سوانح دچار حادثه شده اند و هزینه ها وخدمات سنگینی را برای بهزیستی دارند زیرا به جز خودشان به یک نفر از اعضای خانواده آنها حق پرستاری توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص زنان سرپرست خانوار نیز اذعان داشت: 12 هزار زن سرپرست خانوار از سوی بهزیستی مورد حمایت و از مستمری بهره مند شده اند که به هزار و دویست نفر از آنها کمک شده است تا با اشتغال و خودکفایی از چرخه بهزیستی خارج شوند.

وی افزود: سال گذشته ده هزار و 357 پرونده طلاق برای مشاوره به بهزیستی ارجاع داده شد که ده درصد از این پرونده ها منجر به سازش شده اند و هرچند این میزان چشمگیر نیست اما در تلاش هستیم که این اتفاق رشد چشمگیر داشته باشد.

ارشد زاده از دیگر فعالیت های بهزیستی در سال 95 نگهداری از سیصد کودک بی سرپرست و یا بدسرپرست دانست و متذکر شد: هزار و 490 نفر از کودکان بی سرپرست با دقت و مشاوره بهزیستی به اقوام سپرده شده‌‌‌اند تا در کنار خانواده ها زندگی کنند، یک صد وسیزده دانشجو مشغول به تحصیل هستند و 47 نفر نیز به فرزند خواندگی سپرده شده‌‌‌‌اند.

وی تشریح کرد: برای هزار و 450 نفر معتاد بهبود یافته در زمینه استغال کمک کرده‌‌ایم و برای سه هزار و 105 نفر از معلولین نیز به عنوان تسهیل گر اشتغال عمل کرده‌‌ایم و بهزیستی در راستای اجرای سه درصد از استخدام معلولین سال گذشته هفت نفر را استخدام کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان از افزایش پنجاه درصدی آمار خودکشی در سه ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال 95 پنجاه مورد خودکشی به بهزیستی برای مداخله ابلاغ شده است و در سه ماهه نخست امسال نیز 26 مورد خودکشی ارجاع داده شده که نسبت به سال گذشته افزایش پنجاه درصدی داشته است.

وی ادامه داد: از سال آینده یک درصد اعتبارات عمرانی استان برای بهسازی معابر برای معلولین اختصاص داده خواهد شد که بخشی از مشکل معلولین را مرتفع خواهد کرد.

در حاشیه این نشست ارشدزاده با اشاره به بیماران اختلال هویت جنسی توضیح داد: سال گذشته 23 نفر در استان شناسایی شده اند که بعد از تایید کمیسیون پزشکی کمک 14تا 18 میلیونی برای عمل جراحی آنها پرداخت می‌‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «120 طرح در هفته بهزیستی اجرا می‌‌شود/ ایجاد اشتغال برای 1450 معتاد بهبود یافته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..