تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتغالزایی 200 نفره با تکمیل واحد تولید تیرآهن

ساعت: 15:47 منتشر شده در مورخ: 1396/04/24 شناسه خبر: 1149773

مدیر مجموعه فولاد ظفر بناب گفت: با تکمیل واحد تیرآهن مجموعه فولاد ظفر بناب برای 200 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محسن رحیمیان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به افزایش صد هزار تنی تولید در این مجموعه تصریح کرد: در ابتدا این مجموعه با ظرفیت ۲۰۰هزار تن در سال آغاز به کار کرد که در سال ۹۰ و با احداث فاز دوم به۳۰۰هزار تن افزایش یافته است.

وی گفت: این مجموعه برای ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای دو هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است که این امر پیرو سخنان مقام معظم رهبری در حوزه ایجاد اشتغال می‌باشد.

مدیر فولاد ظفر بناب مشکل اشتغال را دلیل اصلی مشکلات اجتماعی مانند طلاق و بیکاری دانست و عنوان کرد: اگر به صورت کارشناسی بررسی شود ریشه همه این مشکلات ناشی از بیکاری است و به ویژه معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده یکی از اصلی ترین مشکلات است.

وی ادامه داد:۱۸۰نفر در این کارخانه که دارای تحصیلات عالی هستند مشغول به فعالیت اند و این مهم یکی از موفقیت های فولاد ظفر بناب در طی چند سال گذشته می‌باشد.

رحیمیان با بیان اینکه نیروی انسانی مهم ترین بازوان صنعت هستند و اهمیت به نیروی انسانی اهمیت به مساله صنعت است، افزود: توجه به نیروی کار در راس امور قرار دارد و برخلاف سایر کارخانجات تمام کارگران این مجموعه بیمه بوده وتاکنون شکایتی در اداره کار ثبت نشده است.

وی ادامه داد: در کشور ما به خاطر عدم مدیریت،مدیران با هوچی گری سعی دارند که با مانور روی بیمه ناتوانی مدیریتی خودشان را بپوشانند که حق کارگران زیر پا گذاشته می‌‌‌شود در حالیکه کارگران بازوان اصلی صنعت می‌باشند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از سال۸۹ بحث اقتصادی مقاومتی را مطرح کرده‌‌اند و این موضوع نشان می‌‌‌دهد که در این حوزه مشکل و ایراد جدی وجود دارد، توضیح داد: از سال۸۹ که این موضوع مطرح شده است چه کاری صورت گرفته است؟ نمی‌شود که کارخانه ها را به ورشکستگی بکشانیم و بعد بخواهیم با کمک‌‌‌های ناچیز دوباره این مجموعه های سرپا شوند.

وی ادامه داد: اگر ده درصد از مالیات و پنج درصد از بیمه کاهش دهیم نه تنها به تولید کنندگان کمک خواهیم کرد بلکه دیگر کسی به سراغ جنس خارجی نیز نمی‌رود.

رحیمیان با انتقاد از توجه نکردن به کار آفرینان برتر تصریح کرد: دولت جاده‌‌‌ها و خیابان های مهم را به نام کار آفرینان برتر بکند تا این عزیزان بدانند که کارشان مهم و با ارزش است، چرا نباید تفاوتی میان کسانی که با دلالی میلیاردها پول به جیب میزنند با کسانی که کار آفرینی می‌کنند تفاوتی نباشد، این موضوع تولید کنندگان را دلسرد خواهد کرد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات بخش تولید در کشور ما جدایی دانشگاه از صنعت است و ما سعی کرده‌‌ایم که با قرارداد با دانشگاه‌‌های تبریز، مرند و بناب این خلا را پر کرده و تعداد زیادی دانشجوی دکتری تز خود را در این کارخانه می‌گذرانند و از آنها خواسته ایم تز آنها ارائه ایرادات کارخانه باشد.

وی با اظهار تاسف از تئوری بودن دروس دانشگاهی و عدم توانایی کار عملی دانشجویان توضیح داد: متاسفانه دانشگاه ها فقط به بخش تئوری می‌پردازند ودانشجویان کار عملی را نمیدانند سازمان فنی حرفه ای نیز که برای عملی کردن وارد میدان شد امروز به حاشیه رفته و وارد بخش تئوری شده است ودانشجویان به جای ایجاد اشتغال میخواهند که در کارخانه ها مشغول به کار شوند،اما فولاد ظفر بناب با حضور بخش دانشگاهی در کارخانه هزینه ها را کاهش داده‌‌ایم.

مدیر مجموعه فولاد ظفر بناب از فعالیت با ظرفیت ۹۰درصد در این کارخانه خبر داد،اذعان کرد: با تکمیل واحد تولید تیر آهن برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد و امیدواریم هرچه زودتر این واحد نیز راه اندازی شود.

وی ادامه داد: بازاریاب های ما در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و صادرات عمده ای به مشهد و بندر عباس داریم.

رحیمیان در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر تلاش برای صادرات به خارج از کشور و موانع صادرات نیز توضیح داد:قسمتی از صادرات به سیاست های دولت و رایزنی با کشورهای بستگی دارد،همین الان هم میتوانیم به کشوری مثل عراق صادرات انجام دهیم اما این موضوع مقرون به صرفه نیست و دولت بایستی سیاست هایی اتخاذ کند که صادرات مقرون به صرفه باشد.

وی ادامه داد: وزیر تجارت عراق در نمایشگاه اربیل از ما درخواست صادرات را مطرح کرد اما به دلیل فراهم نبودن بسترهای لازم این اتفاق رخ نداد و دولت باید با افزایش تشویق صادراتی از جمله دریافت سریع ارزش افزوده که برای صادرات وجود دارد گردش مالی در کارخانه ها تسریع پیدا کند زیرا گردش مالی مانند خون در صنعت است.

مدیر مجموعه فولاد ظفر بناب از نگاه سودجویانه بانک ها به کارخانجات انتقاد کرد و اظهار داشت: مشکلات بانکی را استان نمی‌تواند حل کند اما با کم کردن هزینه های تولید میتوان به واحد های تولیدی کمک کرد، امروز فیش برق وگاز هزینه های تولید را بسیار افزایش داده است و این سنگی جلوی پای تولیدکنندگان وکار آفرینان است.

وی افزود: با مدیریت انظباطی در کارخانه هیچ ریخت وپاش مالی وجود ندارد ونسبت به درآمد مجموعه برنامه ریزی انجام داده ایم و برنامه ریزی برای نیروی انسانی در اولویت قرار دارد.

رحیمیان با رد گمانه زنی‌ها درباره انتخاب به عنوان شهردار تبریز گفت:درباره این مساله کسی با من صحبت نکرده است و در شوراها نیز به جای اینکه در فکر تحصیل منافع گروه یا شخص خاصی باشیم باید به فکر خدمت به مردم باشیم،متاسفانه در سالهای گذشته قانون شوراها مدام تغییر یافته است و قدرت شوراها برای انجام خدمت کم شده است.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتغالزایی 200 نفره با تکمیل واحد تولید تیرآهن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..