تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آرامش و آسایش جامعه در گرو اقتدار و بیداری رزمندگان است/قاچاق کالا، سبب افزایش بیکاری و فقر در جامعه می شود

ساعت: 16:49 منتشر شده در مورخ: 1396/04/23 شناسه خبر: 1149045

در خطبه های نماز جمعه آذربایجان غربی مطرح شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

آرامش و آسایش جامعه در گرو اقتدار و بیداری رزمندگان است 

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گف: بر اساس آیات و روایات عصمت و طهارت (ع) اعمال انسانها در عالم هستی بسیار اثر گذار است بنابراین برای بهره مندی از رحمت الهی بایستی گناه در جامعه کاهش یابد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان نیز اظهار داشت: تشکیل شورای نگهبان یکی از نعمت های خداوند متعال برای ملت ایران بود.

وی بر اهمیت این نهاد مهم و تاثیرگذار در کشور تاکید کرد و افزود:در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی از مهترین رسالت های شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مصوبه های مجلس شورای اسلامی است.

وی تصریح کرد: نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از دیگر وظایف مهم این نهاد انقلابی بشمار می رود از این رو با توجه به اهمیت و تاثیر گذار بودن ان همواره مورد هجمه دشمنان است.

امام جمعه ارومیه گفت: لذا هجمه هایی که به نهاد های انقلابی از سوی دشمنان صورت می گیرد نشان از ترس آنها از این مجموعه ها می باشد.

وی به سالروز تاسیس سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بحمدالله در زمینه تامین اجتماعی قدم های زیادی در کشورمان برداشته شده است اما مسله بیمه در جامعه ما به خوبی جا نیافتاده و نسبت به نرم متوسط کشوری در سطح پایین قرار داریم.

حجت الاسلام قریشی افزود: یکی از مواردی که در شهر و استان ما کم کم تبدیل به معضل می شود و مسولان بایستی به آن توجه داشته باشند این است که مسئولین فرهنگی باید هر برنامه ای که اجرا می کنند و هر تدبیری که می اندیشند به این نکته توجه نمایند که ایا این مراسم مورد پسند امام عصر عج است یا خیر.

وی تصریح کرد: چراکه همانطوریکه اشاره کردیم خداوند متعال و امام عصر عج ناضر بر اعمال و رفتار ما هستند بنابراین ما باید نسبت به اعمال خود دقت نماییم .

وی به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس توسط بسیجیان در استان نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم خداوند تمامی بسیجیان و مسئولان آنها را از بلایا حفظ نماید و به اقتدار و توان انها بیافزاید چراکه آرامش و آسایش جامعه در گرو اقتدار و بیداری این رزمندگان است.

قاچاق کالا، سبب افزایش بیکاری و فقر در جامعه می شود 

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره به پیامدهای قاچاق کالا در جامعه، اظهار کرد: مقابله با قاچاق یکی از موضوعاتی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای دولت های مختلف بوده است.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه قاچاق، سبب ایجاد اشتغال کاذب می شود، افزود: نتیجه این موضوع در آینده سبب از بین رفتن فرصت های شغلی و افزایش بیکاری در جامعه می شود.
وی بااشاره به نقش قاچاق در تضعیف صنایع داخلی، گفت: قاچاق کالاهایی که در داخل کشور نیز تولید می شوند، سبب از بین رفتن فرصت های شغلی شده و در نتیجه صنایع کوچک و بزرگ را در داخل کشور به تعطیلی می کشاند.
حسن زاده تصریح کرد: قاچاق کالا هم چنین در بازار اختلاف ایجاد کرده و در آمد دولت را کم می کند که در نتیجه منجر به تضعیف دولت از لحاظ اقتصادی می شود.
امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: قاچاق کالا، سم مهلک بوده و سبب بیکاری و فقر در جامعه و اجتماع می شود و همه وظیفه داریم تا با این معضل مقابله کنیم و در این زمینه از فرماندهی و کارکنان انتظامی شهرستان که به وظیفه خود عمل می کنند، تقدیر و تشکر را داریم.
وی به رزمایش الی بیت المقدس بسیجیان در میاندوآب اشاره و با تقدیر از فرمانده، کارکنان و بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب، افزود: بسیجیان امروز قدرت و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که آماده بوده و هرگونه توطئه دشمن را خنثی می کنند.
حسن زاده با تاکید بر اینکه همه باید پشتیبان ولی فقیه باشیم، گفت: اگر بخواهیم این صلابت و اقتدار را حفظ کنیم باید همه پشتیبان ولی فقیه باشیم تا به مملکت ما آسیبی نرسد.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اگر نعمت ولی فقیه را نداشتیم، وضعیت ما بدتر از کشورهای منطقه بود، تصریح کرد: دشمن امروز ولایت فقیه را نشانه گرفته است و متاسفانه برخی از افراد نیز که جاهل و نفهم هستند در فضای مجازی، به مثابه سخنگوی دشمن شده و اظهارات آنها را تکرار می کنند.
وی با تاکید بر اینکه به برکت نعمت ولی فقیه در نهایت امنیت و آرامش هستیم، اظهار کرد: همه ما باید آتش به اختیار به مقابله با اظهارات انسان ها خبیث و جاهل پرداخته و همه باید مراقب بوده و از هر حزب و گروهی، حول محور ولایت جمع شده و مقابل دشمنان بایستیم.
حسن زاده به روز گفت و گو و تعامل با دنیا اشاره و با بیان اینکه هیچ کس با گفت و گو و تعامل مخالف نیست، افزود: اما این گفت و گو و تعامل با کدام دنیا؟ با دنیایی که در آن دشمنان تا بن دندان مسلح بوده و انسان های گرگ صفت در آن وجود دارند؟ آیا با اینها می شود تعامل کرد؟
امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه نباید با استفاده از برخی واژه ها، دوگانگی در جامعه ایجاد کرد، گفت: هزینه سازش بیشتر از چالش است و ما نیز با مردم دنیا مشکلی نداریم بلکه با حاکمانی که می خواهند حکومت اسلامی را نابود کنند، مشکل داریم و مقابل آنها می ایستیم و جواب آنها را می دهیم.
وی به شروط دوام و بقای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر می خواهیم سرنوشتی مانند اندلس نداشته باشیم باید اتحاد و انسجام خود را حول محور ولی فقیه حفظ کرده و از اختلاف بپرهیزیم و از سوی دیگر نسبت به تهاجم فرهنگی، بدحجابی و بی حجابی و توطئه فساد انگیزی دشمنان هوشیار بوده و مقابل آنها بایستیم.
حسن زاده هم چنین با اشاره به بدعت گذاری در برگزاری مجالس ترحیم، تصریح کرد: برخی دانسته یا ندانسته در جامعه انحراف ایجاد کرده و بدعت گذاری می کنند که این امر برخلاف دین بوده و سبب خالی شدن مساجد می شود.

بسیج و بسیجیان نیروهای مخلص بوده و نقش های مهمی را ایفا می کنند

حجت الاسلام طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به تقوا گفت: تقوا منجر به رستگاری انسان می شود و در سایه آن انسان ها در امنیت قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای واجب است و شرایط خاص خود را دارد.
امام جمعه پلدشت با اشاره سخنان پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند، هرگاه مردم امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنند، خوبی ها از آنها رو بر می گرداند و زشتی ها بر آنها غلبه می کنند.
به گفته وی دشمن در تلاش است تا با زشتی ها فرهنگسازی کند و مردم را گمراه سازد.
طالبی با اشاره به رزمایش الی بیت المقدس گفت: همزمان با سراسر استان رزمایش الی بیت المقدس در پلدشت برگزار شد که در آن بسیجیان آمادگی فرهنگی و دفاعی خود را به رخ دشمنان کشیدند.
وی تصریح کرد: بسیج و بسیجیان نیروهایی مخلص هستند و در طول تاریخ نقش مهمی را ایفا کرده اند.
خطیب نماز جمعه پلدشت ضمن تبریک روز بهزیستی و شورای نگهبان افزود: وظایف بهزیستی و شورای نگهبان بسیار مهم و قابل تقدیر است.

امر به معرف و نهی از منکر نباید فراموش شود

حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های نماز جمعه ماکو گفت : ایام تعطیلات می باشد گشت و گذار زیاد است و مسافرین زیاد رفت و امود میکنند بحث امر به معرف و نهی از منکر نباید فراموش شود .
رنجبری در پیگیری مطالبات بیانات مقام معظم رهبری گفت : حضرت آقا در مورد امر به معروف و نهی از منکر گلایه داشتند که مسئله امر به معروف و نهی از منکر از طرف مسئولین مورد توجه قرار نمی گیرد لذا بعد از گذشتن سال ها از پیروزی انقلاب در این مورد بی مهری صورت گرفته است .
رنجبری افزود : اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید افراد شرور بر شما مسلط می شوند لذا در روایت داریم اگر تمام خوبی ها یک طرف ترازو و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر ترازو مقایسه شود مانند بزاق دهان انسان در مقابل دریا است .
وی تصریح کرد : سالروز تاسیس شورای نگهبان می باشد و این نهاد نبض حیات جمهوری اسلامی است . این نهاد مجموعه ارزشمندی می باشد که در ان ۱۲ نفر ۲ وظیفه اصلی را دنبال می کنند حفظ قانون و اسلام و در ادامه نظارت استصوابی بر انتخابات .
وی در پایان شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفته و در ادامه گفت : ما افتخار میکنیم مذهب ما منتسب به مذهب یا همان مکتب جعفری است .

رزمایش ” الی بیت المقدس” با شکوه هرچه تمام تر در بوکان برگزار شد

امام جمعه بوکان در خطبه های امروز نماز جمعه با تشکر از سپاه برای برگزاری باشکوه و اقتدار رزمایش “الی بیت المقدس” اظهار کرد: سپاه یادگار امام خمینی(ره) است و نهادی است که خدمتگزار و دلسوز مردم است.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده بیان کرد: سپاه نیروی همیشه حاضر در صحنه دارد که در برابر هجوم دشمنان در هر زمانی همواره از مملکت دفاع کرده و در عرصه های مختلف مانند سازندگی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی نقش خوبی ایفا کرده است.
خلیفه زاده گفت: رزمایش ” الی بیت المقدس” با شکوه هرچه تمام تر و با شرکت ۱۵ گرهان و گردان الزهرا، کوثر، عاشورا و بیت المقدس برگزار و در دو محور “امداد و نجات” و ” دفاع از کوی و برزن” اقتدار خود را نشان دادند.
امام جمعه شهرستان بوکان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان و آغاز فعالیت آنها در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۵۹ اظهار کرد: شورای نگهبان متشکل از افراد پاک و مومنی است که امانتدار مردم هستند و به خوبی و به حق کار خود را انجام می دهند.
وی همچنین با اشاره به فرضیه حج افزود: حج فرضی الهی است که در صورت تمکین مسلمانان باید آن را به جای آورند هرچند متاسفانه اداره آن به دست کشوری افتاده که مشکلات زیادی را برای مسلمانان در این زمینه به ویژه در دو سال اخیر ایجاد کرده و سبب ناامنی هایی شده که امید است با تدبیر دولتهای اسلامی حل شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آرامش و آسایش جامعه در گرو اقتدار و بیداری رزمندگان است/قاچاق کالا، سبب افزایش بیکاری و فقر در جامعه می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..