تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزییات برنامه ویژه حمایت از سهامداران خرد ایران‌ خودرو

همزمان با رشد 172 درصدی سود سال مالی 95، هیات مدیره ایران خودرو برنامه ویژه ای را برای حمایت از منافع سهامداران خرد این شركت تدارك دیده است.

به گزارش شمانيوز، خبرها از محافل بازارسرمایه حاكی است؛در طول زمستان پارسال و بهارامسال شركت نگار نصرسهم نقشی پررنگ در بازارگردانی سهام ایران خودرو به عهده گرفته‌است. تاپیش ازاین سرمایه‌گذاری سمند، به عنوان مهم ترین بازار گردان سهام ایران‌خودرو در بورس تهران شناخته شده بود .

در تاكتیك جدید طراحی شده برای حمایت از منافع سهامداران خرد ایران خودرو، شركت نگار نصرسهم نقشی پررنگ را برعهده گرفته است؛به طوری كه بررسی ها از عملکرد نگار نصر سهم که دارای سرمایه 330 میلیارد تومانی است، نشان می دهد این شرکت طی 6 ماه اخیر اقدام به خرید 62 میلیون سهم کرده و به گفته مسئولان آن در حالی حتی یک سهم هم از سوی آن عرضه و به فروش نرسیده که همه خریدها با درصدهای مثبت و در جریان سیر صعودی قیمت سهام "خودرو" انجام شده است.

با این خرید، میزان مالکیت نگار نصر سهم از ایران خودرو از 4.6 به 5 درصد رسیده است. از سوی دیگر ، طی این مدت سرمایه گذاری سمند فعالیتی در زمینه بازارگردانی سهام ایران خودرو نداشته است. همچنین یکی از برنامه های آینده ، بازار گردانی با استفاده از ابزارها و امکانات یکی از شرکت های تامین سرمایه است.

طبق برآوردهای انجام شده در این دوره میزان خریدهای شركت نگارنصر سهم در بازارسهام ایران خودرو از همه سرمایه گذاری ها بیشتر بوده و این شركت بیشترین خرید را دربین حقوقی‌های فعال در بازارسهام خودرو داشته است.

پیش از این گروه ایران خودرو با انتشار آمار تازه عملكرد خود در بورس تهران، از رشد تولید و فروش خود در بهار امسال خبر داده بود این اطلاعیه موجبات خوش‌بینی سرمایه‌گذاران فعال بورس را به تداوم افزایش سود این گروه خودروساز در سال مالی 96 افزایش داده بود. رشد تولید ایران خودرو درحالی بدست آمده كه، با توجه به حادثه آتش سوزی در یكی از شركت های تامین كننده قطعات خودرو در اواخر اردیبهشت ماه، در محافل بازارسرمایه این نگرانی را به‌وجود آورده بود كه آهنگ رشد تولید درصنعت خودرو ایران كند خواهد شد، اما تازه ترین آمارهای ارائه شده به سرمایه‌گذاران در بورس، از شتاب گرفتن روند رشد تولید و فروش خودرو حكایت دارد.

طبق آماری كه در سایت اطلاعات ناشران بورس موسوم به كدال منتشر شده، شركت ایران خودرو در در 3 ماه نخست امسال، یعنی تا پایان فصل بهار، 144 هزارو 667 دستگاه انواع خودروی سواری تولید كرد. این آمار نسبت به عملكرد ایران خودرو در مدت مشابه سال مالی گذشته، از رشدی 8 درصدی حكایت دارد.

از سوی دیگر ،‌ایران‌خودرو درهفته جاری ، بلوک ۱۶ درصدی گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌ خودرو را فروخت و ضمن کاهش میزان مالکیت به ۵۸ درصد با گمانه زنی افزایش سود هر سهم روبرو شد.در جریان معاملات ،‌ ایران خودرو اقدام به عرضه و فروش بلوک 16 درصدی گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو کرد تا درصد مالکیت از این زیرمجموعه از 74 به 58 درصد برسد.

این بلوک شامل 240 میلیون سهم "خگستر" بود که به قیمت پایه هر سهم 667 تومان ( در عرضه قبلی 700 تومان) از طریق کارگزاری حافظ عرضه شد و بررسی ها نشان داد توسط کارگزاری بانک پارسیان برای گروه مالی پارسیان و بابت تسویه مطالبات باقی مانده خریداری شده است.در این میان، سود فروش ایران خودرو از این محل 136 میلیارد تومان برآوردشده که 60 میلیارد تومان در بودجه لحاظ شده و برای 76 میلیارد تومان دیگر باید گزارش اصلاحی از سوی ایران خودرو ارایه شود. پیش از این گمانه زنی‌ها حكایت از آن داشت كه ایران خودرو با واگذاری سهام شركت "گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو می تواند 89 ریال دیگر سود شناسایی و به ارقام پیش بینی سود سال مالی جاری خود اضافه كند. سود هرسهم ایران خودرو در سال 94 فقط 54 ریال بود.

به این ترتیب ایران خودرو با فروش بلوك سهام شركت گسترش سرمایه گذاری بیش از كل سود سال 94 به رقم سود امسال خود خواهد افزود. طبق آمار منتشر شده در بورس تهران سود هر سهم ایران خودرو در سال مالی 95 با 172 درصد رشد به 147 ریال رسیده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزییات برنامه ویژه حمایت از سهامداران خرد ایران‌ خودرو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..