تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرارداد با توتال به معناي شكست آمريكا و تحريم ها است/ هر كس به توسعه ايران علاقمند است بايد از قرارداد توتال خوشحال باشد/ نظام بانكي نقش محوري و كليدي در توسعه ايران دارد

دكتر جهانگيري در مراسم افتتاح موزه بانك ملي ايران تاكيد كرد:

معاون اول رييس جمهور گفت: قرارداد با شركت توتال به معناي شكست آمريكا و تحريم ها است و هر كس كه به توسعه ايران علاقمند است بايد از انعقاد اين قرارداد خوشحال باشد اما متاسفانه عده اي از اين اتفاق ناخرسند هستند كه موضوعي عجيب است و انسان را متحير مي كند.

قرارداد با توتال به معناي شكست آمريكا و تحريم ها است/ هر كس به توسعه ايران علاقمند است بايد از قرارداد توتال خوشحال باشد/ نظام بانكي نقش محوري و كليدي در توسعه ايران دارددكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح موزه ملي ايران اظهار داشت: كساني كه با قرارداد توتال مخالفت دارند در واقع مي خواهند با دولت مخالفت كنند اما بايد به آنها بگوييم كه شما با دولت مخالفيد با ملت ايران كه مخالفت نداريد. اين قرارداد در جهت توسعه ايران است و مقام معظم رهبري بر لزوم سرمايه گذاري 200 ميليارد دلاري در بخش نفت و گاز تاكيد كرده اند و قرارداد توتال تنها 5 ميليارد دلار است.
معاون اول رييس جمهور با قدرداني از دست اندركاران راه اندازي اين موزه، اظهار داشت: تاريخ بانكداري ايران از اهميت و ارزش فراواني برخوردار است و لازم است اين تاريخ و ميراث فرهنگي در اختيار مردم قرار گيرد كه با راه اندازي اين موزه مردم مي توانند از تاريخ بانكداري ايران مطلع شوند.
وي بانك و بانكداري را يكي از زمينه هاي فني و تخصصي برشمرد و گفت: بانكداري يكي از مظاهر زندگي مدرن است و شايد در ايران كمتر افرادي از اين موضوع آگاه باشند كه سازمان برنامه و بودجه، بانك مركزي، بانك كشاورزي، بانك مسكن و موسسات مالي ديگر از دل بانك ملي بيرون آمده و خوب است كه با راه اندازي اين گونه موزه ها به دانش و آگاهي مردم در خصوص سبك زندگي و شيوه حكومت داري و روند تغيير و تحول نظام بانكي در تاريخ ايران بيفزاييم.
دكتر جهانگيري افزود: ايجاد و راه اندازي موزه هايي از اين دست مي تواند علاوه بر آگاهي بخشي در خصوص تاريخ و تمدن كشور، به يكي از جاذبه هاي گردشگري كشور تبديل شود و يكي از سياست هاي اصلي دولت در راستاي حل مسئله اشتغال نيز توسعه صنعت گردشگري است.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به ثبت شهر يزد در يونسكو،‌ تصريح كرد: اخيراً در كشور لهستان شهر يزد به عنوان يك شهر جهاني در سازمان يونسكو به ثبت رسيد و اين براي نخستين بار است كه در ايران يك شهر كه مردم در آن زندگي مي كنند و حيات در آن جريان دارد به دلايل مختلف بعنوان يك شهر جهاني و تاريخي به ثبت جهاني مي رسد.
معاون اول رييس جمهور با يادآوري ويژگي هاي پراهميت شهر يزد و دلايل مختلف ثبت اين شهر به عنوان يك شهر جهاني و تاريخي،‌ خاطر نشان كرد: بادگيرها، بناهاي خشتي و زندگي مسالمت آميز پيروان سه دين مختلف اسلام، يهوديت و زرتشتي از جمله ويژگي هاي مهم يزد است كه باعث شده اين شهر به عنوان شهر جهاني ثبت شود كه بايد به خاطر اين اتفاق بزرگ از دست اندركاران وزارت امور خارجه و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قدرداني و به مردم اين شهر نيز تبريك بگوييم.
وي تصريح كرد: با اين اتفاق شهر يزد در سايت هاي مختلف مرتبط با گردشگري به عنوان يكي از شهرهاي جهاني مطرح خواهد شد و به يكي از مقاصد گردشگران جهان تبديل خواهد شد كه البته لازم است زيرساخت هاي گردشگري در اين شهر نيز مورد توجه قرار گيرد.
دكتر جهانگيري در ادامه سخنان خود با اشاره به يكي از مصوبات اخير شوراي اقتصاد در خصوص ضرورت پذيرش مسئوليت اجتماعي و فرهنگي شركت ها و بنگاه هاي بزرگ اقتصادي، خاطر نشان كرد: براساس اين مصوبه شركت هاي بزرگ كه پروژه هاي مختلف را اجرا مي كنند بايد مسئوليت اجتماعي و فرهنگي خود را نيز بپذيرند و به مردم ساكن اطراف پروژه ها خدمت رساني و خدمات اجتماعي و فرهنگي ارائه كنند تا مردم اين مناطق تصور نكنند كه قرار است فقط مشكلات و عوارض ناشي از پروژه ها نصيب آنها شود.
معاون اول رييس جمهور يكي از مسئوليت هاي اجتماعي و فرهنگي بانك ها را توجه و حمايت از جامعه هنري كشور عنوان كرد و افزود: بايد از جامعه هنري كشور حمايت شود تا بتوانند در مزايده هاي مختلف داخلي و خارجي آثار خود را به فروش برسانند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اقتصاد را اولويت نخست امروز كشور دانست و گفت: امروز ديگر همه نسبت به اين موضوع آگاهي دارند كه بايد براي مقابله با چالش هاي مختلف كشور، قدرت اقتصادي خود را افزايش دهيم و براي اين منظور اقتصاد ايران بايد بزرگ شود تا بتواند سالانه حداقل 1 ميليون شغل ايجاد كند.
دكتر جهانگيري با اشاره به اينكه برخي كشورهاي شرق آسيا و آمريكاي لاتين كه همزمان با ايران مسير توسعه را آغاز كردند امروز از جايگاه بالاتري نسبت به ايران برخوردارند، گفت: يكي از مهمترين دلايل پيشرفت آنها ثبات در سياست هاي توسعه اي است به گونه اي كه حتي پس از كودتا و تغيير حكومت در اين كشورها نيز اين سياست ها تغيير نمي كند اما متاسفانه در ايران با اندكي اختلاف نظر تغييرات گسترده بوجود مي آيدكه مشكلات ناشي از اين مسئله گريبانگير مردم مي شود.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بانك ها نقش محوري و كليدي در توسعه ايران ايفا مي كنند، خاطر نشان كرد: بانك ها نخستين نقش را در توسعه كشور دارند و اين جفا است كه قدر خدمات و زحمات مجموعه بانك ها را ندانيم و فقط به بزرگنمايي برخي ضعف هاي نظام بانكي كشور بپردازيم.
وي افزود: ما براي توسعه به تامين مالي و ارتباط با بانك هاي بين المللي نيازمنديم و اين كارها جز از طريق نظام بانكي كشور قابل انجام نيست.
وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در اين مراسم با بيان اينكه با مطالعه تاريخ و تجربيات گذشتگان مي توانيم راهكارهايي براي حل مشكلات امروز پيدا كنيم، گفت: تاريخ منشاء ارزشمندي از تجارب است كه مي تواند در مسير توسعه به ما كمك كند.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هم در اين مراسم گفت: اگر با رويكرد آموزش به موزه هاي تخصصي نگاه كنيم، دانش و تجارب موجود در موزه ها مي تواند علاوه بر جنبه آموزش نقش موثري در جذب گردشگران و معرفي و شناساندن فرهنگ و شيوه مديريتي كشور داشته باشد.
گفتني است معاون اول رييس جمهور پيش از حضور در اين مراسم، موزه بانك ملي ايران را افتتاح و از بخش هاي مختلف آن بازديد كرد.
سكه ها از دوره هخامنشي، هداياي بانك هاي همتا و يا رقيب، روند بانكداري از زمان مبادلات پولي تا دوره قاجار و آثار هنري خريداري شده پيش و پس از انقلاب از جمله آثار به نمايش گذاشته شده در اين موزه است.
دكتر جهانگيري همچنين پس از مراسم افتتاح موزه بانك ملي ايران، از زورخانه بانك ملي كه از قديمي ترين ساختمان هاي زورخانه اي در ايران است و در سال ١٣٢٥ ساخته شده است نيز بازديد كرد.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرارداد با توتال به معناي شكست آمريكا و تحريم ها است/ هر كس به توسعه ايران علاقمند است بايد از قرارداد توتال خوشحال باشد/ نظام بانكي نقش محوري و كليدي در توسعه ايران دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..