تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برپایی نخستین نمایشگاه عکاسی جهان از تصاویری که ماشین های ولوو ثبت کرده اند

یک زمانی بود که عکاسی هنر ویژه ای به شمار می رفت و افرادی که قادر بودند با دوربین های پارالکس و رفلکس عکس های خوبی بگیرند، به معنای واقعی هنرمند محسوب می شدند.

اما امروزه، به واسطه توسعه روزافزون فناوری و ورود گجت ها و تکنولوژی های مدرن، عکاسی و به طور کلی، هنر، مفهوم قدیمی خود را از دست داده است. به طور مثال، در دنیای کنونی با هوش مصنوعی می توان موسیقی ساخت یا با چاپ سه بعدی به تولید ابزار کاربردی پرداخت.

جدیدترین تحول و تغییری که در هنر شاهدش هستیم، برپایی نمایشگاه عکس از تصاویری است که با دوربین های امنیتی خودروهای سواری گرفته شده اند!

1

«باربارا دیویدسون»، یکی از عکاسان مشهور جهان است که نگاه ویژه و خلاقانه خود را در اختیار کمپانی خودروسازی «ولوو» قرار داده. دیویدسون به خوبی به قدرت و امنیت ماشین های این شرکت سوئدی واقف است و یک بار در کودکی در تصادف با این یکی از ماشین های این برند، جان سالم به در برده است.

اکنون پس از گذشت چند دهه، ماشین های ولوو به لحاظ امنیتی پیشرفت های بیشتری را شاهد هستند که از جمله می توان به تعبیه دوربین های امنیتی در مدل Volvo XC60 اشاره کرد.

2

همین فناوری، دلیل اصلی برگزاری نخستین نمایشگاه عکاسی جهان در شهر لندن شده که تصاویرش تماما توسط خودرو گرفته شده اند.

با استفاده از دوربین های فوق پیشرفته امنیتی در ماشین مدل XC60 ولوو، دیویدسون زاویه دید تازه ای به جهان پیرامون یافته که به طور همزمان، مفهوم امنیت را نیز به بیننده القا می کند.

3

عکاس مورد بحث در رابطه به این پروژه بیان داشته که: «من در کار خود موضوعات مختلفی را همیشه تحت پوشش داشته ام از جمله می توان به جنگ، بلاهای طبیعی، خشونت و … اما این نخستین باری است که با یک کمپانی خودروسازی قرارداد بسته ام و در وهله اول به طور دقیق و درست نمی دانستم که باید چه کاری انجام دهم. تا اینکه پس از دیدن عکس ها و ویدئوهای ارسالی از طرف ولوو متوجه عملکرد بی نظیر این دوربین ها شده و فهمیدم که چگونه باید آن را به تصویر کشید.»

او همچنین بیان داشته که دوربین ماشین را همانند دوربین موبایل در نظر گرفته که چهار چرخ دارد و حرکت می کند.

4

کیفیت بسیار عالی دوربین های نصب شده روی ماشین XC60 باعث شده تا هنرمند یاد شده بتواند به خوبی مناظر موردنظر را کادربندی کرده و از قابلیت ردیابی انسان، ماشین، اشیا و … دوربین برای ثبت تصاویر بهتر بهره بگیرد.

ولوو در مورد کیفیت و دقت بسیار بالای دوربین هایی که روی محصولات خود تعبیه کرده گفته: «به واسطه وجود این فناوری، تا سال ۲۰۲۰ میلادی تقریبا هیچ فردی در نتیجه تصادفات جاده ای، کشته یا مجروح نخواهد شد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برپایی نخستین نمایشگاه عکاسی جهان از تصاویری که ماشین های ولوو ثبت کرده اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..