تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز شستن و تمیز کردن اسکاچ

طرز شستن و تمیز کردن اسکاچ روش شستن و تمیز کردن اسکاچ

در صورتی که اسفنج و اسکاچ پاره و فرسوده شده باشد، بلافاصله آن را دور بیندازید

همۀ خانم ها فکر می کنند اسکاچ و اسفنج ظرفشویی به سبب اینکه همۀ وقت با آب و مواد شوینده در تماس میباشند، جزو تمیزترین قسمت هاي منزل اند. اما باید بدانید که سخت در اشتباهید.

اسکاچ ظرفشویی را چگونه تمیز کنیم؟

تعداد زیادی از خانم هاي منزل به نظافت تمام وسایل آشپزخانه دقت می کنند به جز ابر، سیم، اسکاچ و اسفنج ظرفشویی. این وسایل چون به‌ طور مداوم با آب و مایع ظرف شویی در تماس‌ هست، اکثر افراد تصور می کنند که در گروه تمیزترین وسایل آشپزخانه قرار دارد و نیازی به شست‌ و شو و ضدعفونی ندارد، غافل از اینکه تحقیقات نشان میدهد

ابر، اسفنج‏ و اسکاچ ظرف شویی از آلوده ‎ترین وسایل آشپزخانه هست و باکتری سالمونلا که عامل ایجاد مسمومیت‏ خوراکی هست، در حفره‌هاي ریز اسفنج ظرف شویی رشد می‌کند و سبب انتشار و انتقال آلودگی به ظروف و مواد خوراکی می شود. بررسی ها حاکی از این هست که در هر چهار سانتی‌متر مربع اسفنج حدود 134 هزار باکتری وجود دارد.

سیم و اسفنج را در سینک رها نکنید

بعضی افراد پس از بهرهگیری از اسفنج و اسکاچ و ابر، آن را درون سینک ظرف شویی رها میکنند با این تصور که با هر زمان باز کردن شیر آب، اسفنج خیس بخورد و تمیز شود، غافل از اینکه بیشترین رشد میکروب ها در بافت اسفنج دقیقا در زمان مرطوب شدن این وسیله هست. در واقع رطوبت برترین شرایط را برای تکثیر میکروب ها فراهم میکند و به جای آن که اسفنج پاکیزه تر شود، آلوده تر از گذشته خواهد شد.

راهنمای شست و شوی اسکاچ و اسفنج ظرف شویی

• بعد از اتمام شست و‌ شوی ظروف باید این وسایل را با آب گرم و مایع ظرف شویی بشویید و با فشار چندان، آب را از بافت آن خارج کنید و سپس در جایی که هوا جریان دارد، مثلا در کنار پنجره قرار دهید تا خشک شود.‏

• برای از بین بردن میکروب هاي احتمالی، هر چند وقت یک‌بار اسفنج و اسکاچ را با شوینده ضدعفونی کننده استریل کنید، به این نحو که 10 درصد سفید کننده را با 90 درصد آب مخلوط کنید و چند ساعتی بگذارید این وسایل در آن غوطه ور باشد. سپس آن را از این محلول خارج و به خوبی آبکشی کنید. تحقیقات نشان داده هست که بخش زیاد میکروب ها با این روش از بین می‌رود. همینطور می‌توانید این وسایل را چند ساعتی در همجواری نور آفتاب قرار دهید تا میکروب زدایی شود.

• راه دیگر اینکه یک کاسه را پر از آب کنید و اسفنج را داخل آن قرار دهید و به مدت دو سه دقیقه درون مایکروویو قرار دهید. مراقب باشید آب کاسه تبخیر و سبب آتش گرفتن اسفنج نشود. مطالعات حاکی هست که تا 98 درصد میکروب ها به این روش از بین میرود.

• می‌توانید به مدت 10 دقیقه این وسایل را در آب در حال جوش حرارت دهید یا در سرکه بگذارید یا درون اتومبیل ظرف شویی به همراه ظروف بشویید.

اسکاچ ظرفشویی را چگونه تمیز کنیم

• در صورتی که اسفنج و اسکاچ پاره و فرسوده شده باشد، بلافاصله آن را دور بیندازید و اسفنج نو جایگزین آن کنید. بهتر هست هر دو هفته یکبار اسفنج را تعویض کنید.

به این نکته هم دقت کنید که اگر اسفنج با خون و زواید گوشت و مرغ و ماهی تماس پیدا کرد با دقت بیشتری آن را بشویید‌. توصیه می شود اسفنج و اسکاچ و سیم ظرف شویی از دیگر اسفنج هایي که سطوح آشپزخانه، سینک یا تخته مرغ و ماهی با آن تمیز می شود، تفکیک شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز شستن و تمیز کردن اسکاچ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..