تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقوا با ریش و تسبیح حاصل نمی‌‌‌شود/ ناشنوایان خواستار استفاده از مترجم در خبر شبکه سهند هستند

ساعت: 15:11 منتشر شده در مورخ: 1396/04/23 شناسه خبر: 1148984

حجت الاسلام آل هاشم خواستار پایبندی مردم به اصل تقوا شد و از نمازگزاران خواست در کارهایشان رضایت الهی را در نظر گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حجت الاسلام سیدعلی آل هاشم در خطبه‌‌های نماز جمعه تبریز با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن رضایت خدا قبل از انجام کارها، ابراز داشت: وقتی دو نفر با هم صحبت می‌‌‌کنند، خداوند می‌‌شنود و حتی آن چیزی که از دل می‌‌‌گذرد را هم خداوند می‌‌‌بیند، پس در همه حال تقوای الهی را باید پیشه کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: خداوند به پیامبر اکرم (ص) می‌‌فرماید «بگو ای پیامبر من بنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گناهکار که به خود ستم و ظلم کردند، از رحمت خداوند ناامید نشوند.»، پس اگر حق الناس نداشته باشیم خداوند از حق الله می‌گذرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید به واجبات دینی خود عمل کنیم تا مدیون کسی نباشیم، تصریح کرد: آن چیزی که باعث رحمت و مغفرت می‌‌شود، تقوا است، بعضی‌‌‌‌ها هستند که تقوا را از رو می‌‌بینند، با تسبیح بلند و ریش بلند این امر میسر نمی‌‌‌شود، تقوا از دیدگاه قرآن درست است.

وی افزود: آن لذتی که در بخشش وجود دارد را در انتقام پیدا نمی‌‌‌کنید، گذشت یکی از عوامل مغفرت خداست؛ پس همدیگر را ببخشیم تا مورد رحمت و مغفرت خدا قرار گیریم و اگر با یکدیگر مشکل دارید، کوتاه آیید چون اگر به خاطر خدا اگر کوتاه آییم خداوند آن فرد را بزرگ خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌‌شرقی خواستار کمک‌رسانی افراد دارا به نیازمندان شد و توضیح داد: دست افرادی که مشکل دارند را بگیرید و به آن‌‌‌‌ها وام قرض‌الحسنه بدهید؛ یکی دیگر از عوامل مغفرت، پیروی از انبیاء الهی است، اگر می‌خواهیم از مغفرت الهی برخوردار شویم، باید محبت و دستورات انبیا و پیامبران احترام بگذاریم.

وی اضافه کرد: باید سعی کنیم هر روزمان نسبت به دیروز متفاوت باشد و اگر اینگونه نباشد، آن فرد محروم است.

امام جمعه تبریز با اشاره به آغاز هفته مالیات، ابراز داشت:  امیدواریم مسئولان این حوزه با رعایت عدالت و جوانب، به کار خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان ساخت: 25 تیرماه، روز بهزیستی است و از کلیه کسانی که در اختیار کودکان بیسرپرست و معلولین در این نهاد هستند، تشکر می‌‌کنم و از خیران خواهشمندیم که بازهم حمایت کنند.

حجت الاسلام آل هاشم به دیدار اخیر خود با ناشنوایان اشاره و اعلام کرد: ناشنوایی از بنده درخواست داشتند که مترجم اشاره را در صدوسیما وجود داشته باشد تا آنها نیز از اقدامات و اخبار روز دنیا باخبر باشند.

وی افزود: به امید خدا مراسم گرامیداشت علامه جعفری در تبریز به صورت باشکوه برگزار می‌‌‌شود، همایش حجاب و عفاف اخیر نیز باعظمت برگزار شد؛ مردم تبریز اجازه نمی‌‌دهند که نوامیس‌شان در کوچه و بازار خود را به نمایش بگذارند، به مهمان‌‌‌‌ها هم با ادبیات خوش بفهمانیم که غیرت دینی و اسلامی زبان زد خاص و عام است.

امام جمعه تبریز خواستار صرفه‌‌‌جویی در مصرف برق شد و بیان داشت: برادران و خواهران، موضوع برق بسیار جدی است، از مردم خواهشمندیم تا با کاهش 10 درصدی برق بسیاری از مشکلات تامین برق را حل کنند.

وی ادامه داد: به اعضا کمیسیون فرهنگی که به تبریز آمده‌اند خیر مقدم عرض می‌‌‌کنم و امیدوارم بسیاری از مشکلات را رفع و نگاه ویژه ای نسبت به آذربایجان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌‌‌شرقی تاکید داشت: به تدریج به زمان پایان دولت یازدهم و دولت دوازدهم نزدیک می‌شویم، رئیس جمهور در حال تعیین وزراست، امیدواریم کسانی انتخاب شوند که با غیرت اسلامی و دینی و ایرانی به مشکلات مردم رسیده و مشکلات اقتصادی مردم را مدنظر بگیرند.

وی یادآور شد: در روزهای اخیر خبر اعلام آتش بس شنیده شد که ماحصل توافق روسیه و آمریکا بوده است، اکنون آمریکا در نظر دارد تا از ساخت دوباره مناطق از دست رفته جلوگیری کند؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت از روند خط مدافعان در هراسند و نباید اجازه دهیم به هیچ وجهی مناطق به دست آمده، توسط صحبت و توافق از بین رود.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان افزود: از دولت‌‌‌‌های ارمنستان و آذربایجان می‌‌خواهیم با گفت‌‌وگو مشکلات خود را حل کنند تا خون بیگناهی زمین نریزد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقوا با ریش و تسبیح حاصل نمی‌‌‌شود/ ناشنوایان خواستار استفاده از مترجم در خبر شبکه سهند هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..