تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقدار زیادی از بودجه دریاچه ارومیه در لابی‌‌‌کاری شرکت‌‌ها هدر رفت/ حتی اگر دریاچه ارومیه خشک شود، نباید انتقال آب صورت گیرد!

ساعت: 14:19 منتشر شده در مورخ: 1396/04/23 شناسه خبر: 1148405

محمدی با ابراز تاسف از وضعیت آب دریاچه ارومیه، گفت: ستاد احیاء در طول دولت یازدهم 20 هزار میلیارد ریال اعتبار دریافت کرده و 10 هزار میلیارد ریال دیگر هم قرار است به این ستاد تخصیص یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس محمدی در گفت‌وگو با آناج با اشاره به آمارهای رسمی و بازدیدهای میدانی از دریاچه ارومیه، اظهار داشت: خوشبختانه میزان آب دریاچه ارومیه رو به تثبیت است و با کاهش آب مواجه نیستیم.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکل وضعیت دریاچه ارومیه، مدیریت نادرست آب بوده و باید مسئولان دولتی برای این امر اساسی اقدامی مهم انجام دهند.

مدیر انجمن دیده‌بان کوهستان، با بیان اینکه انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه کار نادرستی است، خاطرنشان ساخت: تخصیص بودجه برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه، مستلزم برنامه‌ریزی اصولی و نگرش اکولوژیک است و نباید بودجه‌ها با ساخت‌وسازهای خطرناک، که یکی از آنها انتقال آب از رودخانه زاب است، به هدر رود.

وی ادامه داد: آقای روحانی در اوایل دولت یازدهم، یک قول اساسی در مورد احیای دریاچه ارومیه به مردم شمال‌‌‌‌غرب کشور داد و پس از انتخاب شدن به‌عنوان رییس‌جمهور، 20 هزارمیلیارد ریال بودجه به ستاد احیاء دریاچه ارومیه تخصیص یافت که گویا قرار است ده هزارمیلیارد ریال دیگر هم به این امر اختصاص دهند.

محمدی با تأکید بر بالا بودن میزان بودجه اختصاصی از سوی دولت برای ستاد احیای ارومیه، در مقایسه با بودجه سازمان محیط‌ زیست یا سازمان جنگل‌ها و مراتع، متذکر شد: این ستاد نتوانسته پاسخ مناسبی به دولت و مردم دهد و به نظر می‌رسد مقدار زیادی از این بودجه درلابی‌کاری شرکت‌های ساخت‌وساز... به هدر رفته است.

وی بیان داشت: می‌بایست بخش بزرگی از این بودجه صرف آموزش و توانمندسازی مردم، به‌ویژه کشاورزان منطقه می‌شد تا با استفاده صحیح از آب رودخانه‌های منطقه و آب‌های زیرزمینی، مانع از روند رو به کاهش دریاچه باشیم.

کارشناس محیط‌ زیست در بخشی از سخنان خود به لزوم باز کردن دریچه‌های 40 سد اشاره و ابراز کرد: با توجه به آیات مقدس قرآن، خداوند همه‌چیز را به‌اندازه آفریده است؛ فلذا اگر دخالت‌های افراطی و نادرست انسان، نباشد دریاچه تا حد زیادی وضع اولیه خود را بازمی‌یابد.

وی در پایان اذعان داشت: حتی اگر آب دریاچه ارومیه صد در صد خشک شود، نباید از رودخانه زاب، دریای خزر و دریاچه وان در ترکیه، به دریاچه ارومیه آب انتقال داد؛ چراکه انتقال آب از سایر حوزه‌ها امری پرهزینه و خطرناک و خلاف نظام خلقت و نظام «احیای اکولوژیک» است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقدار زیادی از بودجه دریاچه ارومیه در لابی‌‌‌کاری شرکت‌‌ها هدر رفت/ حتی اگر دریاچه ارومیه خشک شود، نباید انتقال آب صورت گیرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..