تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افسانه سیر و پیاز

ساعت: 11:04 منتشر شده در مورخ: 1396/04/23 شناسه خبر: 1148881

خوشبختانه در‌ ایران، برای بهبود روابط جهانی؛ با تدبیر و کاردانی دولتی با نام تدبیر و امید، پس از قرن‌ها، به مشکل پیاز توجه شد و وی جایگاه خود را بازیافت و با عزیز شدن در انظار، سیر متوجه خباثت سخن‌چیان گشته و به خواستگاری پیاز رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، با ادبان جهان، در ادبیات‌ ایران و جهان، افسانه‌های عاشقانه بسیاری را ذکر کرده‌اند چون افسانه لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد،‌ایضاً خسرو و شیرین، رومئو و ژولیت، جومونگ و سوسانو، امیر ارسلان و فرخ لقا، افسانه خورشید و ماه، رابعه و بکتاش، شاه جهانگیر و انارکالی، افسانه سه برادر، افسانه توشیشان، افسانه دوقلوها و ...


برخی از‌این افسانه‌ها از شبکه‌های یک و دو و سه و پویا و تماشا پخش شده و برخی نیز شهرتی عالمگیر دارد.

اما در‌این میان، افسانه‌ای از پس صدها سال، هنوز در جریان است، افسانه‌ای غریب به نام افسانه سیر و پیاز!

بدخواهان و کینه‌توزان و حسودان برای نرسیدن‌ این دو دلداده و تیرگی روابط بین آنها، به چرندگویی پرداخته و پیغام‌هایی را جعل کرده‌اند که به عنوان مثال می‌توان به "طعنه زد سیر به پیاز" اشاره کرد، یکی از‌ این حسودان خانمی به نام پروین است که بسیار به رابطه عاشقانه سیر و پیاز رشک می‌ورزید و‌ این حسادت را در قالب شعری با مضمون "سیر یک روز طعنه زد به پیاز..... که تو مسکین چقدر بدبویی" آورده است.

جعل و انتشار‌ این پیغام سبب‌ این شد که برای صدها سال پیاز ننه مرده؛ اشک‌ریزان شود و از آنجایی که دل و روده معینی ندارد؛ راز خود را در لایه لایه‌های خود نهاده و اشک هر موجودی را درآورد، چرا که می‌پنداشت سیر وضع نامساعد مالی خانواده پیاز را به رخش کشیده و گفته مسکین، بدبو بودن او را هم که نمی‌توانست پودر لباسشویی و شامپو سر و بدن برای شستشو و ادکن فرانسوی تهیه کنند، به همه گفته است.

اما با وجود تمامی تلاش‌ها برای دور کردن سیر و پیاز از هم، رشته محبت آنها در آش رشته و آش جو، آش شلقلمکار و بسیاری از غذاها به هم تنیده شده و موجب شد تا‌ این دو دلداده همواره در ظرف‌های آش و سیر و پیازدان آشپزخانه در جوار یکدیگر به سر برند.

از سویی دیگر، سیر و پیاز با وجود شکست عشقی، هرگز همکاری اطلاعاتی و سازمانی صیفی‌جاتی خود را قطع ننمودند و همیشه سعی کردند "از سیر تا پیازانه" در تمامی ماجراها حضور داشته باشند.

خوشبختانه در‌ ایران، برای بهبود روابط جهانی؛ با تدبیر و کاردانی دولتی با نام تدبیر و امید، پس از قرن‌ها، به مشکل پیاز توجه شد و وی جایگاه خود را بازیافت و با عزیز شدن در انظار، سیر متوجه خباثت سخن‌چیان گشته و به خواستگاری پیاز رفت.

گفتنی است، سیر مهریه قابل توجهی برای پیاز قرار داده و در قبال آن از همسر آینده خود درخواست جهیزیه تمام و کمال را کرده است.

دولت نیز با تعیین نرخی که سیر صعودی دارد، سعی کرده است به جای وام ازدواج به پیاز، برای وی اشتغالزایی و‌ ایجاد درآمد کرده،‌ این نوعروس را در تهیه جهیزیه آنچنانی یاری نماید.

این اقدام دولت تدبیر و امید که ابتدا به ادبیات و علوم انسانی توجه نموده، دوم ترویج ازدواج و سوم کارآفرینی و درآمدزایی کرده و از سویی بهبود روابط در جهان را سرلوحه قرار داده است شایسته تقدیر می‌باشد.

باز برید بگید دولت تدبیر و امید بده.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افسانه سیر و پیاز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..