تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادعاهای مدیر بسکتبال از پشت پرده فدراسیون بسکتبال

ویرایش/// رازهای فدراسیون بسکتبال فاش شدبه گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان در سیزدهمین دوره از مسابقات جام جهانی زیر 19 سال به مقام پانزدهم دست یافت که این رتبه و عملکرد ضعیف سبب انتقاد کارشناسان بسکتبال شد.

امیرحسین صفرزاده مدیرعامل باشگاه بسکتبال شیمیدر در مورد عملکرد تیم ملی جوانان در مسابقات جام جهانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:بدون شک عملکرد تیم ملی جوانان قابل دفاع نیست و این  در حالی است که از لحاظ توان انفرادی، یکی از بهترین نسل های چندین سال اخیر را داشتیم اما تیم منسجمی از این نسل راهی مسابقات نشد.

فدراسیون بسکتبال هیچ کاری برای تیم جوانان نکرد

وی ادامه داد: البته  عملکرد تیم ملی جوانان دلایل مختلفی دارد که فکر می کنم کارشناسان اهل فن در روزهای گذشته در بعد فنی تحلیل جامعی از آن داشتند اما دلایل فراوانی وجود دارد که تاثیرگذار بوده است.در سال های اخیر، ما در باشگاه شیمیدر که در رده های پایه فعالیت مستمر داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که ابعاد روحی، شخصیتی و انگیزشی در کنار آموزش اصولی نقش بسزایی می تواند ایفا کند که متاسفانه در این تیم تنها مسائل فنی، آن هم در ظاهر و البته بدون هدف مورد توجه قرار گرفته است. یک سال تمام فدراسیون دست روی دست گذاشت در حالی که می توانست برنامه های تدارکاتی مختلف و هدفمندی را برای تیم در نظر بگیرد اما بدون اهمیت از کنار آن گذشت.

فدراسیون، تقویم طراحی نکرده است 

مدیرعامل شیمیدر تهران افزود:چرا در برنامه ریزی و تقویم لیگ های مختلف ،توجهی به جام جهانی جوانان نشده است؟ آیا نمی توانستند طوری برنامه ریزی کنند تا لیگ های مختلف زودتر به اتمام برسد؟ واقعا این کار مشکل است؟ البته  تقویم در بسکتبال وجود ندارد و اگر تنها افرادی با 20 درصد قابلیت در راس فدراسیون و بخش های مختلف آن حضور داشته باشند به راحتی چنین تقویمی می تواند طراحی و اجرایی شود.به راحتی  لیگ را تعطیل می کنند تا تیم ملی برای مسابقه دوستانه به ژاپن سفر کند اما چطور نمی توانند برای تیم ملی جوانان در طی یک سال مسابقات دوستانه برنامه ریزی کنند؟ البته اگر ژاپن هزینه تیم را پرداخت نمی کرد و در کنار آن درآمدی که به وقتش مشخص خواهد شد، وجود نداشت ،  تیم اعزام  نمی شد. مشکل اینجاست که ما می خواهیم هزینه نکنیم و در عین حال نتیجه خوبی هم حاصل شود.

برای جوانان مسابقات بی هدف برگزار می کنند

صفرزاده بیان کرد:تیم بزرگسالان به چین و ژاپن رفت و به اطلس اسپرت یا بازی های دیگر هم اعزام خواهدشد . تمام این ها هزینه اش از طرف میزبان پرداخت می شود.البته مشکلی ندارد اما مشکل آنجایی است که ما برنامه نداریم و در واقع بخشی از برنامه حریفان و میزبانان خود هستیم. تیم جوانان را برای آماده سازی به صربستان می فرستند، در حالی که بازیکنان را در خارج از شهر و در یک خوابگاه با تغذیه تاسف برانگیز اسکان می دهند و یک سری مسابقات بی هدف برگزار می کنند. دلیلش چیست؟ زیرا که هزینه این اردو به عهده فدراسیون است و نمی خواهند هزینه کنند. بازیکنان وقتی چنین شرایطی را می بینند چه احساسی پیدا می کنند؟ شخصیت آنها لطمه نمی خورد؟ انگیزه و احساس شادابی از آنها گرفته نمی شود؟

فدراسیون بسکتبال منابع مالی خوبی جذب نمی کند

وی افزود: مسئولان فدراسیون  تیم را با چه وضعیتی به جام جهانی اعزام کردند؟ دریغ از یک ساک یا چمدان.شاید این مسائل به نظر جدی نرسد اما  در این رده سنی اهمیت زیادی دارد. به طور حتم می گویند بودجه نداریم. این هم مشکل فدراسیون است که نمی تواند از طرق مختلف منابع مالی جذب کند و هنگامی  هم که جذب می کند به سرنوشت اول مارکت در مسابقات آسیا چلنج دچار می شود.

به شعور مردم توهین کردند

مدیرعامل باشگاه شیمیدر ادامه داد: مسئولان فدراسیون اعتقاد دارند حدود 5 میلیارد برای آسیا چلنج هزینه کردند.اما دلیل این کار چه بوده است؟ وانمود می کردند که  برگزاری این مسابقات، مقدماتی جام جهانی است و به شعور مردم توهین کردند.اگر انتخابی جام جهانی بود پس در غرب آسیا چرا با تیم بزرگسالان شرکت کردید و اگر انتخابی جهانی بود و مسابقات  کاپ آسیا که در لبنان برکزار خواهد شد،به چه منظور است؟ پول بیت المال را به جای اینکه حیف و میل کنید بخشی از آن را برای تیم ملی جوانان هزینه می کردید.

 مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی جوانان باید عذرخواهی کنند


صفرزاده در مورد اظهارات سرمربی تیم ملی جوانان مبنی بر بازی نکردن بازیکنان این تیم در لیگ برتر گفت : این تفکر و توجیه نیز همانند سایر تفکرات فدراسیون بسکتبال است. ابتدا به نظر می رسد مسئولان و سرمربی تیم پیش  از اینکه توپ را به زمین دیگری بیندازند بایستی بخاطر عملکردشان از جامعه بسکتبال عذرخواهی کنند. مگر شما برنامه و تکلیف باشگاه هایی مثل مهرام، شیمیدر را که در رده های پایه فعالیت اصولی دارند را تعیین می کنید؟ باشگاه شیمیدر با برنامه ای که در دستور کار داشت، در سال94 برای همین بازیکنان جوانان 500 میلیون تومان در دسته یک هزینه کرد. این کار بخشی از برنامه بلند مدت باشگاه برای نسل مربوطه بود و طبق همین برنامه در سال بعد، از آن چهار بازیکن را به لیگ برتر اضافه کردیم که در نوع خود بی سابقه بود.

وی ادامه داد:همین کار را نیز با برنامه ای متفاوت باشگاه مهرام در حال اجرا دارد پس سرمربی تیم ملی جوانان و مسئولان فدراسیون برای چنین باشگاه هایی برنامه و طرح ارائه ندهند.بهتر است در مورد عدم برنامه ریزی و برگزاری مناسب و بدون نظارت لیگ های نوجوانان، جوانان توضیح دهند که کمترین و ساده ترین وظیفه شان است. لیگ های نوجوانان و جوانان سال 95 که بعد از یک سال نه تنها به اتمام نرسیده بلکه بعضی از آنها به نیمه راه نیز نرسیدند.

صورت مسئله را پاک نکنیم

 صفرزاده بیان کرد:لیگ رده متولدین 1377 که باید پیش  از جام جهانی در آن فعالیت می کردند ، هنوز شروع نشده است و شما بر این باورید که  بازیکنان در شرایط مسابقه نبودند. بازیکنان ما در بهترین شرایط تمرینی و در کنار بهترین بازیکنان داخلی و خارجی فعالیت داشتند. اگر منظور سرمربی جوانان  این است که بازیکنان را به تیم دسته باشگاهی مطبوع خودشان یا کادر فنی تیم ملی جوانان می فرستادیم بحث دیگری است. بازیکنان در نیمکت شیمیدر یا دانشگاه آزاد و با شرایط تمرینی و فنی حرفه ای بیشتر پیشرفت می کنند یا در تیم دسته یک و با تنها با 4 جلسه تمرین در هفته بهتر است صورت مسئله را پاک نکنیم.

سرمربی تیم ملی  به بازیکنان گفت که مغز ندارید

وی ادامه داد: در رختکن به بازیکنان گفتید که  شما مغز ندارید و بازیکنان را به جایی رساندید که حتی انگیزه بازی کردن در جام جهانی ندارند و در نهایت لباسشان را هم سر مسابقه نمی آورند و پیش از مسابقه با کره جنوبی در سفارت فوتبال بازی می کنند و شما و مسئولان در عین بی تفاوتی مشغول کارهای دیگر هستید. در یک تورنمنت 10 روزه یکبار بازیکنان را برای ریکاوری به استخر و سونا نبردید که هزینه نکنید.

بازیکن نشناخته را به جام جهانی می برید

وی عنوان کرد: پیش  از تورنمنت  که برخی از بازیکنان از جمله رافی درغوکاسیان را به دستور مسئولان و به دلیل خصومت های شخصی که با باشگاه ها و افراد دارند ، کنار می گذارید و حقشان را پایمال می کنید و همان هایی را هم که انتخاب کردید با مصاحبه هایتان تخریب می کنید. بازیکنی که در دو سال گذشته ندیدید را به یکباره به جام جهانی می برید در حالیکه نه تنها تجربه بین المللی بلکه باشگاهی نیز نداشته است در مقابل بازیکنانی که این همه سال در اردوها بودند را دعوت نمی کنید. بازیکنی که نامش را در لیست 24 نفره به فیبا اعلام نکردید را به اردو دعوت می کنید و در مقابل بازیکنی که نامش  را اعلام کردید و مدارکش را خواستید به اردو دعوت نمی کنید.

از عملکرد بازیکنان اطلاع دارید؟

صفرزاده گفت : برنامه ریزی اصولی و استعدادیابی و پرورش و حفظ استعدادها این است؟ امیرحسین آذری و ابوالفضل سیدی را سال گذشته به دلیل  اینکه دستور رسیده بود، نابود کردید تا جایی که همین آذری نمی خواست بسکتبال را ادامه دهد و اگر درایت باشگاه شیمیدر نبود این سرمایه مملکت نیز همانند برخی دیگر نابود می شد. نکته جالب اینکه همین بازیکنانی که نام بریدید، از جمله امیرحسین آذری و احسان صمدی بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی بودند و با مهران رضایی هم کاری مشابه با امیرحسین آذری در سال گذشته انجام دادید که باز هم باشگاه شیمیدر بایستی آن را جبران نماید. شما از عملکرد خوب محمدحسین جعفری در مسابقه رده بندی لیگ برتر به همراه تیم دانشگاه آزاد اطلاع دارید؟

تلاش های شبانه روزی باشگاه ها را زیر سوال می برید


مدیر عامل باشگاه شیمیدر گفت: هنگامی که  انتخاب کادر فنی بر اساس معیارهای علمی و شایستگی صورت نپذیرد چنین مسائلی دور از ذهن نیست. کادر فنی جام جهانی گذشته که در زمان سرپرستی فدراسیون انتخاب شده بود را با این کادر فنی مقایسه کنید. زمانی که یک بچه دلال را در کادرفنی قرار می دهید که تنها به فکر فراری دادن و انتقال بازیکنان مستعد کشور به باشگاههای خارجی و کسب درآمد است ، چه توقعی می توان داشت. این بازیکنان که باشکاه ها و مربیان مختلف با زحمات شبانه روزی آنها تربیت و آموزش دادند.ما بارها این موضوع را به فدراسیون انتقال دادیم ولی متاسفانه هیچ عکس العملی را ندیدیم.آیا از این کادرفنی توقع تحلیل و شناخت قبلی روی حریفان را می توان داشت؟

بازیکنان را باور داشته باشیم


وی ادامه داد: بازیکنان مستعد  که در جام جهانی حضور نداشتند از آینده خوبی برخوردار خواهند بود به شرط آنکه باورشان داشته باشیم و باید جامعه بسکتبال، باشگاه ها، مربیان ، اهالی رسانه نیز توجه ویژه ای به آنها داشته باشند چرا که تجربه نشان داده است که فدراسیون در این بخش نیز همانند بخش های دیگر برنامه ای ندارد و به طور حتم  آنها را بعد از مدتی بی استعداد هم خطاب می کنند.همانند کاری که سال گذشته با کیوان ریاعی از سوی دبیر فدراسیون در اردوی تیم ملی صورت گرفت و در کمال بی احترامی این استعداد بسکتبال را بی استعداد خطاب کرد و از اردوی تیم ملی ب آن هم در حین غذا خوردن اخراجش کرد، دور از ذهن نخواهد بود. جالب آن که کیوان ریاعی به یکباره تبدیل به استعداد شد و حال در تیم ملی بزرگسالان حضور دارد و همان افراد کاربلد و مثلا استعدادشناس پشت این بازیکن خود را پنهان کردند.

فدراسیون دچار روزمرگی است

صفرزاده در پایان گفت : فدراسیون دچار روزمرگی محض می باشد و  برنامه و کار اصولی در آن به چشم نمی خورد و باید فکری اساسی در خصوص مدیریت فدراسیون و به روزرسانی نحوه مدیریت و نگرش به فرآیند استعدادیابی و کارهای پایه ای در بسکتبال شود. البته باشگاه ها در سال های اخیر با تلاش و برنامه ای که در این زمینه داشتند برخی از وظایف اصلی فدراسیون را به دوش گرفتند که بهتر است اگر فدراسیون توان برنامه ریزی و پیشبرد این مهم را ندارد، مسئولیت تیم های ملی پایه را هم به خود باشگاه ها واگذار کند چراکه مربیان جوان و با دانشی در ایران داریم که همین بازیکنان را پرورش دادند و توجهی به انها از سوی فدراسیون نشده است. اگر این مربیان ، دانش و همت آنان تحت حمایت و برنامه ریزی باشگاه ها قرار گیرد، قطعا نتایج درخشانی در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/

علت عملکرد ضعیف تیم ملی جوانان در جام جهانی چه بود؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادعاهای مدیر بسکتبال از پشت پرده فدراسیون بسکتبال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..