تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترکیبات توت‌فرنگی اثرات روانی پیری را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نتیجه تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، ترکیب طبیعی موجود در توت فرنگی می‌تواند از بیماری‌های عصبی که مرتبط با سن هستند، جلوگیری کند و با بیماری آلزایمر نیز مقابله کند.

محققان مؤسسه مطالعات بیولوژیک در بررسی‌های خود دریافتند، درمان موش‌های آزمایشگاهی با ترکیب "فیسِتین" می‌تواند به کاهش "افت شناختی" و "التهاب مغز" منجر شود.

فیستین نوعی "فلاوانول" است که در انواع میوه‌ها و سبزیجات از جمله توت فرنگی، سیب، انگور، پیاز و خیار وجود دارد؛ فیستین این قابلیت را دارد که برای بسیاری از بیماری‌های روانی مرتبط با افزایش سن نقش پیشگیرانه داشته باشد، چراکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است».

ماهِر، نویسنده و پژوهشگر ارشد این مقاله می‌گوید: « فیستین التهاب مغزی را کاهش می‌دهد و با خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند».

تحقیقات 10 سال گذشته ماهِر و همکارانش نشان داده‌ است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی فیستین می‌تواند برای محافظت از سلول‌های مغز در برابر اثرات پیری کمک کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترکیبات توت‌فرنگی اثرات روانی پیری را کاهش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..