تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۹ کرسی آموزش زبان فارسی در ۴ ۴ کشور دنیا فعال است.

۵۹ کرسی آموزش زبان فارسی در ۴ ۴ کشور دنیا فعال است.به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد حسین سالار آملی در همایش آموزش زبان فارسی در مشهد  گفت:: هر زبان و فرهنگی که بیشتر بر قلب‌ها حکومت کند قدرت بیشتری در دنیا خواهد داشت و یکی از ابزار کسب قدرت ما در جهان گسترش زبان و ادبیات فارسی است.


وی افزود: هم اکنون ۵۲هزار دانشجوی خارجی در جمهوری اسلامی تحصیل می‌کنند که ۲۳  هزار نفر از آن‌ها در مراکز آموزشی وزارت علوم و مابقی در جامعه المصطفی و دانشگاه آزاد هستند.


وی در خصوص رتبه ایران در جذب دانشجویان خارجی گفت:: ایران در بین کشور‌های اسلامی جایگاه بسیار مناسبی دارد و بعد از کشور عربستان با جذب ۷۵ هزار دانشجو بالاتر از کشور‌هایی همچون ترکیه عمارات و مالزی قرار دارد.


معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در خارج از کشور نیز گفت:: سالانه ده هزار دانشجوی غیر ایرانی جذب دانشجگاه‌های ایران می‌شوند که دو هزار نفر از آن‌ها به صورت بورسیه در ایران تحصیل می‌کنند.


فرج اله طالبی گفت:؛ همین چند سال پیش تنها دو مرکز آموزش زبان فارسی در ایران وجود داشت، اما هم اکنون تعداد این مراکز به۱۳ مرکز افزایش یافته است.


وی گفت:: جذب دانشجوی خارجی یکی از مهمترین شاخصه‌های رده بندی دانشگا‌های دنیاست که ایران اهداف بلند مدتی را در این زمینه دنبال می‌کند. شایان ذکر است این همایش به مدت سه روز و با حضور ۱۰۰ استاد برتر آموزش زبان فارسی برگزار می‌شود و فردا به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام//ف.ج 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۹ کرسی آموزش زبان فارسی در ۴ ۴ کشور دنیا فعال است.»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..