تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پله‌هایی که انرژی پایین رفتن را برای بالا رفتن ذخیره می‌کنند

پله‌هایی که انرژی پایین رفتن را برای بالا رفتن ذخیره می‌کنند

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان موسه فناوری جورجیا و دانشگاه "اموری"(Emory) پله‌هایی طراحی کرده‌اند که انرژی افرادی که در حال پایین آمدن از پله‌ها هستند را ذخیره می‌کند و در زمانی که افراد از پله‌ها بالا می‌روند این انرژی را به آنها باز می‌گرداند تا راحت‌تر بتوانند بالا بروند.

طبیعی است که بالا رفتن از پله‌ها انرژی بیشتری از ما می‌گیرد اما محققان این تیم معتقدند در زمان پایین آمدن نیز انرژی قابل توجهی مصرف می‌شود که به ترمز گرفتن خودرو در زمان سرعت گرفتن آن شباهت دارد.

"کارن لیو"(Karen Liu) یکی از محققان این پروژه گفت: بر خلاف راه رفتن معمولی که قدم‌ها انرژی قابل بازیابی را نابود می‌کنند وضعیت پله‌ها بسیار قابل توجه است.

وی افزود: در زمان حرکت بر روی پله‌ها بیشتر انرژی صرف شده برای بالا رفتن صرف می‌شود و در زمان پایین آمدن، صرف انرژی برای جلوگیری از سقوط است و من به نظرم آمد که بتوانم از این انرژی استفاده کنم تا بتوانیم با ذخیره این انرژی از آن برای زمان بالا رفتن استفاده کنیم.

محققان برای این منظور در ساختار پله‌ها فنرهایی به همراه حسگر تعبیه کردند که زمانی که فرد از پله‌ها پایین می‌آید انرژی ناشی از حرکت وی را تا حد مشخصی ذخیره می‌کنند تا زمانی که فردی بخواهد از پله‌ها بالا برود.

زمانی که فرد می‌خواهد از پله‌ها بالا برود برعکس این روند اتفاق می‌افتد و حسگر فشار انرژی فنر را آزاد می‌کند و سطح پله بالاتر می‌آید تا فرد فشار کمتری بر پای خود برای بالا رفتن از پله وارد کند.

این سامانه 26 درصد انرژی در زمان پایین آمدن را ذخیره می‌کند و کار را در حدود 37 درصد برای زانو راحت‌تر می‌کند.

این سامانه می‌تواند برای سالمندان، زنان باردار و بیمارانی که به تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند بسیار مفید و کمک‌کننده باشد.

این سامانه می‌تواند بر روی پله‌های ساخته شده نیز به صورت دائم یا موقت نصب شود تا پس از رفع نیاز بتوان آن را از روی پله برداشت.

لیو خاطرنشان کرد: راه‌حل‌های فعلی برای بیمارن خیلی مناسب نیستند و برخی از آنها هزینه بسیار بالایی دارند و این سامانه با هزینه کم و نصب آسان می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی باشد.

نتایج این پروژه در ژورنال لمی Public Library of Science PLOS ONE منتشر شده است.

۵۴۵۴




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پله‌هایی که انرژی پایین رفتن را برای بالا رفتن ذخیره می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..