تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کم خونی؛ عامل پنهان مشکلات قلبی در سالمندی/ فقر آهن را جدی بگیرید

کم خونی؛ عامل پنهان مشکلات قلبی در سالمندی/فقر آهن را جدی بگیریدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند سطح پایین آهن در خون می تواند سبب بروزب یماری عروق کرونر در فرد در دوران میانسالی و سالمندی شود.

همچنین تحقیقات همسو نشان داده است که مصرف خوراکی یا مکمل های تغذیه ای حاوی آهن در افراد مبتلا به فقر آهن تحت نظارت پزشک متخصص می تواند تا حد زیادی از قلب در مقابل گرفتگی عروق و ابتلا به بیماری کرونر جلوگیری کند.

کارشناسان امیدوار هستند از این یافته ها به عنوان یک شیوه نوین برای درمان بیماری های قلبی عروقی استفاده کنند.

براساس آمارها بیماری قلبی عروقی (CVD) یکی از علل اصلی مرگ و میر در میان مردم آمریکا است و همه ساله باعث مرگ بیش از 610 هزار نفر می شود.

این یافته ها حاصل تحقیقات محققان 2دانشگاه امپریال کالج لندن و دانشگاه لندن بر روی ارتباط فقر آهن و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است و در مجله the journal Arteriosclerosis منتشر شده است.

بیماری عروق کرونر زمانی اتفاق می افتد که جریان خون در رگ های متصل به قلب بسته شود و در نتیجه خون رسانی به این عضو به درستی انجام نشود، عروق کرونر همچنین می تواند منجر به آن‍‍ژین قفسه سینه یا حتی حمله قلبی در افراد شود.

کارشناسان ارتباط فقر آهن و بروز بیماری های قلبی را با تحقیق بر روی داده های به دست آمده از بیش از 124 هزار داوطلب به دست آورده اند.

در عین حال تنظیم و بالا بودن میزان آهن خون سبب محافظت و تقویت قلب از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی می شود، کارشناسان دریافته اند بیمارانی که سکته قلبی کرده و میزان آهن خون آنها کم است، مصرف مکمل آهن و یا خوراکی های حاوی این ماده ضروری می تواند تا حد زیادی به بازسازی عضله قلب و جلوگیری از بازگشت بیماری کمک کند.

محققان بر این اساس به افرادی که دچار مشکل فقر آهن هستند به ویژه بانوان در سنین باروری توصیه می کنند با مراجعه منظم به پزشک و انجام تست خون از وضعیت آهن خون خود مطلع شوند و رژیم غذایی حاوی انواع پروتئین کم چرب حیوانی، پروتئین های گیاهی، تخم مرغ، اسفناج، جگر گوسفندی،آجیل، حبوبات و لبنیات کم چرب داشته باشند.

منبع:medicalnewstoday

انتهای پیام/

فقر آهن قلبتان را نابود می کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کم خونی؛ عامل پنهان مشکلات قلبی در سالمندی/ فقر آهن را جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..