تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فصل برداشت گندم و سودجویانی که دوباره دست به کار شدند!

ساعت: 15:56 منتشر شده در مورخ: 1396/04/22 شناسه خبر: 1148694

خرید گندم از یک طرف و ورود دلالان و سودجویان به بازار گندم از طرف دیگر، موضوعی است که همه ساله در این ایام شاهد آن هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین خبر، میاندوآب، شهری که تناسب جمعیت روستایی و شهری در آن برابر بوده و یکی از قطب های مهم کشاورزی در شمال غرب کشور است و در این شهرستان که در کریدور شمال غرب کشور قرار دارد، بیش از ۸۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت وجود دارد.

از مجموع اراضی قابل کشت در شهرستان، ۵۲ هزارهکتار آبی و۳۰ هزار هکتار آن بصورت دیم کشت و زرع می شود که در ۱۲هزار هکتار از اراضی آبی نیز انواع محصولات باغی و بقیه محصولات زراعی تولید می شود.

میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی، خاک حاصلخیز و منابع آبی که دارد، یکی از مراکز مهم تولید گندم نیز در آذربایجان غربی است و همه ساله این شهرستان در تولید و خرید گندم در رتبه های اول یا دوم در استان قرار دارد.

امسال نیز کار خرید گندم در میاندوآب آغاز شده و کشاورزان گندم های تولیدی خود را می توانند در هفت مرکز خرید گندم، تحویل دهند.

اما خرید گندم از یک طرف و ورود دلالان و سودجویان به بازار گندم از طرف دیگر، موضوعی است که همه ساله در این ایام شاهد آن هستیم که در این راستا جهادکشاورزی برای کوتاه کردن دست دلالان و سودجویان از بازار گندم، خرید گندم را منوط به داشتن معرفی نامه و حواله از جهاد کشاورزی کرده است.

صدور معرفی نامه از جهادکشاورزی برای کشاورزان به منظور کاهش نقش سودجویان

در این زمینه معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی میاندوآب به خبرنگار زرین خبر گفت: به منظور جلوگیری از سودجویی برخی دلالان خرید گندم تنها با داشتن معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی انجام می شود و از تحویل گندم در مراکز بدون داشتن معرفی نامه برای کاهش نقش سودجویان جلوگیری به عمل می آید.

علی دیانتی اظهار کرد: مرکز صدور حواله همه روزه حتی در روزهای تعطیل نیز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در خدمت کشاورزان عزیز بوده و کشاورزان می توانند بدون هیچ مشکلی حواله و معرفی نامه را از این مرکز دریافت کنند.

وی افزود: در تحویل گندم کشاورزان هیچ مشکلی در شهرستان وجود ندارد و کسانی که حواله و معرفی نامه از مراکز داشته باشند، بدون هیچ مشکلی گندم خود را تحویل می دهند و این دستورالعمل مبنی بر داشتن معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی برای جلوگیری از سودجویی برخی از افراد است.

موضوعی که در این میان فارغ از صحیح یا غلط بودن این دستورالعمل ضروری می نماید، این است اقدام مقتضی برای کاهش نقش دلالان و واسطه ها اقدام خوبی است و قطعا کشاورزان نیز از آن حمایت می کنند تا هم تولید کننده به حق خود برسد و هم مصرف کننده محتمل پرداخت هزینه های اضافی نشود.

برخی کارشناسان و افراد مطلع در این زمینه می گویند: سودجویان، گندم را با هزینه و قیمت کمتری از کشاورزان خریداری و آن را با گندم های با کیفیت پایین مخلوط کرده و به مراکز تحویل می دهند که این دستورالعمل داشتن معرفی نامه، می تواند دست این افراد سودجو که قطعا برای دریافت معرفی نامه با مشکل مواجه خواهند شد، از بازار کوتاه کند.

امیدواریم مسئولان امر تمهیداتی را برای حل این مشکل که سال هاست کشاورزان ومردم با آن دست ونجه نرم می کنند بیاندیشند و دست سودجویان را برای همیشه از بازار کوتاه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فصل برداشت گندم و سودجویانی که دوباره دست به کار شدند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..