تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف آب ۴ شهر خراسان شمالی به مرز هشدار رسید

ساعت: 15:54 منتشر شده در مورخ: 1396/04/22 شناسه خبر: 1148434

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد: میزان مصرف آب در شهرهای آشخانه، فاروج، زیارت و قوش خانه به مرز هشدار رسیده است که مردم باید بر مدیریت مصرف آب و اجتناب از صرف آب برای امور غیر ضروری بیش از پیش توجه جدی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، رضا عطایی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا، امسال میزان مصرف آب نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

عطایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط عادی سرانه مصرف آب در خراسان شمالی 219 لیتر برای هر نفر در روز است ،اوج مصرف آب استان در سال جاری به 260 لیتر در روز رسیده که  این اتفاقی بسیار نادر است.

وی در ادامه هشدار داد: در حال حاضر میزان مصرف آب در شهرهای فاروج، آشخانه، زیارت و قوش خانه به خط قرمز رسیده است.

وی افزود: سفره های آب زیر زمینی در شهرستان فاروج به شدت افت کرده است.

این مسئول همچنین عنوان کرد: هر چند میزان مصرف آب ساکنان این چهار شهر بیش از سایر شهرها نبوده، با این وجود، منابع آب موجود در این شهرها محدود است و متاسفانه میزان مصرف آب در این چهار شهر به حد ظرفیت آب موجود در مدار رسیده و این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی بر مدیریت صحیح مصرف آب و اجتناب از مصارف آب برای امور غیر ضروری از جمله آبیاری باغچه ها، شستشوی خودرو، حیاط و کوچه تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: آب های زیرزمینی و استراتژیک نباید صرف امور غیر ضروری شود و این آب باید ذخیره بماند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در خاتمه از قیمت بسیار نازل آب نیز انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر قیمت هر لیتر آب شرب مصرفی سه ریال است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف آب ۴ شهر خراسان شمالی به مرز هشدار رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..