تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عزل و استعفای ۱۵ شهردار / در شهرداری‌ها نیروی مازاد داریم‌

عزل و استعفای ۱۵ شهردار در لرستان/ در شهرداری‌ها نیروی مازاد داریم‌به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد اصلانی ظهر امروز در همایش توجیهی منتخبین دوره پنجم شورا‌های اسلامی شهر و روستا که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: تمرین و تجربه خیلی زیادی در کار شورا‌ها نداریم البته ابتدای راه هستیم و از شورای دور پنجم انتظار می‌رود با کسب تجربه از اقدامات مثبت و ارزنده ادوار گذشته استفاده شود.

وی افزود: اعضای شورا‌های اسلامی شهر برای جذب سرمایه‌گذار در همه زمینه‌ها از جمله فرهنگی، عمرانی و اجتماعی مشارکت و همدلی داشته باشند.

معاون عمران استاندار لرستان عنوان کرد: در ادوار گذشته تمام هم و غم اعضای شورای شهر معطوف به مسائل عمرانی بود در حالی که اولویت کار به ویژه در لرستان ایجاد بستر‌های فرهنگی است.

وی یکی از وظایف شورا‌های اسلامی شهر را بررسی نیاز‌های آموزشی، بهداشتی، فضا‌های درمانی و مسائل اجتماعی دانست و بیان کرد: اعضای شورا‌ها در همه کار‌ها شور و نشاط را در شهر و روستا ایجاد کنند.

اصلانی نخستین اقدام اعضای شورا‌های شهر در بدو کار را انتخاب شهردار دانست و گفت: در چند دور گذشته حدود ۱۵ شهردار استان عزل یا استعفا دادند که این به نفع شهر نیست، چون عزل و استعفا شهردار به منظور خلعیت یه پیمانکار در کار‌های عمرانی است.

وی با انتقاد از درخواست‌های نامعقول برخی از اعضای شورا‌های شهر از شهردار تصریح کرد: شهرداری که با دادن مهمانی و لابی انتخاب می‌شود طبیعتاً بعد از مدتی عزل و یا منتج به استعفای همان شهردار می‌شود.

معاون عمران استانداری لرستان ادامه داد: برای داشتن یک شهر آباد چاره‌ای نداریم جز اینکه از سرمایه گذار حمایت کنیم و از آنجا که شهرداری نمی‌تواند تنها با درآمد حاصل از صدور پروانه اداره کند.

وی اظهارداشت: ایجاد وحدت و همدلی اصلی‌ترین برنامه اعضای شورای شهر است بنابراین درخواست می‌شود اعضا اختلافات را کنار بگذارند.

اصلانی افزود: مسائل قومیتی در استان لرستان مقداری پررنگ است، اما اعضای شورای شهر نباید مسائل قومیتی و سیاسی را در تصمیم گیری دخیل دهند.

وی عنوان کرد: عرصه شورا عرصه برنامه‌ریزی، شهرسازی، تصمیم گیری و عرصه خدمت و عمل است و می‌طلبد اعضای شورای شهر بستر‌های مشارکت را فراهم کنند.

معاون عمران استاندار لرستان بیان کرد: برای ایجاد بستر‌های گردشگری کار‌های خوبی انجام شده است و ما باید ظرفیت‌ها را در یک برنامه کوتاه مدت ارتقا دهیم.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید شهردار خوب انتخاب کنند گفت: تغییرات پیاپی شهردار‌ها خیلی به ضرر شهر است از این رو اعضا باید در انتخاب شهردار دقت کنند.

اصلانی تصریح کرد: از آنجا که نیروی مازاد در شهرداری‌های استان داریم دیگر چیزی به نام جذب نداریم باید نیروی موجود ساماندهی شوند.

وی یکی دیگر از وظایف اعضای شورای شهر را رعایت مصالح و حقوق شهروندی دانست و اظهارداشت: عدم توجه به این مهم تخلف محسوب می‌کند.

معاون عمران استانداری لرستان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت شهر به درستی استفاده شود افزود: اعضای شورای شهر طرح‌های پیشنهادی در زمینه مسائل ترافیکی ارائه دهند.

وی به لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد توسط اعضای شورای شهر اشاره و عنوان کرد: اعضای شورای شهر در زمینه ساختار‌های اجتماعی می‌توانند از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنند.

اصلانی بیان کرد: در اکثر شهر‌های کشور منابع درآمدی شهرداری از محل عوارضات ساخت و ساز، صدور پروانه، ارزش افزوده و اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأمین می‌شود که با توجه به حقوق‌های معوق در شهرداری‌های استان لازم است چاره‌اندیشی برای استان‌های که منابع درآمدی کمتری دارند انجام شود.

وی تصریح کرد: ازآنجا که قالب فعالیت مردم استان مبتنی بر دامداری و کشاورزی سنتی است و نه کارخانه آنچنانی در استان داریم و نه صنعت پیشرفته‌ای درخواست می‌شود بحث محرومیت استان به عنوان یک پارامتر لحاظ شود.

انتهای پیام/پ

عزل و استعفای ۱۵ شهردار در لرستان/ در شهرداری‌ها نیروی مازاد داریم‌



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عزل و استعفای ۱۵ شهردار / در شهرداری‌ها نیروی مازاد داریم‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..