تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




13میلیارد لیتر بستنی؛ مصرف سالانه جهانیان/ چشم بادامی‌ها بیشتر بستنی می‌خورند

سرانه بستنی در دنیا؛۱۳ میلیارد لیتر/چشم بادامی‌ها بیشتر بستنی می‌خورندبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته اند میزان مصرف انواع بستنی از  2.6 دهم میلیارد لیتر کاهش پیدا کرده است.

محققان علت این امر را توجه مردم به تغذیه سالم و پرهیز از مصرف خوراکی های شیرین و جلوگیری از بروز مشکلات دهان و دندان اعلام کرده اند.

براساس گزارش های جهانی فروش بستنی در سراسر جهان در سال 2016 حدود 13 میلیارد لیتر و در سال 2015 این میزان حدود 15.6 دهم میلیار لیتر بوده است؛ این روزها در جهان مصرف ماست بستنی نوعی بستنی کم شکر و رژیمی، افزایش یافته و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

با وجود اینکه مصرف بستنی به دلیل افزایش سطح آگاهی مردم از مراقبت های پزشکی در کشورهای غربی کاهش یافته اما در کشورهای آسیای شرقی این میزان افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

صنعت تولید بستنی در دنیا بسیار رقابتی است و این روزها قیمت بستنی به بالاترین میزان خود در سال های اخیر رسیده است، همچنین سلیقه و ذائقه مردم نیز تغییر پیدا کرده و خواهان بستنی های بسیار خوشمزه و با قیمت بالا هستند.

این گزارش همچنین نشان داده است که مردم  چین بیشترین مصرف بستنی در سال 2016 به میزان  4.3دهم میلیارد لیتر را داشته است اما نروژی ها علاقه مندترین افراد به خوردن بستنی در دنیا هستند و یک خانواده معمولی نروژی به طور معمول در یک هفته به اندازه یک وان حمام بزرگ انواع بستنی مصرف می کنند.

اکنون بازار بستنی در کشورهای هند، اندونزی و ویتنام به نحو چشمگیری افزایش و در کشورهای سوئیس، دانمارک و آمریکا طی پنج سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

کارشناسان اعلام کرده اند آمریکایی ها به دنبال طعم های جدید هستند و به ویژه طعم شیرینی ها و ادویه های آسیایی برای آنها بسیار مطلوب است.

محققان هشدار می دهند مصرف بستنی به میزان زیاد به دلیل وجود کالری و قند بالا می تواند در دراز مدت باعث ابتلای افراد به انواع بیماری ها از جمله دیابت و یا چاقی شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «13میلیارد لیتر بستنی؛ مصرف سالانه جهانیان/ چشم بادامی‌ها بیشتر بستنی می‌خورند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..