تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورین هلو؛ دسر لایه‌ایِ تمام عیار

کد خبر: ۵۶۲۷۷۹

۶۸  بازدید

لغت «Verrine»، ریشه ای فرانسوی دارد و معنای آن شیشه است. در آشپزی، شیشه ای کوچک است که به صورت لایه‌ای از مواد شیرین پر شده است. هر لایه، لایه دیگر را کامل می کند. حالا که معنی آن را متوجه شدید، بیایید باهم ورین هلو را درست کنیم.

ماهنامه کیک و شیرینی - زهرا خورسند: لغت «Verrine»، ریشه ای فرانسوی دارد و معنای آن شیشه است. در آشپزی، شیشه ای کوچک است که به صورت لایه‌ای از مواد شیرین پر شده است. هر لایه، لایه دیگر را کامل می کند. حالا که معنی آن را متوجه شدید، بیایید باهم ورین هلو را درست کنیم.


مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه میزان سرو: 6 لیوان
مواد لازم کمپوت هلو:هلو (خرد شده): 250 گرم شکر: 25 گرم پوره هلو: 100 گرم ورق ژلاتین: 2 ورق
مواد لازم کرم شکلات سفید:شیر: 250 گرم خامه: 250 گرم ورق ژلاتین: 2 ورق زرده تخم مرغ: 2 عدد شکر: 50 گرم شکلات سفید: 300 گرم
 ورین هلو Peach Verrine طرز تهیه:

1. برای آماده کرده کمپوت هلو ژلاتینی، ورق ژلاتین را داخل ظرف مناسبی ریخته و کمی آب سرد روی آن ریخته تا ورق ها خیس خورده و نرم شود.

2. هلو خرد شده، پوره هلو و شکر را در ظرف مناسبی ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا شکر حل شده و مواد گرم شود. سپس از شعله برداشته و بلافاصله ورق ژلاتین نرم را افزوده و هم بزنید تا ژلاتین حل شود. مواد را کنار بگذارید تا کمی خنک شود سپس یک سوم لیوان ها را با این مواد پر کنید.

برای آماده کردن لایه کرمی:

1. ورق ژلاتین را داخل ظرف مناسبی ریخته و کمی آب سرد روی آن ریخته تا ورق ها خیس خورده و نرم شود.

2. شیر و خامه را داخل ظرف مناسبی ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا فقط کمی گرم شود و خامه و شیر کاملا با هم مخلوط شود. زرده های تخم مرغ و شکر را با دور متوسط همزن برقی بزنید تا رنگ آن روشن شود.

3. سپس شیر و خامه گرم را به مواد تخم مرغی افزوده و مجددا روی شعله قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. شعله را خاموش کرده و ورق ژلاتین نرم را از آب خارج کرده و داخل آن ریخته و هم بزنید تا ژلاتین حل شود.

4. شکلات سفید را داخل ظرفی ریخته و مواد گرم را روی آن ریخته و به آرامی هم بزنید تا شکلات سفید ذوب شود. کرم آماده را کنار بگذارید و پس از خنک شدن داخل لیوان ها روی کمپوت هلو ریخته و لیوان ها را به مدت حدود 2 ساعت در داخل یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. سپس با هلوی خرد شده و شکلات به دلخواه تزیین کنید.

نکته:

1. Verrine به معنی لیوان با کف ضخیم می باشد که داخل آن دسر یا پیش غذا ریخته می شود.


2. برای آماده کردن پوره هلو، هلو را پوست کنده و هسته آن را جدا کرده سپس با گوشت کوب برقی میوه را له کنید.


3. این دسر را با زردآلود و انبه نیز می توانید آماده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورین هلو؛ دسر لایه‌ایِ تمام عیار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..