تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلايه رئيس كانون كارگردانان سينما از بی‌توجهی مسئولان به معيشت سينماگران

در هفتمين شب كانون كارگردانان سينما مطرح شد؛

گلايه رئيس كانون كارگردانان سينما از بی‌توجهی مسئولان به معيشت سينماگران/ تجليل از كارگردانان سينمای ايرانبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین شب کانون کارگردانان سینما با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در پردیس سینمایی ملت آغاز شد.

در این مراسم جمعی از فیلمسازان، کارگردانان، هنرمندان و مسئولان سینمایی از جمله محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، کیانوش عیاری، رخشان بنی اعتماد، داریوش فرهنگ، فاطمه معتمدآریا، سامان مقدم، نرگس آبیار، سیروس الوند، محمدحسین قاسمی، همایون اسعدیان، مازیار میری، محمدحسین مهدویان، فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی و امیرحسین شریفی حضور دارند.

داریوش فرهنگ در ابتدای این مراسم درباره هفتمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران بیان کرد: این کانون در این سال ها توانسته این مراسم را برگزار کند و علیرغم مشکلات کانون کارگردانان حفظ شد.

سپس محمدرضا بزرگ نیا رئیس کانون کارگردانان خانه سینما پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل درگذشت عباس کیارستمی مراسم شب کانون کارگردانان برگزار نشد، از گفتگوهایی درباره مشکلات سینمای ایران صحبت کرد و اینکه امشب به این موضوعات هم پرداخته می‌شود.

بزرگ نیا اظهار کرد: معیشت صنوف برای بعضی از مرز بحران هم گذشته است. دولت، خانه سینما و صنوف باید برای رفع مشکل معیشتی و از کار افتادگی و بیکاری طرح و برنامه داشته باشد. دور از شأن سینمای ایران است که این افراد احساس رهاشدگی داشته باشند. سینمایی که فضیلتی برای همکارانش قائل نیست، قابل اعتماد نیست. خواسته ما این است که نگذارید این مسائل ادامه داشته باشد.

تجليل از نرگس آبيار در هفتمين شب كانون كارگردانان سينما

در بخشی‌از اين مراسم، از نرگس آبیار به عنوان یک سینماگر تازه وارد و حرفه ای تجلیل شد.

محمد بزرگ نیا رئیس کانون کارگردانان سینما این تجلیل را انجام داد و به آبیار گفت: نفس تازه در سینمای ایران از حضور شماست.

نرگس آبیار نیز در این بخش از مراسم گفت: برای من افتخار بزرگی است که از کانون این تندیس را دریافت کنم، کانونی که استادان من در آن هستند. آرزو می‌کنم وقتی سینماگران ما در جشنواره ها جایزه می گیرند، مثل ورزشکاران از آنها استقبال شود و برایشان سرود کشور را بخوانند.

آبیار یادآور شد: امیدوارم مجوزها اعتباری داشته باشد که دیگر شاهد توقیف آثار نباشیم.

تجليل از سيروس الوند در هفتمين شب كانون كارگردانان سينما

در اين مراسم، از سيروس الوند تجليل شد. مسعود کیمیایی هنگام اهدای تندیس الوند پشت تریبون قرار گرفت و گفت:  ما از قافله قطاری که برای سینمای ایران افتخار می آفریند، عقب افتادیم.

کیمیایی همچنین با اشاره به الوند اظهار کرد: من شاگرد دبستانی بودم که پدر سیروس الوند مدیر آن بود. الوند هم یادآور شد: من چهار روز پر ارزش در زندگی ام دارم؛ شب تولدم، شب ازدواجم که در موشک باران تهران بود، شبی که در کنار فیلمسازان بزرگ جایزه گرفتم و شب چهارم هم امشب است.

تجليل و جشن تولد همزمان برای كارگردان رخ ديوانه !

در ادامه مراسم كانون كارگردانان سينما،  از ابوالحسن داوودی دعوت شد تا به عنوان کارگردان نسل دوم روی سن بیاید و از او تجلیل شود.

داوودی که امشب تولدش بود و به همین مناسبت مراسم تولد کوچکی برایش گرفته شد، اظهار داشت: واقعا شگفت زده شدم چون یک ماه است سر کار هستم و امروز هم مشغول کار بودم و خود را رساندم؛ اما نمی دانستم چنین لطف مضاعفی وجود دارد.

وی همچنین بیان کرد: این جلسه مرا یاد ۳۰ سال پیش انداخت که دوستان در یک سینما تئاتر کوچک جمع شدند و کانون کارگردانان را راه انداختند.

داوودی بیان کرد: خیلی از وقت ها بزرگداشت ها در مواقعی گرفته می شود که افراد بازنشسته شدند. حتی زمانی که مازیار میری تماس گرفت ترسیدم که شاید قرار است این آخرین کار من باشد و به همین دلیل خواستم بگویم نه.

این کارگردان سینما یادآور شد: من هم جزو کسانی هستم که به تدریج آینده را کنار گذاشتم و از حال لذت می برم اما وقتی پشتوانه لازم از فیلم ها و مجوزهایی که به ما داده می شود، نداریم ؛ تلاش ما هیچ می شود.

شوخی همايون اسعديان با سامان مقدم

تجلیل بعدی در مراسم كانون كارگردانان سينما، به سامان مقدم اختصاص داشت که همایون اسعدیان اهدای تندیس وی را بر عهده گرفت.

اسعدیان با شوخ طبعی گفت: بعضی ها ذاتاً بدقول هستند اما شاید خدا دوستشان دارد و خوش شانس هم هستند و شما باز هم دوستشان دارید.

وی درباره مقدم بیان کرد: وقتی سامان مقدم فیلمسازی را شروع کرد یک نگاه طنز انتقادی و اجتماعی را وارد کار کرد ؛ اما به دلیل کارهای مسئولان سینمایی، به سمت سینمای دیگری رفت.

تجليل از كارگردان «قصه‌های مجيد» در هفتمين شب كانون كارگردانان سينما

تجلیل از کارگردان بعدی در مراسم كانون كارگردانان سينما،  به کیومرث پوراحمد اختصاص داشت و کیانوش عیاری این تجلیل را بر عهده گرفت.

عیاری درباره پوراحمد گفت: من ابتدا پوراحمد را دیدم و بعد به تماشای آثارش نشستم و زمانی که آثارش را دیدم، فهمیدم چقدر کارهای سینمایی او و شخصیتش با هم همخوانی دارند.

وی عنوان کرد: در هیچ یک از فیلم های او ردپایی از سیاست و شعار وجود ندارد؛ هر چند که علاقه او در خارج از سینما بدون گرایش های سیاسی نیست.

خبر در حال تكميل ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلايه رئيس كانون كارگردانان سينما از بی‌توجهی مسئولان به معيشت سينماگران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..