تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظر موافقان سه‌فوریت توقف قرارداد با توتال

موافقان سه‌فوریت طرح توقف قرارداد با توتال معتقدند این قرارداد غیرقانونی بوده و توتال برای افزایش منافعش در قطر به ایران آمده است.

به گزارش صدخبر؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان متقاضی سه‌فوریت طرح توقف قرارداد با شرکت توتال، اظهار داشت: توتال شرکتی بدعهد و دارای سابقه بد در ایران است و از  سال 79 تا سال 87 علیرغم قراردادی که با ایران داشت، هیچ اقدامی انجام نداد و در نهایت از ایران رفت.

وی افزود: توتال 90 میلیارد دلار از سال 79 تا 87 به ایران ضرر زد و حتی اجازه نمی‌داد کسی یا شرکتی بیاید و پروژه را به اتمام برساند و 60 میلیون دلار نیز به برخی افراد در ایران رشوه پرداخت کرد. 

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: 12 تیرماه 96 قرارداد ایران با توتال امضا شده و در این قرارداد 10 روز فرجه قانونی در نظر گرفته شده که تا ساعت 24 امروز پایان می‌یابد،‌ اگر سه‌فوریت این طرح به تصویب برسد ما به کارشناسان زبده فرصت بررسی بیشتر جزئیات قرارداد ایران با توتال را می‌دهیم، چرا که این قرارداد مغایر قانون است و همچنین مصوبات شورایعالی امنیت ملی در این قرارداد دیده و رعایت نشده است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم در مجلس نیز در سخنانی به عنوان موافق سه‌فوریت طرح مذکور، اظهار داشت: این هم از مظلومیت روحانیت کشور است که عده‌ای می‌گویند دروس فقهی خواندند اما مانند همان کسی که گفت درس فقهی خوانده‌ام، ولی آیت‌الکرسی را هم اشتباه خواند.

نوروزی تصریح کرد: بنده به خاطر مطالعه قرارداد ظالمانه کرسنت، طرح توقف قرارداد با توتال را امضا کردم، از طرفی امام فرمود روحانیت زیر هیچ قرارداد استعماری را امضاء نکرده است.

نوروزی با بیان اینکه قرارداد با توتال غیرقانونی است، گفت: آمریکا به شرکت توتال اجازه داده که به ایران بیاید و با ایران قرارداد ببندد بنابراین مشخص می‌شود که این شرکت برای منافع خودش به ایران آمده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: قرارداد ایران با توتال دارای سه فساد اصلی است، توتال به خاطر اینکه منافع خود را در قطر به حداکثر برساند به ایران آمد، از طرفی فاز 11 پارس جنوبی را می‌توانستیم به راحتی با توان داخلی به انجام برسانیم و بسازیم اما متأسفانه دولت آن را به توتال تقدیم کرد در حالی که هزاران مهندس در کشور ما بیکار هستند ولی دولت بدون تشریفات این فاز را به توتال واگذار می‌کند و این درست نیست. 

وی تصریح کرد: عده‌ای گفتند ما منتقد دولت هستیم در حالی که اینگونه نیست ما وکیل‌المله هستیم و قراردادهای ظالمانه را امضاء نمی‌کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظر موافقان سه‌فوریت توقف قرارداد با توتال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..