تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم كردستان حق بزرگي به گردن ايران دارند/مسايل قومي ، سياسي و مذهبي نبايد مانعي بر سر حل مشكلات كشور و رفع نيازهاي مردم باشد /حضور گسترده ، آگاهانه و معنادار در انتخابات، بيانگر عظمت مردم كردستان است/دولت به دنبال راه چاره براي حل مساله كولبري است/ نبايد

معاون اول رييس جمهور درمجمع نمايندگان استان كردستان تاكيد كرد:

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه استان هاي مرزي كشور با وجود محدوديت هاي جدي، داراي ظرفيت هاي بسياري براي توسعه هستند، گفت: برنامه دولت توسعه متوازن، هماهنگ و جامع كشور است و بايد با برنامه ريزي و تلاش ،‌ مشكلات مردم در مناطق مرزي نظير كردستان را برطرف كنيم.

دكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (شنبه) در ديدار با مجمع نمايندگان استان كردستان، با اشاره به سوابق تاريخي و نقش آفريني كردستان در صيانت از مرزهاي كشور و حضور معنادار در عرصه هاي مختلف نظير انتخابات رياست جمهوري، اظهارداشت: مردم استان كردستان حق بزرگي به گردن ايران دارند و با وجود همه مشكلات حضوري گسترده،‌آگاهانه و معنادار در پاي صندوق هاي راي داشتند كه اين موضوع عظمت مردم كردستان را نشان مي دهد.
وي ضمن تشكر از مشاركت همه جانبه و اعتماد بالاي استان كردستان به دكتر روحاني براي ادامه مسير،‌ گفت: اميدوارم مسايل اين استان نظير ايجاد راه هاي روستايي و توسعه صنعتي و كشاورزي در چارچوب اجراي سند توسعه كردستان هرچه سريعتر مرتفع شود.
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه زيبنده جمهوري اسلامي نيست كه پس از گذشت نزديك به چهل سال از عمر انقلاب هنوز محروميت در بخش هايي از كشور وجود داشته باشد،‌گفت: به عنوان معاون اول رييس جمهور پيگير رفع موانع توسعه استان بر اساس سند توسعه كردستان خواهم بود تا مردم شريف اين استان شاهد اتفاقات خوبي در آينده باشند.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه تمام قول هايي كه در سفر رييس جمهور به استان داده شده محقق خواهد شد،‌ گفت: مسايل قومي ، سياسي و مذهبي نبايد مانعي بر سر حل مشكلات كشور و نيازهاي مردم باشد.
وي با يادآوري محدوديت هاي مالي دولت براي توسعه عمراني، خواستار تشريك مساعي استاندار و نمايندگان كردستان براي فراهم كردن زمينه هاي حضور بخش خصوصي به منظور توسعه صنعتي بويژه ايجاد صنايع تبديلي به منظور اشتغالزايي و ايجاد ارزش افزوده بيشتر براي كشاورزان شد.
معاون اول رييس جمهور ايجاد زيرساخت هايي نظير تكميل راه آهن تهران- همدان - سنندج را وظيفه دولت دانست و گفت: با خريد هواپيماهاي جديد تعداد پروازها به مركز استان افزايش خواهد يافت.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه داشتن مرز مشترك با كشور همسايه مي تواند به كانون خوبي براي توسعه استان تبديل شود،‌تصريح كرد: دولت اميدوار است تا تصويب منطقه آزاد بانه و مريوان در مجلس شوراي اسلامي بخشي از مسايل مرزي در كردستان حل و فصل شود.
وي سپس به موضوع كولبري در استان اشاره كرد و با ابراز تاسف از رواج اين شغل طاقت فرسا به دليل مشكلات معيشتي،‌ اظهار داشت: ديدن تصاوير مردم منطقه كه براي امرار معاش از طريق كولبري بارهاي سنگين و حجيمي را بردوش حمل مي كنند دردآور است و بايد براي كمك به آنها چاره اي انديشيده شود.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه استاندار و نمايندگان مجلس بايد براي ساماندهي و حل و فصل اين موضوع طرح هايي نظير ايجاد بازارچه هاي مرزي ارايه كنند، گفت:‌ دولت براي حل اين مساله از ايده ها و طرح هاي جايگزين و حتي كمك مادي به منظور برطرف كردن نيازهاي اين قشر از جامعه حمايت مي كند تا كولبري به عنوان يك شغل از حيات اجتماعي كردستان رخت بربندد.
پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور استاندار كردستان در سخناني ضرورت تلاش و كار مضاعف براي توسعه استان و لزوم تخصيص منابع براي اجرايي شدن مصوبات دولت در ايجاد و تكميل زيرساخت ها را يادآور شد و گفت: استان كردستان ظرفيت هاي خوبي در حوزه گردشگري و بوم گردي دارد  و در زمينه ساخت اماكن اقامتي و هتل هاي 5 ستاره گام هاي خوبي برداشته است.
وي  با اشاره به اقدامات دولت در زمينه سدسازي، توسعه صنايع تكميلي را نياز كشاورزان منطقه دانست و گفت: ايجاد راه هاي مواصلاتي و جاده هاي روستايي مي تواند نقش بسزايي در پيوند استان با مناطق همجوار داشته باشد.
همچنين هريك از نمايندگان استان كردستان بطور جداگانه ديدگاه ها ؛‌دغدغه ها و پيشنهادهاي خود درباره سند توسعه كردستان، آسيب هاي اجتماعي ، بيكاري ،‌ساماندهي وضعيت كولبران، ضرورت تقويت پايه هاي وفاق ملي، استفاده از نخبگان همه اقوام و مذاهب در مديريت كلان كشور براي توسعه، ايجاد و تجهيز جاده هاي مواصلاتي و روستايي، راه اندازي فضاهاي آموزشي و بهداشتي و تقويت شهرهاي مرزي و تصحيح تعرفه هاي گمركي بيان كردند.

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم كردستان حق بزرگي به گردن ايران دارند/مسايل قومي ، سياسي و مذهبي نبايد مانعي بر سر حل مشكلات كشور و رفع نيازهاي مردم باشد /حضور گسترده ، آگاهانه و معنادار در انتخابات، بيانگر عظمت مردم كردستان است/دولت به دنبال راه چاره براي حل مساله كولبري است/ نبايد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..