تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به کابینه دوازدهم نمی‌رسد

رئیس کمیسیون مشترک تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی می‌گوید بررسی طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی تا زمان انتخاب کابینه دولت دوازدهم تعیین تکلیف نخواهد شد.
سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده ملکان

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، سلمان خدادادی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره نقش تشکیل کمیسیون مشترک در مجلس برای بررسی طرح "تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی" گفت: هیات رئیسه مجلس بر اساس آیین‌نامه داخلی در رابطه با طرح‌ها و لوایح حساس و چندوجهی که ممکن است کمیسیون اصلی نتواند به تنهایی درباره آن‌ها به نتیجه برسد دستور تشکیل کمیسیون مشترک می‌دهد؛ براین اساس که کمیسیون مشترک فوق نیز متشکل از کمیسیون‌های اجتماعی، فرهنگی، صنایع و برنامه و بودجه آغاز به کار کرده است.  

مشکل جامعه با تشکیل وزارتخانه و سازمان حل نمی‌شود

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت به ضرورت افزایش وزارتخانه‌ها رسیده به همین دلیل طرح دیگری در در این خصوص به مجلس فرستاده است، ادامه داد: اگرچه مشکل جامعه با تشکیل وزارتخانه و سازمان حل نمی‌شود و مهم انجام کار توأم با برنامه‌ریزی مدون است اما از آنجا که گردشگری و میراث فرهنگی از  اهمیت و جایگاه فراوانی برخوردار است و حتی منبع درآمدی و اقتصادی نخست بسیاری از کشورها را تشکیل می‌دهد باید به صورت ویژه‌ای به آن نگاه کرد.

کارشناسان از حوزه‌های مختلف باید به این کمیسیون دعوت شوند

وی با تاکید براینکه کمیسیون مشترک مذکور باید بر اساس و مبناهای علمی، پژوهشی و تحقیقی بررسی‌های خود را انجام دهند، افزود: کارشناسان از حوزه‌های مختلف باید به این کمیسیون دعوت شوند تا این سوال مورد حلاجی قرار گیرد که آیا سازمان فعلی جوابگوی تمامی مسائل گسترده مربوط به گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است یا خیر.

خدادادی اضافه کرد: اگر این نتیجه که -سازمان فعلی توانایی حفظ میراث فرهنگی را دارد- حاصل شود به‌یقین اعضاء کمیسیون رای به ادامه کار به همین شکل خواهند داد اما در غیر این صورت تشکیل وزارتخانه بلامانع است.

خدادای از برگزاری جلسه این کمیسیون مشترک با حضور کارشناسان در روز سه‌شنبه 20 تیرماه خبر داد و افزود: کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها، کارشناسان و فعالان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، مسئولان مربوطه و... به این جلسه دعوت خواهند شد.

طرح تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی چکش‌کاری بسیاری می‎خواهد

رئیس کمیسیون مشترک تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چکش‌کارهای این طرح را بسیار حساس دانست و گفت: باید اقدامات گسترده‌ای قبل از حصول نتیجه انجام داد تا چند سال دیگر گروهی به این تشخیص که تصمیم امروز ما اشتباه بوده نرسند، لذا به چندین ماه کار نیاز دارد و قطعا تا زمان انتخاب کابینه دولت دوازدهم تعیین تکلیف نمی‌شود.

سایر رسانه‌ها

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

Y1399698951

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری به کابینه دوازدهم نمی‌رسد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..