تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز جمع‌آوری پسماند‌های غیر قانونی و خطرناک پزشکی

آغاز جمع‌آوری پسماند‌های غیر قانونی و خطرناک پزشکیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد خلیل‌الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طبق دستورالعمل کارگروه ملی استان کلیه مطب‌های سطح شهر باید تحت پوشش این طرح باشند و پسماند‌های آن‌ها جمع‌آوری و ب‌های خدمات توسط پزشکان شهر با بستن قرارداد از آنان اخذ شود.

وی افزود: در صورت عدم انعقاد قرارداد توسط هر یک از پزشکان طبق قانون، ملزم به پرداخت ده برابر مبلغ مندرج در قالب عوارض نوسازی جریمه خواهند بود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: از پنج گروه پسماند دو دسته آن شامل پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی و پسماند‌های ویژه در زمره پسماند‌های خطرناک قلمداد می‌شوند که نیاز به مدیریت ویژه دارد.

وی با بیان اینکه پزشکان خود با سلامت افراد در ارتباط هستند و بیشتر از هر فردی به خطرات پسماند‌های پزشکی و عفونی واقفند، گفت:طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند‌های صنعتی و ویژه و خطرناک بر عهده تولید کننده است و در ماده ۸ قانون هزینه این مدیریت از تولیدکننده با تعرفه‌ای که طبق دستورالعمل وزارت کشور و توسط شورا‌های اسلامی بر حسب نوع پسماند تعیین شده از پزشکان دریافت می‌شود.


معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد، افزود: اطلاع‌رسانی این طرح در سال‌های گذشته به دفعات در جراید و اطلاعیه‌هایی صادر شده و در همین راستا همکاران ما نیز با مراجعه به مطب‌ها به صورت حضوری نیز این قانون را به پزشکان ابلاغ می‌نمایند.

کاظمی تصریح کرد: از مجموع شش هزار مطب در شهر تاکنون نزدیک به هزار و سیصد مطب اطلاع‌رسانی شده است و در مرحله اول اولویت کار با سه گروه پزشکان عمومی (دارای تزریقات)، دندان پزشکان و متخصصان زنان و زایمان است که در مجموع به صورت متناوب کلیه پزشکان را در بر می‌گیرد.


انتهای پیام//ه. ج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز جمع‌آوری پسماند‌های غیر قانونی و خطرناک پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..