تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهسازی گنبد مخروطی بلندترین برج جهان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مدیر پایگاه تاریخی برج قابوس امروز گفت: مرمت اضطراری هر ساله به دلایلی از جمله شرایط آب و هوایی خاص و به عنوان مثال روییدن علف‌های هرز بر مخروط برج انجام می‌شود.
ایمانیان افزود؛ این کار با حضور باستان شناسان و معماران داخلی و خارجی انجام و تمامی ظرافت‌های مربوط به حفظ بنا و آسیب نرسیدن به ان با دقت در نظر گرفته می‌شود.
وی گفت: این کار با بخشی از اعتبار ملی مرمت و بهسازی برج که حدود ۵۸۰ میلیون تومان است انجام می‌شود.
مدیر پایگاه تاریخی برج قابوس ادامه داد؛ این کار تا حدود ماه انجام می‌شود و در این مدت، با رعایت نکات ایمنی برج و اطراف آن در صورت امکان گردشگران هم می‌توانند از برج دیدن کنند.
قابوس که به تازگی هم در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است یکی از بی‌نظیرترین یادمان‌های برجسته معماری ایران در دوره اسلامی است که در شمال شهر گنبد کاووس و در سه کیلومتری بازمانده شهر قدیم جرجان مرکز حکومت آل زیار قرار دارد.

این برج روی تپه‌ای به بلندی ۱۵ متر قرار گرفته و هزار و ۳۵ سال پیش به دستور «شمس‌المعالی قابوس بن و شمگیر» ساخته شده است.

یکی از ویژگی‌های مهم شیوه معماری برج قابوس استفاده از آجر با کیفیت، رعایت اصول رگ چین کرددن نما، گره بندی بنا‌ها با آجر و مقرنس کاری است.

به گفته کارشناسان، برای ساخت آجر‌های برج از خاک کوه سرخ واقع در ۱۵ کیلومتری شرق جرجان استفاده شده است.

انتهای پیام / ح

برج آجری گنبد مقاوم میشود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهسازی گنبد مخروطی بلندترین برج جهان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..