تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد ۲.۷ درصد میزان بیکاری در استان زنجان/ سهم زنجان در اشتغال حوزه خدمات بی رمق است

ساعت: 16:34 منتشر شده در مورخ: 1396/04/21 شناسه خبر: 1147657

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان خبر داد؛

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به رشد ۲.۷ درصد میزان بیکاری در زنجان، گفت: این رقم از ۹.۷درصد به ۱۱.۱ درصد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا; شهرام طهماسبی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مشترک با کارگروه اشتغال استان زنجان با بیان اینکه از طریق طرح نیروی کار اطلاعات استخراج شده است،اظهار داشت: این طرح مبنای تحلیل گزارش های سالانه از وضعیت اشتغال است چرا که ساختار اشتغال متاثر از پارامترهای بیشماری است.

وی از کاهش  2.7 درصدی میزان بیکاری استان زنجان خبر داد و گفت: در پایان سال 96، موفقیت های اشتغال ارائه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: یافته های سال گذشته نشان می دهد نرخ مشارکت اقتصادی در کشور در مجموع افزایش یافته است که نوید بخش افزایش اشتغال در جامعه است.

طهماسبی بیان داشت: در استان زنجان نرخ مشارکت اقتصادی 39.9 درصد بود که این میزان به 40.8درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ مشارکت بانوان در زنجان نسبت به نرم کشوری، تصریح کرد: نرخ بیکاری زنان در مقایسه با کشور قابل توجه است و این نرخ نشان می دهد 11.3 درصد زنان زنجانی بیکار هستند درحالی که در کشور بیش از 20 درصد بیکار محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه صنعت کشور 32 درصد و بخش کشاورزی 18 درصد از سهم اشتغال را در برمی گیرد،افزود: این دو بخش نیمی از اشتغال کشور را به خود اختصاص داده اند.

این مسئول با بیان اینکه سهم بخش صنعت استان نزدیک به نرم  کشوری و 31 درصد است،بیان داشت: اما سهم بخش کشاورزی دو برابر کشوری بوده و 34 درصد گزارش شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه سهم استان زنجان در زمینه اشتغال در حوزه خدمات بی رمق است،ادامه داد: تنها 35 درصد شاغلان استان در بخش خدمات فعالیت می کنند.

طهماسبی یادآور شد: ایجاد اشتغال در حوزه خدمات کم هزینه است و باید رویکرد به این سمت سوق داده شود.

وی برضرورت توجه به بخش گردشگری برای ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: جذب اشتغال در این حوزه می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

این مسئول با اشاره به رشد 2.7 درصد میزان بیکاری در زنجان، گفت: این رقم از 9.7 درصد به 11.1 درصد رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح آموزش در محیط واقعی، گفت: از توان بنگاه های اقتصادی برای اجرای این طرح استفاده می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد ۲.۷ درصد میزان بیکاری در استان زنجان/ سهم زنجان در اشتغال حوزه خدمات بی رمق است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..